Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-22, 12:55
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Jag lagt upp filerna på en alternativ sida eftersom det är många som vill tanka ned dem och belastningen är hög på den ordinarie sajten. Klicka 2 ggr på downloadknappen.

https://www.solidfiles.com/v/aqP6G67ZRBBvn (FUP)
https://www.solidfiles.com/v/Rj73XxXM6M7Pd (Protokollet)

Lägger till i trådstarten.

/Mod
Citera
2017-11-22, 12:58
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CtrlAltDelThis
Vad är det som gör att Billy kan klassas som ointelligent?? Att han förnekar när dom har så mycket på honom??

1. Han slår ihjäl en människa.
2. Han slår ihjäl sin tjej.
3. Han tycker det är i sin ordning, det är ju hans tjej. Eller hur det var...
4. Han har inget annat motiv än att det vore bra att ha henne kvar fast hon inte vill, och hans två polare skulle reta honom för att hon far utomlands medan han sitter och täljer båtar.
5. Han använder allt våld i Småland för att göra sig av med sitt mycket personliga beroende.
6. Han räknar med att det nog måste finns många fler psykotiska sexualmördare på trakten (med exakt samma beroende som han!) som säkert kan ha gjort det där mot TM vid pass det o det klockslaget och sedan lånat skottkärran och sänkt henne bak i sjön. Problemet med det är ju först av allt att det våldet använder man inte mot andra än de små flickvänner som man inte vill släppa ifrån sig. Eller morsor som tjatar om att man ska städa rummet, eller gamla hustrur som tjatar om hur bättre grannen smakar, men det var det visst int fråga om här.
7. "Om man bankar i motorrummet på en bil till den går igång så är det ingen som frågar om hur man fixade den" är en insikt med begränsad räckvidd.
8. Vill man ha ihjäl nån som vill göra slut så har man inte bara fattat mänskliga relationer fel utan man lever dessutom i en form av allmän asocialitet som inte är nyttig för någon.
9. Han borde ha erkänt meddetsamma. Resten är bara dumt, dyrt och pinsamt.
10. Han vill vara en karl men fattar noll. Somt av det kan vara psykopaten som talar men det spelar inte så stor roll. Han har synbarligen ljugit för alla om sitt mående i stället för att prata med någon. Tror man däruppe att alla barn uppfostrar sig själva, som ett slags svampar (fast svampar får nog fostran)?
Senast redigerad av Lonnrot 2017-11-22 kl. 13:04.
Citera
2017-11-22, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Ja, det vore intressant att veta vad Billy drogade sig med i allmänhet - och i synnerhet natten då han dödade Tova.

Jo de vore intressant att veta, även om ja inte tror det är de utlösande
Blandar du Benz o alkohol, är du absolut kapabel till det, men att då vara koncentrerad nog att städa upp efter dig blir du ju inte, eftersom du är för flödrig för o hålla koll på vad som bör göras. Men de finns ju andra droger du kan ta för att bli rationell om du planerat detta hemska.
Tror inte Billy var så vidare kunnig om droger utan tog något för o kænna sig ball.
Äckliga djävla fjant, så irriterad blir ja på aset som vi säkert alla känner
Citera
2017-11-22, 13:15
Medlem
Haha, Billy har påstått att hans far brukar elda kläder i tunnan, och att han sedan brukar bränna ur den med diesel.
Detta svarar hans far klart och tydligt Nej på, han skulle aldrig komma på tanken att elda kläder, och skulle aldrig slösa diesel för att elda.

Tycker alla lögner och Billys osäkerhet att uttrycka sig i förhör är så pinsamt att läsa.

Han verkar vara en sjukt lågbegåvad människa ärligt talat.
Citera
2017-11-22, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Treshar111
Haha, Billy har påstått att hans far brukar elda kläder i tunnan, och att han sedan brukar bränna ur den med diesel.
Detta svarar hans far klart och tydligt Nej på, han skulle aldrig komma på tanken att elda kläder, och skulle aldrig slösa diesel för att elda.

Tycker alla lögner och Billys osäkerhet att uttrycka sig i förhör är så pinsamt att läsa.

Han kommer att ha svårt o slingra sig runt alla lögner när rättegången startar o han blir satt under press
Citera
2017-11-22, 14:29
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treshar111

På sid 3773 lördag 13/5 kl 12.15(+ 2H = kl 14.15) kan man se att Billy har den tröja på sig som sedan saknas.

Alltså haft tröjan på sig samma dag på em som Tova försvann.

Från FUP:

"4. Datum på bilden bekräftas även av datumstämpeln på bilden som är daterad till 2017-05-
13 12:15:50 (faktisk tid). Observera att tiden under bilden står i UTC-tid vilket innebär att det vid
sommartid i Sverige skall adderas två timmar till tiden. Tröjan som ses på bilden av Billy är inte
återfunnen vid husrannsakan.
"
Citera
2017-11-22, 15:22
Medlem
litenpandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Den där Ludde... ska det vara han som han är informatör till som han inte vill prata om med polisen för då kan det gå illa typ?

