2017-11-01, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det var väl det bästa han kom på.

Så kan det vara, och det var tekniskt sett så super-uselt och totalt orealistiskt. Det visar bara vilken bluff han är och levt under, tragiskt att en ung människa blev offer, innan det blev stopp för miffot.

Det här var PM 3.1 eller 4.0 ( 1.0 2.0 och 3.0 är de tidigare versionerna), beroende på hur man vill se på hans sorgliga försök. Men han har helt säkert en drive att fortsätta med versioner, ett liv i skymundan är inte riktigt hans stil....Att det inte leder någonstans för hans del, kanske han inser, men inte helt säkert.
Citera
2017-11-01, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det säger du?

Han sitter inte häktad för mord pga att han smekt Kim över ryggen direkt. Han har dödat, styckat samt skändat en kvinna grovt medelst 14 knivhugg i och omkring könsdelarna.
Eller, det är klart han är oskyldig.

hade för mej ifrån baserat på media (aftonbladet med mera) uppgifter att hon redan va död pga kolmonoxid förgiftning och han har då i efterföljd bara vanvårdat/helgat kroppen så att säga...

dock vet inte...

jag säger ju inte att han är 100% frisk i huvudet så att säga...

vej vi får la vänta... o see vad rättegångens domare kommer fram till...

underligt att han klarade av o bygga en ubåt dock...
Citera
2017-11-01, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noriegga
hade för mej ifrån baserat på media (aftonbladet med mera) uppgifter att hon redan va död pga kolmonoxid förgiftning och han har då i efterföljd bara vanvårdat/helgat kroppen så att säga...

dock vet inte...

jag säger ju inte att han är 100% frisk i huvudet så att säga...

vej vi får la vänta... o see vad rättegångens domare kommer fram till...

Men kära du, hon har 1) varit ilandsatt kl 22.30 på torsdagkvällen. Hon har 2) dött av en lucka i huvudet. Hon har 3) dött av kolmonoxidförgiftning. Nu vet han inte HUR hon dött, så det är nr 4).
Förklaring nr 5 kommer så fort man ser att det inte finns minsta giftig gas i hennes lungor eller celler.

Och du tror fortfarande att han är oskyldig till att ha dödat henne?
Citera
2017-11-01, 14:15
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollet3
Föresten angående ”kriminell handling av gigantiska proportioner”, säger han att ingen naturligtvis får komma till skada, eller nåt sånt.. byfånen.
Just den bisatsen ger en liten inblick i ett psykopat-psyke:
Det är viktigt för honom att det kommer fram att ingen får komma till skada eftersom det för honom inte är självklart, men han vet att det är viktigt för folk med empati att människor inte skadas. Han tänker att han kanske inte skulle vara så folkkär om han inte nämnde detta i samband med sin kriminella fantasi.

Eftersom han inte har förmåga att känna empati, känner han inte till att normalempatiska människor inte drömmer eller fantiserar om att människor skadas/dör och att detta därför inte behöver nämnas när man talar om hur det skulle vara att göra något kriminellt.
Citera
2017-11-01, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Just den bisatsen ger en liten inblick i ett psykopat-psyke:
Det är viktigt för honom att det kommer fram att ingen får komma till skada eftersom det för honom inte är självklart, men han vet att det är viktigt för folk med empati att människor inte skadas. Han tänker att han kanske inte skulle vara så folkkär om han inte nämnde detta i samband med sin kriminella fantasi.

Eftersom han inte har förmåga att känna empati, känner han inte till att normalempatiska människor inte drömmer eller fantiserar om att människor skadas/dör och att detta därför inte behöver nämnas när man talar om hur det skulle vara att göra något kriminellt.

Klok iakttagelse. Han överförklarade där, vilket är ganska typiskt för människor som faktiskt HAR tanken att göra precis tvärtom. I detta fall alltså skada (döda) någon. Den där luftballongen han ville bli jagad av polisen med, förvandlades till en ubåt. Men jag tror inte han räknade med att bli häktad och, så småningom, dömd för ett vidrigt sexualsadistiskt mord.
Citera
2017-11-01, 14:19
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noriegga
Han har inte byggt ubåten. Han har varit med i en sammanslutning av hobbymekaniker som byggt ubåten på sin fritid. Dessa ubåtsbyggare har klagat på att han inte bidrog i någon större grad till bygget.

I praktiken har han inte byggt någon ubåt utan drog istället igång en process mot de som byggt ubåten för att få den eftersom han gärna ville ha den. Efter våldsamma bråk och att ha varit utsatta för Madsens horribla psykopatbeteende orkade de inte längre, så han fick ta över den.
Citera
2017-11-01, 14:21
Medlem
Citat:
Han har inte byggt ubåten. Han har varit med i en sammanslutning av hobbymekaniker som byggt ubåten på sin fritid. Dessa ubåtsbyggare har klagat på att han inte bidrog i någon större grad till bygget.

