Så här mycket kommer Mördar-Johanna att kosta för skattebetalarna (Valda delar ur artikel i Aftonbladet Plus). Man kan ju se att sådana som hon inte tillhör någon kategori där det ska sparas pengar, som för vissa andra grupper som gamla, sjuka osv.
Hon kan få utbilda sig till svetsare, men vem fan vågar vara i närheten om hon har en svets i händerna?
Inga tecken på att barnen lekt och farit runt med saker när polis bar där.
Bara en packad bag. En påse med mögligt bröd och en unken lukt i stugan.
Enl Johanna hade de hunnit städa på morgonen för hon ovh barnen vaknade tidigt. (Utan att undra var Aki var. (men han sov ju ofta ute i stolen lol))
Precis! Det har presenterats så jäkla många luckor att man börjar undra va fasen pågår? Som det du skriver... hallå eller? Om de nu handlat massa jäkla mat.... skulle de inte vara där hela helgen? Hon vittnar ju själv om det att de skulle grilla dagen efter... nu har hon alltså packat väskan pronto tidigt på morgonen?
Nästa grej... som ngn anmärkte om... Johanna säger att hon ser Akis telefon vid bryggan. Akis telefon är inte återfunnen. ...
Mmm.... kvällen innan ja.. men vart ? Hur väl stämmer rättsläkarens olika uppgifter vad gäller AP´s frånfälle ? Tror nog JM har nyttjat några "RUT-möjligheter" jag. Fast svart då, förstås.....
Inget hjälmarevatten i lungorna... hennes och AP´s telefoner har möjligtvis haft "egna ben". Hon kan, som hon säger befunnit sig i stugan med tvillingarna.
Vad gäller tid för dödens inträffande är mitt minne inte 100%
Första uppgift var några timmar (inte så många). För att i tingsrätten ändras till flera timmar (var det runt 10 timmar som sas?)
Detta skulle stämma överäns med 20:58 temsningen och larmsamtalet
Precis! Det har presenterats så jäkla många luckor att man börjar undra va fasen pågår? Som det du skriver... hallå eller? Om de nu handlat massa jäkla mat.... skulle de inte vara där hela helgen? Hon vittnar ju själv om det att de skulle grilla dagen efter... nu har hon alltså packat väskan pronto tidigt på morgonen?
Nästa grej... som ngn anmärkte om... Johanna säger att hon ser Akis telefon vid bryggan. Akis telefon är inte återfunnen. ...
Osar död räv här
Enl Johanna skulle David lämna in Akis mobil till ett service center för att få den upplåst. Efter det är det ingen som vet vart den är.
(Då det intialt inte var någon misstanke om brott vid Akis död lämnade poliserna tillbaka mobilen som låg på bryggan till Johanna)
Kanske. Nu räknar förvisso wenna med stor uppslutning av folk, men det kan ju röra endast kvällen innan. Minst en bil har lämnat.
Jag undrar hur detta slutar...?
wenna har ju dukat upp för ett antal "osynlige mannen" här, när hon i TR hade naglat fast JM som därute själv enligt eget vittnesmål.
GW trodde förra tisdagen fortf att hon slipper ur AP-mordet, får se om han ändrat sig till ikväll.
Kiselalgerna sitter som en smeck i alla händelser. Alla tre. Nynnar något stycke ur musikhistorien.
Det du säger om att wenna placerar fler ute på granliden: vet inte riktigt, det lutar väl lite åt att hon vill följa upp tingsrättens dom om anstiftan? Wenna behöver någon mer där ute för att detta ska vara möjligt.
Är det inte det det lutar åt?
Hur många tror att hon mördade Aki med egna händer?
Mmm.... kvällen innan ja.. men vart ? Hur väl stämmer rättsläkarens olika uppgifter vad gäller AP´s frånfälle ? Tror nog JM har nyttjat några "RUT-möjligheter" jag. Fast svart då, förstås.....
