2017-11-08, 22:11
Medlem
Är ganska säker på att det är Lotta Bromé.

När jag jobbade på en restaurang, var hon och hennes kollegor försenade till hotellet restaurangen i fråga samarbetade. Sen incheckning, sen mat - Lotta Bromé var på ett satans pisshumör. Var riktigt otrevlig mot sina medarbetare och hon uppfattades med sitt språkbruk som sexistisk och oerhört bossig, en man vill hålla sig på god fot med helt enkelt. Vidare samma kväll, några minuter efter hon fick mat och dryck, hävde hon i sig vinet och klev med raska ursinniga steg till sitt rum.
Jag hade helt klart aktat mig för att vara hennes kollega och säga något olämpligt för hon hade med sin pondus fått en sparkad på direkten.

Det stämmer in på de vittnesmål som det har skrivits om.
Visst, har haft fel förr men denna gången är magkänslan av det säkra faktum att jag hade kunnat sätta 10.000:- oavsett odds.
Citera
2017-11-08, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aldrigihelvete
Japp ditt sista stycke du skrev är spiken i kistan till ett fullskaligt feghetshaveri utöver det vanliga.Men vad annat att vänta, utsätter andra för sexuella trakasserier avstängd från arbetsplatsen tystnad försöka sopa igen spåren efter sig dra in fadern i det hela osv..Tyvärr L.B kvasten du sopar med är rutten finns inga strån kvar i den blir bara....konstigt.😝

Jag har ingen aning om vad LB har för "status" på sin frånvaro, men det finns något som heter närståendepenning och det skall användas PRECIS för saker som att ledsaga en förälder på strålbehandlingar. Alla kan ansöka om det hos Försäkringskassan om en närstående har en dödlig sjukdom, och det ger samma ekonomisk ersättning som vanlig sjukskrivning (ej dag 1-14, utan som 15-90).
Citera
2017-11-08, 22:22
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grimgerde
Vilken oförfalskad idioti av Höglund.

Kvinnor är ju samhällets slasktrattar -- alltid misstrodda, alltid förlöjligade.
Förstärker min tro att cyklister är fan inte kloka.

Ja det är det jag menar - Elisabeth Höglund är en typisk "putsarfisk" (ett bra uttryck jag sett om kvinnor i etablissemanget som putsar på männens heder och anklagar kvinnor).
Och nu vill hon att SR-profilen ska bli uthängd med namn - tidigare var hon emot att män blev uthängda.
OK, jag tycker också att det ska vara lika för män och kvinnor, men det var helt rätt att publicera Virtanens namn, och det kommer att vara rätt att offentliggöra "den kvinnliga medieprofilen".
Men Höglund ska bara passa på och ge en extra känga åt en kvinnlig kollega. Bravo, fin moral.
Citera
2017-11-08, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Ja, det är nog en lätt panik hemma hos Bromé nu. I alla år har hon kunnat styra och ställa
och ta sig friheter, för hon är "Bästa Programledaren". Nu rasar fasaden av hemtrevlig brud
från Skövde som alla gillar. Hennes sanna personlighet är nu till allmän beskådan; Utbrott,
sliskiga skämt och rena trakasserier visar vem hon är.

Att hukande springa och gömma sig, och dessutom dra in sin sjuke pappa, höjer ju inte
hennes status precis. Vad kommer härnäst? Låtsas gå in i väggen kanske?
Tror ni inte att media och eller polisen tar hänsyn till att det finns ett elvaårigt barn med i bilden om det är LB?
De andra bufflarna som blivit anklagade har väl vuxna barn?
Den kvinna som står anklagad nu kan ju göra en timell och resa till ett varm skönt land när pappan har tillfrisknat... Rehab finns ju i andra länder också.
Citera
2017-11-08, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kawwazx12
Saxat ur Aftonblaskan......
(Och borde finnas att hitta i expressen)

"Den kvinnliga SR-profilen som nu internutreds har utretts på ett tidigare jobb, uppger Expressen.
Efter en incident under en tv-inspelning ska hon ha fått en varning, men fått jobba kvar.
– Personen i fråga utreddes grundligt, säger Victoria Nordansjö, pressansvarig på SVT."

Fortfarande emot att det är en kvinna som utreds?
Just det, utreds. Det innebär att det fortfarande kan vara skitsnack, det är jag helt säker på att utredningen kommer att visa.

Antagligen mobbare som inte vågade ta upp sina problem face to face, min teori. Sen att peka ut Lotta på så svaga grunder är ju otroligt patetiskt eller hur?
Citera
2017-11-08, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaricaHase
Just det, utreds. Det innebär att det fortfarande kan vara skitsnack, det är jag helt säker på att utredningen kommer att visa.

Antagligen mobbare som inte vågade ta upp sina problem face to face, min teori. Sen att peka ut Lotta på så svaga grunder är ju otroligt patetiskt eller hur?
Svaga grunder??? När otaliga vittnen berättar om övergrepp??? Vilken planet är vi på nu då?
Citera
2017-11-08, 22:31
Medlem
Skafferns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yannon
Tror ni inte att media och eller polisen tar hänsyn till att det finns ett elvaårigt barn med i bilden om det är LB?
De andra bufflarna som blivit anklagade har väl vuxna barn?
Den kvinna som står anklagad nu kan ju göra en timell och resa till ett varm skönt land när pappan har tillfrisknat... Rehab finns ju i andra länder också.
Varför skulle de ta hänsyn till det?
Det finns tusentals människor i Sverige som varje år utreds för mord, våldtäkt, misshandel mm
Skulle polisen eller media i alla dessa fall ta hänsyn till att de misstänkta har barn eller vad?
Citera
2017-11-08, 22:34
Medlem
Citat:
Svaga grunder??? När otaliga vittnen berättar om övergrepp??? Vilken planet är vi på nu då?
Inte en enda har sagt nånting utan att vara anonym, vilket är helt emot #metoo reglerna.
Citera
2017-11-08, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaffern
Varför skulle de ta hänsyn till det?
Det finns tusentals människor i Sverige som varje år utreds för mord, våldtäkt, misshandel mm
Skulle polisen eller media i alla dessa fall ta hänsyn till att de misstänkta har barn eller vad?
Just så. I dessa fall du nämner så brukar man inte skriva ut namn innan ett åtal eller dom har kommit.
Citera
2017-11-08, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaricaHase
Inte en enda har sagt nånting utan att vara anonym, vilket är helt emot #metoo reglerna.
Vi väntar och ser. Det är nog fler som får lämna sina jobb i denna smet därför att de inte agerade när de visste vad som pågick...
Citera
2017-11-08, 22:39
Medlem
Skafferns avatar
Citat:
Just så. I dessa fall du nämner så brukar man inte skriva ut namn innan ett åtal eller dom har kommit.
Polisen har regler att följa.
Media verkar köra från fall till fall. Martin Melin gick man ut med, likaså Virtanen.
Minoriteter som homofiler och araber verkar man dra sig för att outa
Citera
2017-11-08, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Några citat av Höglund:

"är det rentav så att den här kvinnan skyddas extra därför att hon är just – kvinna? Därför att hon är så upphöjd. Kvinnor kommer alltid lindrigare undan än män. "

Ja kvinnorna har snart tagit över hela radion, de håller ihop också. Det lär ju finnas ett alldeles särskilt helvete för kvinnor som inte stöttar varandra. Det är klart att det är därför ingenting har hänt, under alla år som denna madam har härjat. Släng ut Susanne Ljung också när ni ändå håller på. Hon fick jobbet av partikollegan Peter Öhrn och är bara pinsam.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in