Fup sidan 1720
BF: Ja är informatör åt han och har varit det i två år, för jag har hållit på med droger
själv mycket förr så det var två år sen ungefär, cirka när jag kom i kontakt med
han. Och så var det så att jag har fått reda på alldeles för mycket grejor för att
int… för att hoppa av när jag vela hoppa av liksom, och då… då… då gick det
åt pipsvängen. Men alltså jag är fortfarande informatör åt dom helt enkelt. Jag
vågar inte säga emot. Jag vet, alltså jag vet otaliga med folk dom halvt slagit
ihjäl och som dom har slagit ihjäl och…
FL2: Är du informatör?
BF: Alltså om… om droger och sånt där alltså. Vilka som säljer och sånt där alltså.
Inte om... inte om nån... alltså inte om nå… Absolut inte om nå mord och sånt
där utan nu menar jag om droger och sånt där alltså.
FL2: Mm.
FL1: Men hur använde han sig av din information då? Vad… hur hjälper det honom?
BF: (Suckar). Ja jag vet inte. Spöa folk typ eller alltså jag är f… som jag har förstått
det så är det väl att folk, så han får bort dom personerna som inte han vill ha
kvar liksom som förstör hans business eller vad man ska säga. Alltså han
levererar hemskt mycket droger hem hit till Hälsingland. Det är från, ja jag kan
säga att det är nedåt landet i alla fall dom kommer ifrån. Så mycket kan jag
säga. Transporterar han hemskt mycket grejor dit. Jag vet inte. Ena gången så
får han skjuts och nå andra gånger tar han det på tåget liksom. Det bro… det
beror på liksom.

Citat:
Ursprungligen postat av diva59
FUP sid 3785:
Billy skickar också meddelande till Jimmy där han skriver att ”ludde” är med honom på ”ön”. Med ön
torde Billy mena Fränö, vilken ”ludde” han syftar på vill Billy själv inte säga i förhör men utredningen
gör gällande att i den närmaste bekantskapskretsen är det H*mpus Lun*in som kallas för ”Ludde”.

På s 431 sägs det även att H*mpus ska ha varit hemma hos Billy men sedan ordnat falskt alibi i efterhand. Har inte kommit längre än.
Citera
2017-11-22, 15:42
Medlem
Fy f-n det är en plåga att läsa förhören med Billy. Fanskapet sitter o skrattar o kommer inte ihåg någonting
Från förhör 171004 FUP sid 2602 Fh visar resultaten från stegräknaren:

BF Mm. Men jag menar hur, hur pass bra den här grejen fungerar, den här stegräknaren
eller vad man ska säga. Vad den kan reagera på och vad den inte kan reagera på och så
vidare liksom. Jag har ju inte använt den så mycket liksom. Jag har ju kollat på den nån
gång och det är ju inte sä att jag liksom har kollat på den varje dag oj, oj nu har jag gått
tio tusen steg, (ohörbart) Utan jag har väl mest vetat att jag har haft den helt enkelt, så
det är det jag menar, hur bra den fungerar liksom. Och bara reagerar på om jag sitter så
här med telefonen och liksom eller om jag typ dansar eller förstår du vad jag menar.
Ja. Lite vad den reagerar på och vad den inte reagerar på liksom.
FL Mm. Men du Billy, menar du att du dansar under natten?
BF (småskratt) Jag vet inte som sagt, jag frågar bara. Ja, jag har inte den blekaste alltså.
Det är inget jag påstår eller, jag fråga bara. Hur, hur bra den fungerar, hur bra man kan
lita på det liksom. Det är det jag ifrågasätter helt enkelt. Mm
FL Fast nu är det, nu är det vi som ifrågasätter din historia kring den här natten Billy.
BF Ja. Men jag har som sagt inget minne.
FL (pratar samtidigt) Billy, Billy
BF Och jag vet inte när mitt minne tonas bort här heller, det kommer jag inte ihåg, så att det är.

Det som är bra med den här grabben är att han är väldigt, väldigt pratsjuk. Blir en mumsbit för åkl i rätten
Senast redigerad av diva59 2017-11-22 kl. 15:47.
Citera
2017-11-22, 16:34
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av litenpanda
På s 431 sägs det även att H*mpus ska ha varit hemma hos Billy men sedan ordnat falskt alibi i efterhand. Har inte kommit längre än.
I tillläggsprotokollet berättas mer om Ludde, tror B råkar avslöja lite FÖR mycket där... och även om Kalle som säljer rökat i trakten. Det fanns alltid på lager.
Citera
2017-11-22, 16:45
Medlem
Märkligt att inte obduktionsrapporten är med.. att bilder inte finns är ju som det brukar men just den brukar vara med där man kan läsa om skador osv..brukar ju alltid vara med.
Citera
2017-11-22, 16:52
Medlem
MollyCule . Numera brukar nästan aldrig rapporterna vara med. Tingsrätterna vet väl att FUPS Brukar hamna på Flashback och vill inte att vi ska läsa obduktionsrapporterna av någon anledning.

Tack för FUP förresten. Alltid intressant läsa om nya och hemska fall. Billy verkar vara en idiot och mytoman

Hoppas han är förberred på lång tid bakom galler.
Citera
2017-11-22, 17:29
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fredriksam
MollyCule . Numera brukar nästan aldrig rapporterna vara med. Tingsrätterna vet väl att FUPS Brukar hamna på Flashback och vill inte att vi ska läsa obduktionsrapporterna av någon anledning.

Tack för FUP förresten. Alltid intressant läsa om nya och hemska fall. Billy verkar vara en idiot och mytoman

Hoppas han är förberred på lång tid bakom galler.

Obduktionsrapporten var med på den skadade bebisen som dog förra året. Så barn undantas inte. Men det måste vara oron över Flashback som fått just Hudiksvalls TR att ta bort infon. Någon annan förklaring kan jag inte se. Men vi vet genom tidningarna att hon blev utsatt för strypningsförsök och 20-talet slag med hammare.
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2017-11-22 kl. 17:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in