2016-02-27, 20:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kingdead
Grattis!!!1st pris i dumma frågor det är cannabis du blir hög på inte tobak...

Haha men din dumma jävel.
Citera
2016-02-27, 20:55
Medlem
mutemes avatar
Om man fått blöta buds, är det lugnt att torka dom själv? Typ på elementet.
Citera
2016-02-28, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kingdead
Tycker folk ska utnyttja hjärncellerna.. Dom har vi av en anledning

Stora tråden för enkla, korta eller nybörjarfrågor

En sak som är självklar för dig kan vara skitsvårt för någon annan..
Citera
2016-02-28, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av muteme
Om man fått blöta buds, är det lugnt att torka dom själv? Typ på elementet.

Varmluftsugn på 30 grader funkar bra.
Det bästa är om det får torka öppet i några dagar/veckor bereonde på hur blött, sedan kurera det i några månader.
Citera
2016-02-29, 22:32
Medlem
MrHippies avatar
Tja.

Fått lite hasch av en polare. Aldrig prövat röka förr.

Inte direkt så jag sitter med varken rizzla eller pipa hemma. Men tänkte mig att köpa sån billig.. 1gångs? pipa på kiosken runt hörnet. Funkar det? Tänkte blanda ut med tobak.

Sen.. dummaste frågan genom tiderna, men hur fan fixar jag biten så den blandas bra med tobaken ?
Citera
2016-02-29, 23:02
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrHippie
Tja.

Fått lite hasch av en polare. Aldrig prövat röka förr.

Inte direkt så jag sitter med varken rizzla eller pipa hemma. Men tänkte mig att köpa sån billig.. 1gångs? pipa på kiosken runt hörnet. Funkar det? Tänkte blanda ut med tobak.

Sen.. dummaste frågan genom tiderna, men hur fan fixar jag biten så den blandas bra med tobaken ?
Ska du röka det i pipa så kan du röka det rent, det vill säga utan tobak. En enkel pipa (majspipor brukar vara de billigaste) samt ett nätgaller ("screen") är allt som behövs.

Om du ändå vill mecka med tobak så värmer du först haschbiten några sekunder med lågan från en tändare. Därefter kan du förmodligen bryta loss en liten bit och smula/rulla ut den, beroende på konsistens. Blanda med tobaken medan det är lite mjukt så brukar det bli bra.
Citera
2016-03-01, 14:27
Medlem
Kan man rulla ett filter för en joint med ett A4-papper eller rekommenderar ni något annat? Vad ska man isåfall ha för mått?
Citera
2016-03-01, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hahagaga12
Kan man rulla ett filter för en joint med ett A4-papper eller rekommenderar ni något annat? Vad ska man isåfall ha för mått?
Tunn papp brukar vara bäst eller typ stryktipskuponger eller annat lite tjockare papper. Fungerar med vanligt papper men är knepigare, gör remsan låång så att den snurras många varv så du får stabilitet.
Ibland skickas det ut reklamblad och annat skit som har lite tjockare blad. Titta dej omkring, brukar finnas något nånstans man kan använda. I nödfall har jag slaktat ciggpaketet men det är inte världens bästa roachmaterial precis, viker sej "slarvigt".

Sen upptäckte jag Elements med roachpapper inkluderat, sen behövde jag aldrig bry mej igen
Citera
2016-03-01, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redlime
Tunn papp brukar vara bäst eller typ stryktipskuponger eller annat lite tjockare papper. Fungerar med vanligt papper men är knepigare, gör remsan låång så att den snurras många varv så du får stabilitet.
Ibland skickas det ut reklamblad och annat skit som har lite tjockare blad. Titta dej omkring, brukar finnas något nånstans man kan använda. I nödfall har jag slaktat ciggpaketet men det är inte världens bästa roachmaterial precis, viker sej "slarvigt".

Sen upptäckte jag Elements med roachpapper inkluderat, sen behövde jag aldrig bry mej igen

Tack för det snabba svaret. Nu var det bara att lära sig rulla filtret också.
Citera
2016-03-01, 18:38
Medlem
Röker man brunt lika nan röker gräs ?

Bara testat grönt i pipa tänt o prova brunt då det inte finns nåt gräs tillgängligt
Citera
2016-03-01, 21:17
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollebus
Röker man brunt lika nan röker gräs ?

Bara testat grönt i pipa tänt o prova brunt då det inte finns nåt gräs tillgängligt
Brunt kan rökas rent i pipa eller bong, men om du rullar en joint med hasch så behöver du blanda ut det med tobak (eller någon annan torkad ört). Om jag tolkade dig fel så får du gärna förtydliga frågeställningen.
Citera
2016-03-01, 22:35
Medlem
Bra svar ska testa

QUOTE=kvm3|56520124]Brunt kan rökas rent i pipa eller bong, men om du rullar en joint med hasch så behöver du blanda ut det med tobak (eller någon annan torkad ört). Om jag tolkade dig fel så får du gärna förtydliga frågeställningen.[/quote]
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in