2017-10-30, 19:45
Medlem
Någon som vet hur man bäst dekarboxylerar industrihampa för att få ut maximalt cbd, minimalt thc?
tid? temperatur?

Tack om någon kan hjälpa.!

rc
Citera
2017-11-01, 12:50
Medlem
Ettrosatangentbords avatar
Dum fråga kanske men finns det någon nackdel med att låta gräset ligga framme och torka några timmar? Mycket lättare att mala det om det är lite torrare.
Citera
2017-11-01, 13:56
Medlem
Dugins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ettrosatangentbord
Dum fråga kanske men finns det någon nackdel med att låta gräset ligga framme och torka några timmar? Mycket lättare att mala det om det är lite torrare.

Om du fått blött gräs så är din kran inkompetent. Riktigt amatörmässigt att inte låta gräset kurera och torka ordentligt.

Som svar på din fråga: Nej, inget händer om du låter den torka någon timme eller två. Kan personligen tycka att fnösktorrt gräs brinner snabbare och är den ute alltför länge så försvinner lite thc. Men en, två timmar är inget problem.
Citera
2017-11-01, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ettrosatangentbord
Du bör inte ta som vana att köpa semi kurerat gräs, du betalar för klorofyll och vatten och enda det ger så är det sämre smak och ökar risken för mögel. När du får "fuktigt" gräs lägg det i en tät burk, syltburk el liknande, så kan du själv kurera färdigt genom att låta locket ligga av några minuter varje dag och efter några dagar är det färdigt men du bör även påtala det att du ska betala mindre för ej färdigt gräs.
Skulle du låta gräset ligga framme i några veckor så börjar THCt oxidera och övergå till CBN som är en annan cannabinoid med egna egenskaper som skiljer sig från THC och CBD
Citera
2017-11-01, 19:50
Medlem
Hade tänkt att beställa från nätet för första gången. Beställer ni direkt hem till Eran brevlåda? Eller finns det något bra knep att ta till?
Har fru och barn, röker ett par gånger per år, normalt denna tiden på året, har för mycket att tänka på med hus och jobb de andra delarna på året så vintertid är en tid på året då jag brukar röka på helgerna för att varva ner.
brukar köpa sporadiskt ute på gatan men skulle vara roligt att få prova på lite olika sorter som kan namnges ;-)
Är nojig som bara fan av mig, vill ju naturligtvis inte förlora jobbet eller få polisen på mig. Dels ha dom springandes inför grannar och frugan skulle nog inte heller uppskatta det. Hon har inga problem med att jag röker men att få polisen hem är lite magstarkt.
Sitter bakom en VPN och jag använder mig av Operas VPN.
Betalar med Bitcoin osv så den delen känns lugnt. Antar att sidorna man beställer ifrån ej behåller några adresser.
Utan det är just den där delen med postgången som oroar mig mest. Hundar? Röntgen? Vad händer om dom tar ett paket som är adresserat till mig?
Att köpa på gatan känns säkrare men man vet ju aldrig riktigt vad man får. Att köpa på nätet lockar mig oerhört mycket just för det där att jag faktiskt då vet att jag köpt t ex White Widow eller liknande.
Hur gör Ni, beställer Ni direkt hem till brevlådan? Har ni blivit "tagna"?
Citera
2017-11-02, 23:04
Medlem
välkommenti bups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardu
Hade tänkt att beställa från nätet för första gången. Beställer ni direkt hem till Eran brevlåda? Eller finns det något bra knep att ta till?
Har fru och barn, röker ett par gånger per år, normalt denna tiden på året, har för mycket att tänka på med hus och jobb de andra delarna på året så vintertid är en tid på året då jag brukar röka på helgerna för att varva ner.
brukar köpa sporadiskt ute på gatan men skulle vara roligt att få prova på lite olika sorter som kan namnges ;-)
Är nojig som bara fan av mig, vill ju naturligtvis inte förlora jobbet eller få polisen på mig. Dels ha dom springandes inför grannar och frugan skulle nog inte heller uppskatta det. Hon har inga problem med att jag röker men att få polisen hem är lite magstarkt.
Sitter bakom en VPN och jag använder mig av Operas VPN.
Betalar med Bitcoin osv så den delen känns lugnt. Antar att sidorna man beställer ifrån ej behåller några adresser.
Utan det är just den där delen med postgången som oroar mig mest. Hundar? Röntgen? Vad händer om dom tar ett paket som är adresserat till mig?
Att köpa på gatan känns säkrare men man vet ju aldrig riktigt vad man får. Att köpa på nätet lockar mig oerhört mycket just för det där att jag faktiskt då vet att jag köpt t ex White Widow eller liknande.
Hur gör Ni, beställer Ni direkt hem till brevlådan? Har ni blivit "tagna"?

Det spelar ingen roll om du besitter VPN eller använder dig av någon krypto. Du måste likt förbannat få hem produkterna och det är där de angriper, OM de nu hittar paketet genom alla mellanhänder.

Själv så tycker jag det är betydligt säkrare att köpa som vanligt. Man kan då hålla, känna, lukta och SE med egna ögon exakt vad du får. På nätet så kanske någon blåser skiten av dig.
Citera
2017-11-07, 02:26
Medlem
Cannabisblomman, vikt?

Vad väger i "runda slängar" en torkad cannabisblomma?
Senast redigerad av battreanvandarnamn 2017-11-07 kl. 02:30.
Citera
2017-11-07, 07:20
Medlem
Krusensnorres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av battreanvandarnamn
Vad väger i "runda slängar" en torkad cannabisblomma?
Varierar ju såklart
Citera
2017-11-07, 10:16
Medlem
0,2G-400G. Bra svar?
Citera
2017-11-07, 13:14
Medlem
sluskjohans avatar
Blommorna = buds = marijuana

Budsen väger allt från 0,2 till 100g
Citera