2017-11-06, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Det är mindre chemtrails nu än för ett par år sedan. Jag var mycket noga med att jämföra den här sommaren som gått med de två senaste. Vid bra väder (helt molnfritt och högtryck) så har utsläppen minskat. Vi pratar alltså 2015, 2016, och 2017 ovanför mitt huvud och min balkong. Detta samtidigt som folk flyger mer och mer varje år. Jag bor i en Stockholmsförort som har en TUNG landingskorridor ovanför mitt huvud. Samt, tung transatlantisk korridor sicksackandes några tusen meter ovanför. Vissa dagar är det 3-4 parallella korridorer som släpper ut men de är färre än för 1-2 år sedan? Varför, ingen aning. Men det är min observation. Det är ganska mycket mindre. Jag har bilder och klipp på det mesta.
Var har du lärt dig att korridorerna existerar? Hur vet du att det inte är vatten i strimmorna? Hur är strimmorna jämfört med på 60-talet?
Citera
2017-11-07, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Det är mindre chemtrails nu än för ett par år sedan. Jag var mycket noga med att jämföra den här sommaren som gått med de två senaste. Vid bra väder (helt molnfritt och högtryck) så har utsläppen minskat. Vi pratar alltså 2015, 2016, och 2017 ovanför mitt huvud och min balkong. Detta samtidigt som folk flyger mer och mer varje år. Jag bor i en Stockholmsförort som har en TUNG landingskorridor ovanför mitt huvud. Samt, tung transatlantisk korridor sicksackandes några tusen meter ovanför. Vissa dagar är det 3-4 parallella korridorer som släpper ut men de är färre än för 1-2 år sedan? Varför, ingen aning. Men det är min observation. Det är ganska mycket mindre. Jag har bilder och klipp på det mesta.
Det är precis lika mycket "chemtrails" i år som alla tidigare år. Dvs inga alls!
Landningskorridorer mm kan vi lämna därhän.
Citera
2017-11-07, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zambo
Vilka är dessa väderbetingelser och hur vanliga är de?
Som redan har sagts: Luftfuktighet och lufttemperatur är de viktigaste.
Alla förbränningsmotorer släpper ut vattenånga. På planens marschhöjd ungefär en mil upp i luften är det oftast så kallt att vattenångan kondenserar till vattendroppar eller sublimerar till iskristaller. En vit strimma efter planet bildas.

Sedan beror det på kombinationen luftfuktighet/-temperatur om strimman ska försvinna snabbt eller ligga kvar. Båda alternativen är vanliga. Tillräckligt hög luftfuktighet i kombination med tillräckligt låg temperatur gör att strimman inte kan avdunsta, den blir alltså kvarliggande. Enkel fysik, läs gärna vad daggpunkt är.
Citera
2017-11-07, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zambo
madtops ickesvar menar du? Du tyckte frågan var för svår och fegar dig ynkligt ur således och låter vakthunden madtop agera och gläfsa.

Det där är trams. För det första är detta ett diskussions- och debattFORUM, inte ett ställe för tvåpersonskommunikation.
För det andra var madtops svar ett svar, inte ett "icke-svar". Läs innantill och försök begripa texten, istället för att gläfsa.
Citera
2017-11-07, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Visste du förresten att Annie Lööf anser tiden INTE vara MOGEN för att stoppa Chemtrails, detta grova miljöbrott.
Då kan man ju fråga sig NÄR tiden skulle vara inne att sätta stopp för detta vansinne, jordens stora ödesfråga.
Det kan finnas ödesfrågor för jorden, men "chemtrails" är inte en av dem.

Eftersom "chemtrails" inte existerar!
Citera
2017-11-09, 18:01
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nezzom
Jodå citat från cia "stratospheric aerosol injection" en officiell cia anställd pratar om detta fenomen.
https://youtu.be/VbcCUHIiw9I

Nu har du totalt missuppfattas vad han säger. Han säger nämligen att det inte finns chemtrails.

"A SAI program could limit global temperature..."
Futurum - i framtiden.
Kontentan av klippet är att det än så länge inte förekommer något SAI-program.

Hur kan chemtrails vara en ödesfråga när de inte finns?
Senast redigerad av madtop 2017-11-09 kl. 18:06.
Citera
2017-11-09, 18:10
Medlem
nezzoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Nu har du totalt missuppfattas vad han säger. Han säger nämligen att det inte finns chemtrails.

