Citat:
Ursprungligen postat av
JoeBiden
Har ett rätt så krökigt studentliv, där jag kanske dricker ett helt flak på en vecka som max (under typ två dagar haha). Har dragit ner lite och ligger väl närmare ett halvt flak öl i veckan än ett helt, men försöker minska ännu mer.
Dock svårt... Allt socialt uteliv kretsar kring alkoholhets. Någon annan student här som känner samma sak? Börjar kännas lite som att samma film spelar upp sig. Förfesten, beerpongen, hetsen, flip-the-cup, skitfull, minnesluckor, fyllejakt på tjej, fyllesex, fyllekäket, bakiskäket, baaaakfyllan.
När jag reflekterar över hur mycket studenter dricker inser man ju nästan hur absurt det hela är. Man ser också att många studenter i de högre klasserna, framförallt tjejerna, börjar se rätt så slitna ut.
Ska se ifall jag kan ersätta en del av alkoholen med cannabis istället. Andra tricks på festen för att dricka mindre alkohol är att ta med sig ett par lättöl, återfylla sin burk med vatten, aldrig dricka förutom när man "måste" (torskar på drickspel och liknande) och att inte ha egen ensam-hemma-förfest.
Bara lite tankar och funderingar generellt sätt... Men man måste kanske gå all in, hardcore, och sluta dricka helt?!? Bara för att se att man kan det?!
Är student och kan verkligen relatera till det fetstilta. Är själv inne på min andra vita helg. Senast jag hade en vit månad var för 1,5 år sedan.
Jag är så innerligt less på alkohol. Jag har typ druckit nästan varje helg (ibland haft vita helger) men det är samma sak på repeat. Förfest, hinka i sig 8 öl, gå ut, dricka mer, bakis dagen efter och whoops är helgen borta och man har bränt flera tusenlappar. Hälsar man på kompisar så är fest och alkohol, är det fotboll är det öl som gäller.
Igår imorse vakade jag upp runt 9-tiden. Det var otroligt skönt. Ingen ångest och bortkastad dag. Jag blev så chockad att jag hade så mycket tid över. Var på en förfest nykter i helgen och det var så pinsamt. En massa studenter i en liten 1a som stod och skrek, sjöng trötta sånger och allmänt odrägliga. Helt sinnes vad socialt acceptabelt det är att bete sig på ett viss sätt, när man har hällt i sig alkohol.
Jag börjar med en vit månad sedan får jag se. Min förhoppning är att sluta då jag inte orkar längre. Det är så hjärndött på något vis, det är samma sak som sker man missar inget nytt. Har aldrig druckit för mig själv och så, men jag känner att jag inte vill fortsätta med detta. Finns så mycket mer vettigare saker att göra.