Citat:
Ursprungligen postat av
Grimgerde
Älskar uttrycket 'putsarfisk'!
Håller med om allt, och vill bara tillägga att Cantwell (reportern) och Soran Ismail (komikern) heller inte har blivit namngivna i seriösa medier, så hon kan bara lägga ner med sitt 'alla män blir uthängda på lösa boliner'-snack. Timell, Virtanen et al fick rådet att försvara sig snabbt, därav namnpubliceringen (även om det tog sin tid.) Anders Borg gick själv ut och pudlade efter att han halade fram dolmen.
Ofattbart att man kan vara en 'Not like those other girls'-tjej när man är 70+
Ja, jag blir så jävla arg. Det är ett slags fokusförskjutning. Alltså, först skriver hon att kvinnor är för pjåskiga (i stället för att bli upprörd över allt kvinnor blivit utsatta för. Det är rätt tungt att läsa alla vittnesmål, t.ex skådespelerskorna i uppropet i dag, och många män blir ju också upprörda). Sen, när det är en kvinna som gjort sig skyldig till något liknande, och det är ju ändå ett undantagsfall (det ÄR vanligare att män begår sexbrott), då plötsligt vill hon outa och säger att kvinnor kommer för lätt undan.
Putsarfisk är ett jättebra uttryck. Det var en skådespelerska som använde det först har jag för mig.
Alltså det finns män som alltid ska lyfta fram Gambiaresor - (jag är helt emot sånt) - inte för att det är fel i sig utan för att rentvå män som går till prostituerade, åker på Thailandresor osv. Det är ok när män gör det, inte när kvinnor gör det, menar de. Och tråkigt nog hakar en del kvinnor på det där.
Eller säger: de borde inte berätta om det här för då kan alla män känna sig anklagade. Eller: kvinnorna borde ha tänkt på de här männens fruar. Det är synd om fruarna som får höra det här.
Det är i och för sig bra att medierna tänker efter innan de publicerar namn, men det är ju supertydligt att det inte handlar om etiska principer. Expressen försökte tysta ner skriverier om Expressen. Aftonbladet ville inte skriva om Virtanen. Alla vill skydda sina egna.