Inget hjälmarevatten i lungorna... hennes och AP´s telefoner har möjligtvis haft "egna ben". Hon kan, som hon säger befunnit sig i stugan med tvillingarna.
Med ledning av den anmärkningsvärda avsaknaden av kiselalger finns skäl anta att AP dränktes på land, på bryggan, alt. i båten. - Alternativen är i fortsatt avsaknad av ev. medhjälpare och deras resp. roller ganska många.
Tidsschemat för den kritiska perioden:
18:32 NL till AP: ”***” Tidslucka: 1 h 6 min
19.38 NL till AP: ”*” 20.14 AP till NL: ”Jag älskar dig för mitt fulla *”
20:18:57 JM ringer AM; 3 sek (Grythem 57221-34502 GSM100) - Förmodl. felringning
20:19:44 – 20:21:27 JM SMS:ar AP: 3 SMS (mast: Grythem 521-64 UMTS100)
20.32 NL till AP: ”***” 20.41 AP till NL: ”***Varför älskar jag dig så mycket ,,,,”##
20:55:09 – 20:56:25 JM SMS:ar AP; 5 SMS (mast: Grythem + 3 x Östermällsa/Stora Mellösa + Grythem)
enligt följande:
20:55:09 Grythem 521-64 UMTS100
35 sek
20:55:44 Östermällsa/Stora Mellösa UMTS100
6 sek
20:55:50 Östermällsa/Stora Mellösa UMTS100
8 sek
20:55:58 Östermällsa/Stora Mellösa UMTS100
27 sek
20:56:25 Grythem 57221-34502 GSM100
96 sek
20:58:01 Biskopsvrak (12031) GSM0
20:58:01 JM till AG – Ej svar (Biskopsvrak) - se ovan
20:59:13 JM till AB – Ej svar (Biskopsvrak) - se ovan
21.05 NL till AP: ”Jag vet inte.” – Inget svar 21.19 AP spelar finsk låt på Spotify Tidslucka: 33 min
21:52:56 – 21:55:30 JM SMS:ar AP; 8 SMS (mast: Grythem GSM100) Tidslucka: 42 min
(22:34:58 Inkommande SMS till AP: ev. från samma person som ringde 5 aug kl. 20.22 och med vilken han då pratade en kvart).
22.36 NL till AP: ”sov gott” – Ser att meddelandet levererats: Inget svar.
Lördag 8 augusti:
07.05 – 1 SMS från JM till AP (mast: Östermällsa/Stora Mellösa) Tidslucka: 41 min
07.46 – 2 SMS från JM till AP (mast: Biskopsvrak) Tidslucka: 44 min
08.20 – 08.21 2 SMS från JM till AP (mast: Biskopsvrak) 8 min passerar
08.29 JM ringer JB; 9 sek (mast: Grythem UMTS 521-64) – Anm. JB säger i förhör att hon är medveten om samtalet men att hon inte svarat. - Kan vara en felringning.
08.30 JM ringer AB; 70 sek (mast: Grythem GSM100 ) - JM vill att AB och hennes man ska komma ut till sommarstugan. – Eftersom AB såg på TV svarade hon att JM fick ringa senare. 24 min passerar
08:54:46 SOS Alarm; 727 sek (mast: Östermällsa/Stora Mellösa)
09:06:47 Larmsamtalet avslutas
Rättsläkaren har väl rört sig med tiden 8 - 24 h vilket lämnar öppet för att AP kan ha lagts till rätta intill bryggan både på kvällen och under natten mot lördagen (utgående från AP:s kontakter med NL).
Senast redigerad av letsdoit 2017-11-07 kl. 18:45.
Undrar en svensk kvinna i låglön står sig där.
100 kronor i timmen och dra av skatt och hyra och mat och bensin till och ifrån jobbet, samt el och försäkringar.
Det kanske lönar sig at ha 13 kronor i timmen med allt det andra betalat.
Och oj vilka kostnader för skattebetalarna kring det hela.
Utvisa snabbt för hemlandet att ta hand om det hela?