Citat:
Ursprungligen postat av
bradgardsindianen
Men för den skull behöver man väl inte försöka krysta fram att hon var typ Askungen? Åren från 30 till medelålders går fort.
Hade hon varit en toppstudent så hade hon erbjudits stipendium från såväl Columbia och LSE för att studera där. Hon hade inte behövt skrolla genom obskyra kvalifikationskrav hos några fonder på Sverige Amerika stiftelsen. Än mindre författa några tiggarbrev för att få stipendium och kunna studera. Det i sig gör henne inte alls missyckad men inte eller toppstudent eller toppjournalist.
Nu hänger jag inte med riktigt. Det är klart att åren går fort. Men hon gick ju på gymnasiet här i Sverige, och fortsatte sedan utbilda sig utomlands samtidigt som hon arbetade.
Jag känner till en tjej som är 34 år. Hon var färdig veterinär när hon var 27-28 år. Ändå fortsätter hon plugga för att hon tycker det är kul varvat med att jobba som veterinär och även undervisa studenter. Så jag tycker inte det är så konstigt.
Jag tror att många av oss reagerar väldigt starkt på när någon skriver att "hon inte var seriös journalist" eller diskuterar hennes barnafödande, det är inte prio ett för alla människor att skaffa barn så tidigt som möjligt, en del skaffar inte barn alls. Det är därför jag (och förmodligen de andra) vill visa att hon hade pojkvän, bostad och arbete. Jag tycker inte det är sent att vara 30 år och ha pluggat och arbetat som hon gjort, faktiskt tvärtom.
Sedan en sak, alla har/får inte den möjligheten av olika anledningar som Kim fick. Det kan bero på olika saker t ex hur familjesituationen ser ut. Men jag är glad för de som får möjlighet att förverkliga sina drömmar, jag blir inte avundsjuk. Det som har hänt nu oavsett vilken journalistutbildning hon hade gått är förfärligt.