2017-11-07, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Undrar en svensk kvinna i låglön står sig där.
100 kronor i timmen och dra av skatt och hyra och mat och bensin till och ifrån jobbet, samt el och försäkringar.
Det kanske lönar sig at ha 13 kronor i timmen med allt det andra betalat.
Och oj vilka kostnader för skattebetalarna kring det hela.
Utvisa snabbt för hemlandet att ta hand om det hela?

Konstig rättsuppfattning du har. Ska man bara släppa iväg en person som har begått ett så vidrigt brott? Självklart ska han sitta här och SEN kastas ut.
Att det kostar pengar är en annan sak, men det finns mycket annat som kostar en massa pengar här i landet, och som man låter ske.
Vi kan ju börja med de personer som lever på oss andra och har andra morallagar, genom t.ex skattesmitning och övriga brott och som har enorma obeskattade pengar i skatteparadis. De som tror de är förmer än vanligt folk och skaffar sig rättigheter genom att bluffa sig fram med hjälp av etrt koppel av skumma advokater och räknenissar. På vår bekostnad. Din och min. Pengar som skulle kunna ha gjort att vår välfärd blev ännu bättre. För oss alla.

Så 13:-/timmen är en fjärt i Universum i jämförelse.
Så sparka uppåt, inte nedåt!
Senast redigerad av zilvereko 2017-11-07 kl. 18:52.
Citera
2017-11-07, 18:47
Medlem
Aftonblade gullar med afghanen

Rajabi sitter på häktet i Huddinge utan restriktioner, kan umgås med andra häktade och även jobba.
– Han mår lite bättre nu

Mohammad Rajabi ska även ha fått prata med sin mamma i telefon

Nu sitter han på häktet i Huddinge och får enligt sin försvarare möjlighet att umgås och prata med andra personer

– Mohammad Rajabi gör enklare monteringsjobb på häktet
Citera
2017-11-07, 18:50
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bewitched
.... fortfarande så Johanna tidigare sagt att hon hade en sån där babysändare och fahlander ifrågasatte om den nådde dit ner. Detta bekräftade Johanna själv att det gjorde .... man anar att hon vet vad hon tala om.

Varför ens ifrågasätta om hon skulle vara ansvarig nog att ha barnvakt??? Fattar ingenting!?!? Vi talar väl fortfarande om samma Johanna som mördade deras far och såg till att hennes egen far dog? Att hon lämnade barnen ensamma sket hon fullkomligt i
Som sagt: Barnen behöver vi nog inte bekymra oss nämnvärt om; huvudsaken var att de höll sig vakna under larmsamtalet.
Citera
2017-11-07, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ramaria
Ja vet. Men jag tror att Jafar berättat detta för Mohammad. Däremot tror jag att Jafar ljuger.

Jafars ångest och utspel går inte att ta miste på. Jag tänker då både på restaurangbesöket samt hans utbrott inför Lottie.

Men som du säger, hans vittnesmål i just denna aspekt väger tunt.

Vad som däremot framstår som allt mer som en möjlighet är att Aki bragdes om livet ute på sjön.

Jag har hela tiden lutat mot att det skedde på bryggan.

Nu måste kanske kvävning i båten, ute på sjön, räknas som en sannolik möjlighet

Edit: lol minnet är kort men gott. Jag har haft många alternativa platser där Aki kan ha bragts om livet. Bilen, bryggan, sovrummet, barnpool, jacuzzin i johannas hem, duschen på granliden. Detta har ju varit den kluriga biten. Nu får ute på sjön läggas till listan. Jag hoppas Wenna kan bringa klarhet.

Meh, måste citera mig själv för det gått över 1 timme så edit funkar inte.

Ville bara förtydliga att jag tror att Jafari ljög vad gäller vissa detaljer om hur Aki bragtes om livet. Men att han var den som utförde handlingen.
Varför han skulle erkänna handlingen men ljuga om detaljerna vet jag inte. Kanske det fick det hela att låta mindre planerat? Inte lika utstuderat? Att det gjorde att han, Jafar, inte lät lika hemsk. Kanske han mer ljög för sig själv än för Mohammad.
Citera
2017-11-07, 19:11
Medlem
Bewitcheds avatar
Måste ju bara fråga! Alltså kvävd eller dränkt.... han MÅSTE ju ha fäktats ... någon måste ju ha blivit riven... såvida han inte blev drogad.

