Flashback bygger pepparkakshus!
2017-07-27, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grillo
Alltså, allvarligt talat, kommer du från vischan eller? Inget av det du säger är något ovanligt för en storstad, om än något åt det extrema hållet för en småstad som Lund. Att du framställer något av det här som exceptionellt gör att jag undrar om du nånsin varit i en stad större än Lund...

Så här har det sett ut där från och till i ett antal år nu. Lukten är vidrig, ändå hade de regelbundet fester runtom sopcontainrarna och lukten var obeskrivlig. Det är verklige exceptionellt, även om du inte verkar förstå det.

"Avföring, sprayburkar och gammal mat. Sophögen har vuxit utanför Smålands nation i två veckor och är ett återkommande problem. Nu har de boende i området tröttnat."

https://www.sydsvenskan.se/2017-07-27/boende-upprors-av-vaxande-sophog
Senast redigerad av northpolesanta 2017-07-27 kl. 15:26.
Citera
2017-07-27, 15:26
Medlem
Hur är Tuna?
Citera
2017-07-30, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenTunnaVitaLinjen
Hur är Tuna?

Gissar att det är området runt Ica tuna / ekonomicentrum? Bra isåfall.
Citera
2017-10-22, 21:55
Medlem
Tiwazs avatar
Bra och dåliga områden att bo i Lund?

Ska eventuellt flytta med min fästmö till Lund nästa år, och efter det blir det förmodligen snart dags för barn och familj. Undrar därför vad för områden som är bra och dåliga i denna stad? Med dåliga menar jag: fula, otrygga, mkt invandrare etc, det vanliga alltså.
Citera
2017-10-22, 21:57
Medlem
riskybizzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiwaz
Ska eventuellt flytta med min fästmö till Lund nästa år, och efter det blir det förmodligen snart dags för barn och familj. Undrar därför vad för områden som är bra och dåliga i denna stad? Med dåliga menar jag: fula, otrygga, mkt invandrare etc, det vanliga alltså.

Undvik Linero och Norra Fäladen.
Citera
2017-10-22, 21:59
Medlem
GurkPorrs avatar
Ta en titt på vad som är orimligt billigt (eller, i Lund=inte orimligt dyrt), det är en bra ledtråd. Men Linero och Norra Fäladen är mycket fattigt och invandrare. Klostergården inte fullt så illa, men nästan + pundare.
Citera
2017-10-23, 04:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GurkPorr
Ta en titt på vad som är orimligt billigt (eller, i Lund=inte orimligt dyrt), det är en bra ledtråd. Men Linero och Norra Fäladen är mycket fattigt och invandrare. Klostergården inte fullt så illa, men nästan + pundare.

This. Östra Torn är det egentligen inget fel på, men det ligger så långt utanför så det är heller ingen höjdare. Annars kan man bo i princip var som helst i Lund.
Citera
2017-10-23, 04:25
Medlem
REEEEEs avatar
Hela Lund funkar galant. Det finns inga utanförskapsområden på samma sätt som i andra städer. Att Norra Fäladen och Linero skulle vara något att undvika är skrattretande.
Citera
2017-10-30, 18:39
Medlem
Jag flyttade till Klostergården för ett par månader sen. Hittills verkar det vara ett lugnt område med blandad befolkning invandrare, studenter, barnfamiljer och gamlingar. Jag trivs
Citera
2017-11-02, 16:35
Medlem
henge86s avatar
Sofiaparken och Möllevången är fina. Grannar med S:t Hans Backar, men samtidigt nära till Lund C.
Citera
2017-11-08, 02:38
Medlem
Kuypers avatar
Linero anses nog vara det sämsta området i staden, men tycker det känns ganska mysigt och hemtrevligt där trots allt.
Citera
2017-11-09, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riskybizzy
Undvik Linero och Norra Fäladen.

Citat:
Ursprungligen postat av REEEEE
Hela Lund funkar galant. Det finns inga utanförskapsområden på samma sätt som i andra städer. Att Norra Fäladen och Linero skulle vara något att undvika är skrattretande.
Skrivet av en student som inte känner till stan? Norra fäladen är OK runt Willys (Student ghettot), runt skarpskyttevägen är det not so najs. Google "rån + Fäladstorget" om du är tveksam.

Citat:
Ursprungligen postat av Kuyper
Linero anses nog vara det sämsta området i staden, men tycker det känns ganska mysigt och hemtrevligt där trots allt.

Linero är delvis riktigt bra, många akademiker som bor i husen runt skolvägarna och radhusen norr om vikingaskolan. Runt Vikingavägen och alla miljonprogramhus är dock rejält med social problematik och bör undvikas om ni tänkt ha barn och bo kvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in