2017-11-06, 18:22
Medlem
Redas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av p-14
Senast LB sände P4 Extra var 19 okt.

Hen har väldigt ofta ersättare genom åren så det säger nästan ingenting.
Men det lutar ändå starkt åt hen.
Citera
2017-11-06, 18:40
Medlem
DIdes avatar
Kan det inte vara någon av de där hbtqrst-mongosarna på ung P3redax? Dom verkar ju inte kloka och måste säga k_k i varannan mening och bär sig åt som värsta fascister.

Översittare som har alla bokstavskombinationer man kan skylla på.
Citera
2017-11-06, 18:42
Medlem
Redas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Hon är mer förknippad med TV så henne kan vi nog utesluta. Men visst kan hon ta för sig och som kvinna med utländsk bakgrund så är det OK för henne att trakassera män på gatan och göra det till konst och humor.

Ja, och vilken dåre skulle anmäla att hon stuckit ner handen och smekt Televinken?
Citera
2017-11-06, 18:43
Medlem
Men har hon verkligen gjort något som renderar i avsked? Hon har tagit några i midjan och kan vara en bitch. Är det allt? Isåfall borde alla vi känner på varje arbetsplats avskedas en masse.
Citera
2017-11-06, 18:47
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tartanen
Men hur svårt kan det vara. Det är L.B.
Varför ens fortsätta spekulera om människor som inte ens halva befolkningen hört talas om.

Jag har det från en sann källa.

Det räcker inte att påstå att källan är sann. Jag kan också påstå att jag är en sann källa. Hur kommer det sig att din källa kan veta detta med säkerhet?
Citera
2017-11-06, 18:48
Medlem
Studioworkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnTillSko
Får man sjukskriva sig pga. kåthet?
Jävla otyg att sjukskriva sig när man har ett issue på jobbet.
Man är sjukskriven när man är SJUK eller SKADAD.
Citera
2017-11-06, 18:52
Medlem
Snopphanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studioworks
Jävla otyg att sjukskriva sig när man har ett issue på jobbet.
Man är sjukskriven när man är SJUK eller SKADAD.

Eller när man uppmanas att ta en time out... Det måste vara rätt knäckande att vara anklagad för sextrassakerier (sanna eller falska) och jag tycker att personen ska ha rätt att sjukskriva sig.
I väntan på avsked, antagligen. Kinkigt med ärenden som faller utanför polisanmälningar, men som är klart olämpligt beteende.
Citera
2017-11-06, 18:56
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Okej, då internutredningen drog igång. Hon har även specialställning på SR:s som den högst betalde programledaren. Jag har inte läst senare delen av tråden, men på de sidor jag har läst har ingen framfört en annan lika bra kandidat som Lotta Bromé, d.v.s. någon med närmast liknande ställning och som försvann när internutredningen startade. Jag får väl kolla lite om jag hittar något sådant förslag.

Du får förslag på två tunga sr-namn på en gång: Sara Stenholm Phil som leder Godmorgon Världen och Susanne Jung som rattar skitprogrammet "Stil".
Citera
2017-11-06, 19:10
Medlem
Zilvios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Du vill det eftersom Annika Lantz är otrevlig och dryg, men Lotta är bra och duktig. Men Lotta Bromé kan komma tillbaks efter lite specialbehandling hos en terapeut.
Ja du kan mycket väl ha rätt ... magkänslan påverkas säkert omedvetet av ens undermedvetna önskningar. Och visst, om det är någon av dessa två så skulle jag "föredra" att det är Lantz. Nu är jag ingen superfrekvent radiolyssnare men jag föredrar helt klart Brome framför Lantz som programledare eftersom hon är trivsammare att lyssna på.
Citera
2017-11-06, 19:12
Medlem
carljoakims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Mjo, men han var bra - det är ett personalärende som handhas en personalavdelning. Resten får väl nyhetsredaktionerna snoka i bäst dom kan/vill. Knepigt läge ändå...

Vad fick man för någon ny information? Kändes mer som att man kan hävda att visst har vi tagit upp det i studio ett. Precis som medierna i P1 gjorde en granskning om förra rundan med Timell och co.

Redaktionen fattar ju att arbetsgivaren inte kan säga någonting. De kan låta tuffa och pressa denne utan att riskera någonting.

Nyhetsvärdet i att EN enskild anställd får gå är i min mening väldigt liten. Däremot hade det varit mer intressant att fråga om det finns en tysthetskultur, en förlegad jargong. Som jag hörde mellan raderna så var det intet nytt för Groll. Det var ända gången hon pressade på, ”ni måste hört om detta innan” typ.
Citera
2017-11-06, 19:14
Medlem
Löjligt att anklaga en kvinna tycker jag, även om det skulle vara sant så är det ju inte samma sak. Är de verkligen så henifierade på SR att de inte lyckades lösa detta på ett vuxet sätt kan man undra,?

Ja självklart vill alla vara anonyma, ingen vill väl komma ut som en patetisk cuck även om det just nu verkar vara rätta tillfället.

Veckans icke-nyhet.
Citera
2017-11-06, 19:14
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1dnaire
”Homosexualitet och övergrepp är i alla fall något som går hand i hand”

Har du statistik på det? Detta va något av det dummaste jag har läst på länge

Ja, absolut dumt skrivet. Det viktiga här är väl att personen har ett slags chefsställning (programledare är hur som helst en ledande figur, kanske inte bokstavligen chef) och att hon enl. uppgift kladdat och pysslat med härskartekniker.
Inom parentes sagt: jag har själv varit med om att lesbiska kvinnor gjort närmanden som varit för framfusiga för att vara riktigt ok. Inte direkt trakasserier kanske, men lite grabbigt/gubbigt "ta-för-sig"-aktigt. Obehagligt. Om personen har en överordnad ställning på jobbet måste det vara hemskt.
Senast redigerad av sillynamnam 2017-11-06 kl. 19:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in