Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Märker att Sammens ofta använder uttrycket " det är min uppfattning" vilket kan få en att tro att han är svävande. Börjar tro att det är nästan en ovana, ungefär som andra använder andra utfyllnadsord som liksom, va eller alltså.
Men är det inte så att åklagaren inte kan väcka åtal, om han/hon inte tror att det finns tillräcklig med bevis för fällande dom?
Så på det sättet blir uttalandet "överflödigt", men det är något man säger för att bara tala om att nu är bevisläget klart för åtal. I detta fall ett gott bevisläge

jag är inte expert inom. området på något sätt, men en åklagare
vill inte väcka åtal om denne inte tror på fällande dom, då det är en felbedömning av denne och statistiken blir sämre.
en åklagare, likt en advokat, vill vinna alla fall.
man skulle kunna kolla på andra fall Sammens har haft för att de vilka ord han använder.
det jag vet om honom är att han brukar iallafall prata relativt mycket om de fall han har hand om.
Han kan verka som en riktig flumpelle, men jag tror att hans statistik, fällande/friande, ser väldigt bra ut.
jag vill tro att han har sitt på det torra, och jag kan tänka mig att det är som du säger, att det är en ovana på något sätt, eftersom han gillar att snacka.