Citat:
Ursprungligen postat av
litenpanda
Fråga på det. Vet du säkert att han klarade kursen eller kan det vara så att han var klar tidigare just för att han inte gjorde det? Jag tolkade det som stod i tidningarna(Aftonbladet, Expressen) som att han inte hade klarat utbildningen då han hade kört bil påverkad påväg till en körlektion och då blivit av med körkortet vilket ledde till att han inte gick klart utbildningen. Rätta mig gärna om jag har fel.
Taget från transportstyrelsens hemsida:
"När du har gjort alla tre delprov, som ingår i provet i yrkeskompetens, och körprovet med godkänt resultat ansöker du om taxiförarlegitimation till Transportstyrelsen. Du ska även skicka med läkarintyg."
Så själva utbildningen klarade han, men sen måste man godkännas av transportstyrelsen också. Så det är mycket möjligt att han aldrig fick själva taxikortet. Men alla prov klarade han.
Kan också tillägga att det
inte var på väg till en körlektion han blev stoppad, utan det var under en lunchrast. Detta berättade han självklart inte för dom som höll i utbildningen, dom hade ingen aning och han gick klart utbildningen. Sen är det som sagt mycket möjligt att transportstyrelsen inte godkände honom.