2017-10-21, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magnifik046
Ja precis, frågade polisen vad som kunde hända och han trodde att det som kommer hända är böter + prick om åklagaren bestämmer det. Är väl mer orolig att dom kommer ta in mig igen och be om pisse. Men o andra sidan kommer dom väl bara skicka hem en lapp om deras beslut, thats it (?)

De kommer inte ta in dig igen och be om pisse. Jag själv har blivit straffad för ringa och då fick jag hem ett brev från polisen att jag skulle betala mina böter, det va allt. 😊
Citera
2017-10-23, 00:04
Medlem
Magnifik046s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barambe
De kommer inte ta in dig igen och be om pisse. Jag själv har blivit straffad för ringa och då fick jag hem ett brev från polisen att jag skulle betala mina böter, det va allt. <span class="emoji-outer emoji-sizer"><span class="emoji-inner" style="background: url(chrome-extension://immhpnclomdloikkpcefncmfgjbkojmh/emoji-data/sheet_apple_64.png);background-position:45.833333333333336% 89.58333333333334%;background-size:4900%" data-codepoints="1f60a"></span></span>

Ah skönt att höra! Hur stor böter fick du om det är okej att fråga?
Citera
2017-10-23, 04:47
Medlem
Citat:
Ah skönt att höra! Hur stor böter fick du om det är okej att fråga?

Jag fick betala 3500kr i böter samt 800kr till brottsofferfonden. 😪
Citera
2017-10-23, 09:44
Medlem
Magnifik046s avatar
Citat:
Jag fick betala 3500kr i böter samt 800kr till brottsofferfonden.

Oj, sura pengar ändå..😪 Får helt enkelt se vad dom kommer fram till men antar att det blir nått liknande kan jag gissa 🤔
Citera
2017-10-23, 20:26
Medlem
dirtysouths avatar
Citat:
Oj, sura pengar ändå..😪 Får helt enkelt se vad dom kommer fram till men antar att det blir nått liknande kan jag gissa 🤔

Hur stor din dagsbot blir baserat på din inkomst, så tjänar du mycket får du betala mycket.
Andel dagsböter baseras på hur grovt ditt brott var.
Citera
2017-10-25, 00:14
Medlem
God kväll, jag har en fråga angående att beställa cannabis från någon nätshop och jag hoppas att någon kan hjälpa mig få ett svar. Det är så här att om jag beställer röka, och är med i belastningsregistret, är det större risk för mig att få farbror blå knackandes på min dörr då?
Citera
2017-10-25, 00:24
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
God kväll, jag har en fråga angående att beställa cannabis från någon nätshop och jag hoppas att någon kan hjälpa mig få ett svar. Det är så här att om jag beställer röka, och är med i belastningsregistret, är det större risk för mig att få farbror blå knackandes på min dörr då?
Nej, det har inget med saken att göra.
Citera
2017-10-27, 14:19
Medlem
MysticLampShades avatar
Ska grönt grindas innan man röker det i en bong? Och om så är fallet, går det lika bra med en mortel som en grinder?
Citera
2017-10-27, 14:27
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MysticLampShade
Ska grönt grindas innan man röker det i en bong? Och om så är fallet, går det lika bra med en mortel som en grinder?
Det är alltid till din fördela att finfördela gräset så mycket som möjligt. En mortel är inte att föredra. Bättre att använda ett glas och en sax i så fall.
Citera
2017-10-28, 14:23
Medlem
Rökte ganska mycket igår och vart helt kronbäng för första gången. Samtidigt började ploppa upp massa barndomsminnen i huvudet, som att det hade hänt igår.
Vanlig effekt av cannabis?
Citera
2017-10-28, 17:49
Medlem
JoeBidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snus444
Rökte ganska mycket igår och vart helt kronbäng för första gången. Samtidigt började ploppa upp massa barndomsminnen i huvudet, som att det hade hänt igår.

Inte helt ovanligt att olika tankar och känslor som man tidigare bedömt som stickspår i sitt undermedvetna "väcks till liv" när man röker på och skenar iväg.

Vanligt med andra ord
Citera
2017-10-28, 21:04
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snus444
Ja ganska trevligt att bli sådär mysigt nostalgisk ibland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in