2017-11-08, 22:44
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaffern
Polisen har regler att följa.
Media verkar köra från fall till fall. Martin Melin gick man ut med, likaså Virtanen.
Minoriteter som homofiler och araber verkar man dra sig för att outa
Det handlar om att hamna rätt i förtryckarstacken. Längst ner står vita män. De får man hänga ut hur mycket man vill.
Citera
2017-11-08, 22:49
Medlem
aldrigihelvetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rlnt
Jag har ingen aning om vad LB har för "status" på sin frånvaro, men det finns något som heter närståendepenning och det skall användas PRECIS för saker som att ledsaga en förälder på strålbehandlingar. Alla kan ansöka om det hos Försäkringskassan om en närstående har en dödlig sjukdom, och det ger samma ekonomisk ersättning som vanlig sjukskrivning (ej dag 1-14, utan som 15-90).

Jaha...... då vet jag det jag ska komma ihåg det. Då vet jag PRECIS hur jag skall göra om jag mot all förmodan sexuellt trakasserar någon och blir avstängd från mitt arbete.

Ps. dock så har jag sympatier för fadern givetvis.
Citera
2017-11-08, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Ja det är det jag menar - Elisabeth Höglund är en typisk "putsarfisk" (ett bra uttryck jag sett om kvinnor i etablissemanget som putsar på männens heder och anklagar kvinnor).
Och nu vill hon att SR-profilen ska bli uthängd med namn - tidigare var hon emot att män blev uthängda.
OK, jag tycker också att det ska vara lika för män och kvinnor, men det var helt rätt att publicera Virtanens namn, och det kommer att vara rätt att offentliggöra "den kvinnliga medieprofilen".
Men Höglund ska bara passa på och ge en extra känga åt en kvinnlig kollega. Bravo, fin moral.
Älskar uttrycket 'putsarfisk'!

Håller med om allt, och vill bara tillägga att Cantwell (reportern) och Soran Ismail (komikern) heller inte har blivit namngivna i seriösa medier, så hon kan bara lägga ner med sitt 'alla män blir uthängda på lösa boliner'-snack. Timell, Virtanen et al fick rådet att försvara sig snabbt, därav namnpubliceringen (även om det tog sin tid.) Anders Borg gick själv ut och pudlade efter att han halade fram dolmen.

Ofattbart att man kan vara en 'Not like those other girls'-tjej när man är 70+
Citera
2017-11-08, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Det handlar om att hamna rätt i förtryckarstacken. Längst ner står vita män. De får man hänga ut hur mycket man vill.
Speciellt om de driver lagliga bolag i länder med låg skatt.
Citera
2017-11-08, 22:59
Medlem
En kväll som denna är det säkert mindre muntert i den snygga etagelägenheten på Södermalm. För en person med grandios självuppfattning måste detta te sig katastrofalt! Någon vet att namnpubliceringen är nära nu. Hur ska man agera då? Vad ska man säga och skylla på? Missbruk? Utarbetad? Psykisk sjukdom? Eller bara tiga? Journalisterna ringer hela tiden! Alla vill ha "tala ut-intervjun". Det gäller att ha strategin klar innan man tackar ja. Framtiden känns oviss. Kanske kan sjukskrivningen förlängas fram till vårkanten, men se då? Det är mörkt nu, riktigt mörkt. Och förklaringarna är slut.
Citera
2017-11-08, 23:06
Medlem
Stakeholders avatar
Om det är LB borde hon väl kallas julvärden i pressen? Det är väl det hon är mest känd för.
Citera
2017-11-08, 23:08
Medlem
aldrigihelvetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaricaHase
Löjligt att anklaga en kvinna tycker jag, även om det skulle vara sant så är det ju inte samma sak. Är de verkligen så henifierade på SR att de inte lyckades lösa detta på ett vuxet sätt kan man undra,?

Ja självklart vill alla vara anonyma, ingen vill väl komma ut som en patetisk cuck även om det just nu verkar vara rätta tillfället.

Veckans icke-nyhet.

Redan här så flödar ironin om inte så är du väl lite dum i huvudet. Eller ska jag säga ...hej Lotta.

"Antagligen mobbare som inte vågade ta upp sina problem face to face, min teori. Sen att peka ut Lotta på så svaga grunder är ju otroligt patetiskt eller hur."

