2017-11-07, 22:20
Medlem
Zilvios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eriksson1972
Det är slående vilka likheter det finns mellan Timell och Bromé!

Båda har som "stjärnor" fått särbehandling på sina arbetsplatser och därmed trott att de kan bete sig hur som helst. De har såklart ansvar för sina egna handlingar men stor skuld faller även på deras chefer som tillåtit detta. Beteende som aldrig hade accepterats om det handlat om "vanliga" medarbetare.

En sak som definitivt skiljer sig mellan dessa båda (oavsett om Brome är den aktuella personen eller inte) är att Timell har varit ett känt svin under en himla massa år av många personer. Mig veterligen har det inte funnits några allmänt kända svintendenser från Brome ...
Citera
2017-11-07, 22:24
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zilvio
En sak som definitivt skiljer sig mellan dessa båda (oavsett om Brome är den aktuella personen eller inte) är att Timell har varit ett känt svin under en himla massa år av många personer. Mig veterligen har det inte funnits några allmänt kända svintendenser från Brome ...

Min tanke också. Sedan då att det inte finns något faktiskt övergrepp av Bromé som skulle kunna klassas som våldtäkt som det finns i Timell härvan. Dock blir det oavsett lite intressant hur man väljer att behandla dessa två. En kommer liksom aldrig att höras igen i något sammanhang i något stor kanal den andra kanske kommer få lov att komma tillbaka just utifrån kön. Hoppas man får fel så folk faktiskt får lika behandling om de blir påkomna som skitstövlar oavsett kön men är inte så säker.
Citera
2017-11-07, 22:32
Medlem
everythingiss avatar
Om det är B*omé så är det antagligen ett kvinnligt offer, någon stackars praktikant? Om det är någon heterosexuell kvinna som antastat en man så borde det inte ha lett till någon anmälan misstänker jag. Vet vi att det var ett kvinnligt offer?
Citera
2017-11-07, 22:33
Medlem
Citat:

Timell har väl knappast varit mer allmänt känd som ett svin än Brome varit?
Man kan inte utgå ifrån vad man själv vet när man pratar om allmänt känt, båda har gått under radarn för den stora massan skulle jag tro, däremot tycker jag personligen att Brome visat upp mycket mer av sin osympatiska sida, och det under en väldigt lång tid, än Timell har gjort.

Timell har helt klart lyckats framstå mer som folklig medan Brome snarast vunnit mer på att emellanåt visa upp en grisig sida och därigenom lyckats dra till sig en del följare eller medhatare om man vill kalla det så.
Senast redigerad av Som-nam-na 2017-11-07 kl. 22:38.
Citera
2017-11-07, 22:37
Medlem
growlers avatar
"Hela tiden höll NN (den kända kvinnliga programledaren) på med mig med en massa anspelningar, ”har du fått smaka kuk nån gång?” eller ”har du slickat fitta?”. Andra medverkande i programmet blev alldeles förfärade när de fick höra vad hon sa."
Borde väl tyda på Hanna Hellquist.
Citera
2017-11-07, 23:02
Medlem
Svennis7254s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av growler
"Hela tiden höll NN (den kända kvinnliga programledaren) på med mig med en massa anspelningar, ”har du fått smaka kuk nån gång?” eller ”har du slickat fitta?”. Andra medverkande i programmet blev alldeles förfärade när de fick höra vad hon sa."
Borde väl tyda på Hanna Hellquist.