"A SAI program could limit global temperature..."
Futurum - i framtiden.
Kontentan av klippet är att det än så länge inte förekommer något SAI-program.
Både du och jag kommer att bli sjuka av detta,hur mycket du än förnekar,fattar inte riktigt
vad det tjänas på att förneka det uppenbara. Ingen ide för mig att försöka upplysa folk.
Häromdagen flög ett stort plan över lilla kramfors ca 6ggr,det startade i Florida och var på väg
till Dubai. Många såg det och dess stora strimlor,men men inget konstigt här inte.
INHALE YOUR THE VICTIM......
Sista ggn jag skriver här.....
Citera
2017-11-09, 18:25
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
0ch vilken intelligent input bidrog du med??? 😶
Edit,,,,ja justja inget......
Alltså, klippet du länkar till bekräftar inte existensen av chemtrails. Gubben säger att det skulle kunna utföras för att minska solinstrålning (vilket i sig är häpnadsväckande dumt men det är en annan sak), inte att det förekommer.
Citera
2017-11-09, 18:39
Medlem
madtops avatar
Citat:
Häromdagen flög ett stort plan över lilla kramfors ca 6ggr,det startade i Florida och var på väg
till Dubai. Många såg det och dess stora strimlor,men men inget konstigt här inte.
INHALE YOUR THE VICTIM......
Sista ggn jag skriver här.....

Det verkar jätteskumt, Emirates EK214 från Florida till Dubai passerar inte Kramfors.
Så har såg rutten ut i söndags:
https://sv.flightaware.com/live/flight/UAE214/history/20171106/0120Z/KFLL/OMDB
Så det var säkert några andra plan du såg.

För övrigt är det fullständigt omöjligt att ett fullastat passagerarplan från Emirates kan släpa med sig hundratusentals ton med "chemtrailsvärska" på en 14 timmars resa från USA till Dubai. Det finns helt enkelt inte plats.

Dessutom blir jag lite förvirrad över vad du egentligen tror. Du har tidigare hävdat ju att det är NATO som sysslar med detta och att det handlar om omärkta militärplan som inte är synliga på Flightradar. Men nu handlar det helt plötsligt om vanliga passagerarplan från Förenade Arabemiraten.
Citera
2017-11-09, 18:46
Medlem
nezzoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Det verkar jätteskumt, Emirates EK214 från Florida till Dubai passerar inte Kramfors.
Så har såg rutten ut i söndags:
https://sv.flightaware.com/live/flight/UAE214/history/20171106/0120Z/KFLL/OMDB
Så det var säkert några andra plan du såg.

För övrigt är det fullständigt omöjligt att ett fullastat passagerarplan från Emirates kan släpa med sig hundratusentals ton med "chemtrailsvärska" på en 14 timmars resa från USA till Dubai. Det finns helt enkelt inte plats.

Dessutom blir jag lite förvirrad över vad du egentligen tror. Du har tidigare hävdat ju att det är NATO som sysslar med detta och att det handlar om omärkta militärplan som inte är synliga på Flightradar. Men nu handlar det helt plötsligt om vanliga passagerarplan från Förenade Arabemiraten.
Det ståe tom emirate på undersidan av planet ska kolla med en kompis så får du se själv...
Citera
2017-11-09, 18:55
Medlem
madtops avatar
Citat:
Det ståe tom emirate på undersidan av planet ska kolla med en kompis så får du se själv...

Ja jag är helt övertygad om att det står Emirates på planet. Emirates flyger dagligen över Sverige på sina rutter mellan Dubai och Nordamerika.

Vad vi däremot inte är överens om vad det är för plan.
Jag hävdar att det är ett vanligt passagerarplan som släpper ut vatten, du hävdar att det är ett "Chemtrailsplan" från Nato.

Citat:
NATO PLAN som gör detta,

Sedan när flyger Emirates för NATO?
Citera
2017-11-09, 19:05
Medlem
madtops avatar
Citat:
De plan jag reagerar mest emot,tex 4plan i bredd,10+flygplan kors o tvärs. Flygplanet utan vingar. Tror du inte usa har mkt teknologi som dom ej visar för allmänheten??..

Fast på senare tid har du även börjat reagera på enskilda civila passagerarplan från Emirates.

Citat:
Eftersom fenomenet är militärt och locket är pålagt över diskussion lr seriös forskning,gör det hela lite svårdiskuterat. Jag vet inte 100 vad som sker bara observerar konstigt flygbeteende och att de planen ej syns på flightradar.

Sedan när är Emirates militärt?
Och visst sjutton syns deras kärror på FR24
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in