Ja naturligtvis så var dom mobbare .....fin teori där....Lotta är helt oskyldig.
Senast redigerad av aldrigihelvete 2017-11-08 kl. 23:15.
Citera
2017-11-08, 23:09
Medlem
Zoom008s avatar
Om människan är sjukskriven för att hon betett sig som ett svin är det inte konstigt om försäkringskassan blivit strängare och drar in bidrag. Hon ska inte ha en krona utan istället be sina kollegor om ursäkt samtidigt som hela ledningen borde sägas upp. Rensa ut bland patrasket så vi kan börja lyssna på radion igen. Vänstern visar sitt rätta jag och det är bohemer som förmodas sitta och röka pipa på fritiden med en baginbox intill sig. Hur många fler snuskar finns det kvar som inte ertappats ännu och blir man så förbannat kåt av att vara vänsterpartist?
Citera
2017-11-08, 23:12
Bannlyst
Feminismen/dekadensens död,ett skifte har skett i det dolda där ni trodde ni skulle bli hjälpta när lampan tändes. Nope! ni som vart trogna idielogin vart offrade som den smuts som ni är. Tillåt mig le era små skenheliga missfoster när eran tro om er upphöjdhet faller utöver er själlösa spillra utav människa. Att ni inte såg det här komma? att leka med elden och grina ut när det bränns ni små barn utav lucifer. Tillåt mig skratta igen åt er dekadens den passar er bra.
Ja just det Rymdkram.
Citera
2017-11-08, 23:18
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grimgerde
Älskar uttrycket 'putsarfisk'!

Håller med om allt, och vill bara tillägga att Cantwell (reportern) och Soran Ismail (komikern) heller inte har blivit namngivna i seriösa medier, så hon kan bara lägga ner med sitt 'alla män blir uthängda på lösa boliner'-snack. Timell, Virtanen et al fick rådet att försvara sig snabbt, därav namnpubliceringen (även om det tog sin tid.) Anders Borg gick själv ut och pudlade efter att han halade fram dolmen.

Ofattbart att man kan vara en 'Not like those other girls'-tjej när man är 70+

Ja, jag blir så jävla arg. Det är ett slags fokusförskjutning. Alltså, först skriver hon att kvinnor är för pjåskiga (i stället för att bli upprörd över allt kvinnor blivit utsatta för. Det är rätt tungt att läsa alla vittnesmål, t.ex skådespelerskorna i uppropet i dag, och många män blir ju också upprörda). Sen, när det är en kvinna som gjort sig skyldig till något liknande, och det är ju ändå ett undantagsfall (det ÄR vanligare att män begår sexbrott), då plötsligt vill hon outa och säger att kvinnor kommer för lätt undan.
Putsarfisk är ett jättebra uttryck. Det var en skådespelerska som använde det först har jag för mig.

Alltså det finns män som alltid ska lyfta fram Gambiaresor - (jag är helt emot sånt) - inte för att det är fel i sig utan för att rentvå män som går till prostituerade, åker på Thailandresor osv. Det är ok när män gör det, inte när kvinnor gör det, menar de. Och tråkigt nog hakar en del kvinnor på det där.
Eller säger: de borde inte berätta om det här för då kan alla män känna sig anklagade. Eller: kvinnorna borde ha tänkt på de här männens fruar. Det är synd om fruarna som får höra det här.

Det är i och för sig bra att medierna tänker efter innan de publicerar namn, men det är ju supertydligt att det inte handlar om etiska principer. Expressen försökte tysta ner skriverier om Expressen. Aftonbladet ville inte skriva om Virtanen. Alla vill skydda sina egna.
Citera
2017-11-08, 23:28
Medlem
HGs avatar
Utifrån beskrivningen i AB så är jag övertygad om att det är LB som avses. Dock är det mest intressant att nu få se hur hon skall kränga sig ur hela situationen och därmed få behålla sin makt.
Antagligen så har hon tagit in en PR-konsult som nu ger råd om hur hon skall gå vidare.

Antar att de först inväntar internutredning samt vad denna ger för besked innan man agerar....
Citera
2017-11-08, 23:34
Medlem
Zilvios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Timell har väl knappast varit mer allmänt känd som ett svin än Brome varit?
Jo det skulle jag nog bestämt vilja hävda. Hur många som känt till Bromes agerande har jag iofs ingen uppfattning om men Timells/ Mr Hyde har många hushåll som haft besök av "äntligen hemma" fått erfara och låtit informera släkt och vänner om. Har själv några bekanta som för typ 10 år sedan chockades av Timell när familjens hushåll var med i programmet.

Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Man kan inte utgå ifrån vad man själv vet när man pratar om allmänt känt, båda har gått under radarn för den stora massan skulle jag tro
Visst är det så men i just Timell fallet har det iaf funnits en relativt stor grupp som känt till hans verkliga natur vilket gör det ännu märkligare att det kunna pågå så länge. Ingen kan ju iaf ha någon som helst tvekan om TV4's prioriteringar och att det endast är intäkterna som räknas. Hade inte Timells agerande uppmärksammsamats så här mycket i media hade cirkusen fått fortsätta att rulla och generera deg till kanalen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in