I praktiken har han inte byggt någon ubåt utan drog istället igång en process mot de som byggt ubåten för att få den eftersom han gärna ville ha den. Efter våldsamma bråk och att ha varit utsatta för Madsens horribla psykopatbeteende orkade de inte längre, så han fick ta över den.
Ta över och ta över. Det var väl en förmögen snubbe som ägde den formellt. Madsen själv kunde ju knappt ens äga sin cykel pga sina skatteskulder och andra skulder.
Citera
2017-11-01, 14:25
Medlem
Om, jag säger om, KW's död kan förklaras med kvävning i dieselavgaser, måste PM från tornet ha stängt luckan och på något sätt återstyrt avgaser in i båten. Ett annat sätt skulle kunna vara att lossa på avgasröret vid t.ex. grenröret, så att det läckte, och stänga in KW och vänta...

I båda fallen får han själv svårt att gå ner i cabinen, innan avgaserna är utventilerade, naturligt eller forcerat, på något sätt. En tredje variant, att han skulle ha en gasflaska ombord, och styrt in gas direkt i KW's mun/näsa, är möjlig, men ganska osannolik.

Men, så länge inte det är klarlagt att kvävning från avgaser är dödsorskak ( det är osannolikt att det blir det), så blir spekulationer ganska meningslösa, tror jag skrev det för en tid sedan, men upprepar det nu.

Min peng går på att det så småningom kommer fram att KW dött av kvävning, och detta är PM's små patetiska försök att få kvävningen till att bero på avgaser, och inte PM's strypgrepp.......
Citera
2017-11-01, 14:26
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Klok iakttagelse. Han överförklarade där, vilket är ganska typiskt för människor som faktiskt HAR tanken att göra precis tvärtom. I detta fall alltså skada (döda) någon. Den där luftballongen han ville bli jagad av polisen med, förvandlades till en ubåt. Men jag tror inte han räknade med att bli häktad och, så småningom, dömd för ett vidrigt sexualsadistiskt mord.
Nu är våra tankar helt i symbios. Han räknade med att klara sig undan, men hans narcissistiska drag gjorde att han övervärderade sin egen förträfflighet och undervärderade polisen. På grund av att hon var försvunnen trodde man att ubåten sjunkit varpå han blev efterlyst över VHF och småbåtar började hålla utkik efter honom - detta scenario hade han inte ens föreställt sig kunde ske. Dessutom hade han fäst för lite metall på kroppsdelarna och han hade eventuellt inte föreställt sig att det skulle vara kameror i hamnen just där han påstod att han släppt av KW. Jag är dock osäker på om det där med kamerorna är sant - det där med att 100% av hamnen täcks av kameror från en restaurang är eventuellt något polisen påstått för att provocera Madsen att byta historia.
Citera
2017-11-01, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Om, jag säger om, KW's död kan förklaras med kvävning i dieselavgaser, måste PM från tornet ha stängt luckan och på något sätt återstyrt avgaser in i båten. Ett annat sätt skulle kunna vara att lossa på avgasröret vid t.ex. grenröret, så att det läckte, och stänga in KW och vänta...

I båda fallen får han själv svårt att gå ner i cabinen, innan avgaserna är utventilerade, naturligt eller forcerat, på något sätt. En tredje variant, att han skulle ha en gasflaska ombord, och styrt in gas direkt i KW's mun/näsa, är möjlig, men ganska osannolik.

Men, så länge inte det är klarlagt att kvävning från avgaser är dödsorskak ( det är osannolikt att det blir det), så blir spekulationer ganska meningslösa, tror jag skrev det för en tid sedan, men upprepar det nu.

Min peng går på att det så småningom kommer fram att KW dött av kvävning, och detta är PM's små patetiska försök att få kvävningen till att bero på avgaser, och inte PM's strypgrepp.......

Jag sätter också en slant på det. Kvävning medelst strypning. Kanske med hennes strumpbyxor/tights. Eller möjligen bh.
Citera
2017-11-01, 14:30
Medlem
Citat:
Nu är våra tankar helt i symbios. Han räknade med att klara sig undan, men hans narcissistiska drag gjorde att han övervärderade sin egen förträfflighet och undervärderade polisen. På grund av att hon var försvunnen trodde man att ubåten sjunkit varpå han blev efterlyst över VHF och småbåtar började hålla utkik efter honom - detta scenario hade han inte ens föreställt sig kunde ske. Dessutom hade han fäst för lite metall på kroppsdelarna och han hade eventuellt inte föreställt sig att det skulle vara kameror i hamnen just där han påstod att han släppt av KW. Jag är dock osäker på om det där med kamerorna är sant - det där med att 100% av hamnen täcks av kameror från en restaurang är eventuellt något polisen påstått för att provocera Madsen att byta historia.
De moderna kamerorna har ju vidvinkel så de ser i det närmaste 360 gr - eller en stor vinkel i alla fall. Så jag tror nog att de har ganska god koll på det. Men att Madsen ändrade sig så snabbt var nog att den kriminaltekniska undersökningen så tydligt visade att han hade besudlingar från Kim lite överallt på kroppen. Så under natten till lördagen kom han på historien med luckan. Sen när huvudet hittades så vägrade han prata med polisen en dryg vecka. Den 14/10 kom han så på att det berodde nog på gaser i ubåten. Och då erkände han styckningen också taktiskt nog.
Citera
2017-11-01, 14:32
Medlem
Citat:

Så kan det säkert vara, för eftersom han inte verkat ha koll på det innan, är han ju chanslös i ett polisförhör. Sant eller inte, han droppade snabbt sin plan A, och gick på B, som kanske var lite förberedd, men ihålig, har det visat sig....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in