Vet att vi talat om detta tidigare men de undersöker bara efter droger som de fått begäran om. Något stämmer inte med ovan....

Minns jag fel... visst var det tal om nagelskrap?
Citera
2017-11-07, 19:13
Medlem
Lol ett nytt senario då da. Utgår från lets do its tidsutr.

20:55 bryggan. Aki dränks/kvävs. Läggs i ekan. 20:58
Jafar och Johanna ror ut till kräftburarna. Placerar honom bland dem. Trycker ner honom med åran. Ror tillbaka.

Nästa morgon. Johanna går ner till bryggan. Ser inte Aki ute vid burarna.

Johanna hoppar i båten. Ror ut en bit. Då ser hon att Aki drivit in och lagt sig mot bryggan.

Johanna skjuter ut båten mot vassen och går och ringer 112.

Varför jag har detta som en möjlighet är mkt grund av Johannas eget surrande om kräftburar samt en variant av vad Jafar berättat för Mohammad.
Citera
2017-11-07, 19:16
Medlem
Citat:
Måste ju bara fråga! Alltså kvävd eller dränkt.... han MÅSTE ju ha fäktats ... någon måste ju ha blivit riven... såvida han inte blev drogad.

Vet att vi talat om detta tidigare men de undersöker bara efter droger som de fått begäran om. Något stämmer inte med ovan....

Något sändes någonstanns lol
Citera
2017-11-07, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ramaria
Meh, måste citera mig själv för det gått över 1 timme så edit funkar inte.

Ville bara förtydliga att jag tror att Jafari ljög vad gäller vissa detaljer om hur Aki bragtes om livet. Men att han var den som utförde handlingen.
Varför han skulle erkänna handlingen men ljuga om detaljerna vet jag inte. Kanske det fick det hela att låta mindre planerat? Inte lika utstuderat? Att det gjorde att han, Jafar, inte lät lika hemsk. Kanske han mer ljög för sig själv än för Mohammad.

Ja men varför ändrar sig storyn så väldigt?
161130 MR säger att han fick reda på att Aki drunknat först i samband med att GM/AM dödas
161220 - Då har han erkänt att JM planerat mordet på GM. JJ har berättat att alla (även GM/AM) varit på Granliden när Aki dog. Han tror att JJ vet. Tror du han kan ligga bakom? Kanske.
161229 - Då har han erkänt att det var han och JM. Jag vet inte så mycket. Jag vet inte om det är så att hon har gjort det eller inte. Men jag har en känsla och tror att det är kanske Johanna som planerat det. Inte fått höra mer en känsla att det är JJ och DB inblandade.

Osv, för att landa i att JJ dränkt Aki från båten och sedan i TR ta bort det här med dränkt från båten iom vetskapen om kiselalger.
Citera
2017-11-07, 19:21
Medlem
Citat:

Ja, manlig okänt DNA under Akis naglar. AH har öht inte tagit upp detta (som en ev annan gärningsperson).
Citera
2017-11-07, 19:25
Medlem
Bewitcheds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Ja, manlig okänt DNA under Akis naglar. AH har öht inte tagit upp detta (som en ev annan gärningsperson).

Eller för att det inte är annan gärningsman... varför tar ingen upp det?
Citera
2017-11-07, 19:27
Medlem
Citat:
Eller för att det inte är annan gärningsman... varför tar ingen upp det?

AH/JM kör väl stenhårt på att det var "en tragisk olycka".
Citera
2017-11-07, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Ja men varför ändrar sig storyn så väldigt?
161130 MR säger att han fick reda på att Aki drunknat först i samband med att GM/AM dödas
161220 - Då har han erkänt att JM planerat mordet på GM. JJ har berättat att alla (även GM/AM) varit på Granliden när Aki dog. Han tror att JJ vet. Tror du han kan ligga bakom? Kanske.
161229 - Då har han erkänt att det var han och JM. Jag vet inte så mycket. Jag vet inte om det är så att hon har gjort det eller inte. Men jag har en känsla och tror att det är kanske Johanna som planerat det. Inte fått höra mer en känsla att det är JJ och DB inblandade.

Osv, för att landa i att JJ dränkt Aki från båten och sedan i TR ta bort det här med dränkt från båten iom vetskapen om kiselalger.

Du har så rätt så rätt Diva. Det är svagt. Men det följer samma mönster som hans succesiva etkännande och hans vilja att inledningsvis skydda Johanna.

Så jag tänker nog hålla möjligheten öppen lite till lol
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in