https://www.expressen.se/noje/sr-pro...for-overgrepp/

Var tydligen när Personen var på SVT i början av seklet, som personen yttrat detta... var Hellquist ens påtänkt då?
Citera
2017-11-07, 23:22
Medlem
Zoom008s avatar
Citat:
Tydligen hade inte omgivningen samma uppfattning. Nu har ju Lotta förtrollat vissa lyssnare och det är väl det som är meningen. Att lura lyssnarna hur fin, PK och trevlig man är i radion. Timell betedde sig exakt likadant. Skällde, tafsade, gapade och skrek för att så fort kameran slogs på låta som en förvuxen snäll och fånig baby. Ju trevligare, desto värre svin verkar gälla.
Citera
2017-11-07, 23:28
Medlem
paininyourasss avatar
Jävla tjat om det där och tydlig tecken hur kuklösa svenska män är. Ni har inga bollar! Om jag nu ska hålla mig till ämnet i det har fallet så tycker jag att det är anmärkningsvärd hur man har hoppad på det där #metoo tåget. Sexism är inte en manlig grej, kvinnor är också sexistiska. Bara akceptera för er som tänker med snoppen. Finns många exempel på hur kvinnor skriver i kvinnotidninger om hur man bäst döljer kvävreflexer när man utför en blowjob, att det är bättre och suger av killen även om hon inte vill.
Och hon som anklagade Timell kommer ut nu för att hon nu tyckte det var bra för henne att träda fram. Men efter det påstådda händelsen medverkar hon några säsonger till. Mycket trovärdig era svenska kvinnor. Men men, man får väl vad man förtjänar...
Citera
2017-11-08, 00:43
Medlem
Såg precis ett klipp ifrån SVT debatt som handlade om halloween. (Lades upp för en vecka sedan)

Där då programledaren är utbytt pga hon som brukar vara "ville ha semester". (Ord ifrån den som istället hoppat in)

Kan det gälla henne? Alltså, hon som brukar vara programledare och inte hon som hoppat in. Googlar jag på henne så står det att hon varit/är (?) radiojournalist åt SR.

Namnet börjar på K.

Detta är endast spekulation ifrån min sida.
Citera
2017-11-08, 01:00
Medlem
aldrigihelvetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Timell har väl knappast varit mer allmänt känd som ett svin än Brome varit?
Man kan inte utgå ifrån vad man själv vet när man pratar om allmänt känt, båda har gått under radarn för den stora massan skulle jag tro, däremot tycker jag personligen att Brome visat upp mycket mer av sin osympatiska sida, och det under en väldigt lång tid, än Timell har gjort.

Timell har helt klart lyckats framstå mer som folklig medan Brome snarast vunnit mer på att emellanåt visa upp en grisig sida och därigenom lyckats dra till sig en del följare eller medhatare om man vill kalla det så.

Den grisiga sidan du skriver om har jag ett minne av och att inte radionämden gick in och fällde flatan är mig en gåta.. I stor stil när filmen kyss mig hade haft premiär som handlade om en tjej som var på väg att gifta sig med en man men blev kär i en kvinna om ni minns den? Hur som helst så tog flatloket i stor stil L.B dit en av huvudrollsinnehavarna, tror det var Ruth Vega Fernadez som spelade den mörka lilla tjejen.
Så mycket reklam som L.B. gav den filmen var det nog bara hon med den pkställning som hon har vid radion kunde göra. Halva programmet gick till att upphöja filmen till skyarna och så tydligt det var att hon gjorde reklam för sitt sätt och leva var bara löjligt. Kommer även ihåg att L.B inte tyckte att Ruth svarade så som hon ville så snäste hon åt henne att för MIG är det här äkta kärlek bara så DU vet.
Men nu kommer sanningen fram om våran folkkära programledare.
Har du smakat kuk......... eller slickat fitta.......Skratt heja L.B där visade du ditt rätta ansikte.
Citera
2017-11-08, 01:35
Medlem
Enligt artikel nedan så deltog SR-profilen i ett stort nöjesprogram på SVT, sent 90-tal.

Trots anklagelser och utredning om övergrepp under inspelningarna så fick, enligt samma artikel, profilen synas i SVT igen.

L*tta Br*mé vann På spåret 1998. Ledde sedan Söndagsöppet en kort tid 2003 och var sedan julvärd en gång, samma år. Har inte sänt radio sedan 16 oktober.

U do the math.

https://www.expressen.se/noje/sr-pro...for-overgrepp/
Citera
2017-11-08, 01:47
Medlem
Kuypers avatar
Känns ju rent spontant som att det rör sig om Annika Lantz, tycker Lotta Bromé verkar vara alldeles för professionell för att begå sexuella övergrepp på arbetstid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in