2017-10-30, 23:07
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Visa bilderna brevid varandra tack. Börjar bli riktigt orolig att det är han.
Men som sagt, bara misstänkt!

Klart det är Ismael, men varför är du orolig? Är du på allvar förvånad över att en kurd våldtagit någon?
Citera
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av King-kuntaa
Det ska finnas sannolika skäl för att den misstänkte har begått ett brott som kan ge fängelse i minst ett år. Dessutom ska det finnas risk för att den misstänkte avviker, fortsätter att begå brott eller förstör brottsutredningen. Det är inte normalt att häkta folk bara sådär. Sluta svamla.

Det går bra med skäligen misstänkt och en veckas utredningshäktning också. Då gäller det att steppa upp misstankegraden till sannolika skäl för fortsatt häktning. Jo det händer allt att människor häktas bara så där det är åklagaren som bestämmer och domstolen som avgör. Försök gärna få med allt så blir det bättre än att försöka vara insatt.
Citera
Medlem
S.Kandals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
För det första så tycker jag att Soran varit en av de som hållit liv i debatten i och med sina uttalanden.
Oavsett om de har varit äkta eller en image.
De som stryper debatten är de som håller tyst.
För det andra så tycker jag inte att du ska missbruka ordet våldtäkt, det bör inte gå inflation i ordet.
Våldtäkt är våldtäkt, men du pratar om något annat.

Vi lever uppenbart i två olika världar.

De som öppnat munnen de senaste tio åren har kallats rasist, nazist, facist mm och det bl a av sådana som Soran. De stackare som haft modet att säga vad de egentligen tycker har förlorat sitt arbete, blivit utfryst av allt och alla. De har varit samhällets paria och inte varit värda ett ruttet öre.

Grov våldtäkt av det fria ordet pågår i detta samhälle i detta nu och det är oerhört befriande när en och annan förövare äntligen får skit tillbaka.
Citera
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
Har det verifierats eller är det hennes version? En anledning till att jag hatar kvinnor är just det faktum att de bestämmer om du skall bli pappa eller inte... Finns inget vidrigare beteende än att tvinga någon att bli far mot sin vilja, det ska väl vara bådas val?

Nja, problemet är nog snarare att folk sätter på varandra i tid och otid nuförtiden, och varken killar eller tjejer har nån koll på tänkbara konsekvenser.

Om man har sex så kan det bli barn; det är liksom det själva akten ämnar leda till. Om man inte är villig att ta den risken så får man nöja sig med valfritt substitut för sex, och med internet och allt det, borde det inte vara nåt större bekymmer.

Edit: Dessutom är barn det bästa som kan hända en människa. Problemet är att vissa människor inte förtjänar dem.
Senast redigerad av crawly 2017-10-30 kl. 23:11.
Citera
2017-10-30, 23:08
Medlem
everythingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avec
Du kan starta en tråd angående konspirationsteorier om Soran-skandalen.
Behövs nog inte... det är inget brott att dumpa en gravid brud, så det lär han inte dömas för. Att tvinga sig på någon genom att stoppa drulen I dennes mun är däremot brottsligt och faller under våldtäkt. Tyvärr så slipper 90 % av våldtäktsmännen undan sitt straff, så ser det tyvärr ut. Förmodligen kommer både komikern, snickarn och tjocka lekfarbrorn på tv undan något straff, det är iallafall 90% som gör det som sagt var.
Citera
2017-10-30, 23:09
Medlem
patsus avatar
https://www.nyatider.nu/
Citera
2017-10-30, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rickardrattradig
ha blivit sexuellt antastad mot sin vilja på en restaurang av sitt sällskap men ändå sen följer med samme man till en park på natten.

Vet du vad hot är? Märks tydligt att du är man med sne moral i denna kommentar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Klart S.I är svensk, släpp det rasbiologiska svamlet nu.
Han är uppväxt sedan väldigt låg ålder och gick i samma gymnasieskola som mig, han är tveklöst att anse som svensk.
Han är svensk medborgare, inte etnisk svensk. Soran är kurd, det är väldigt viktigt för honom att påpeka.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaninenKaninen
Orsaken till våldtäkter är alltid våldtäktsmännen.

PREACH. #metoo är dock orsaken till att det äntligen tas mod till att prata om det, att man inte är ensam om det.

En förövare är alltid orsaken inte offret. Skulle ett rånoffer vilja bli rånad?

När tror vi att bilden på han släpps i media? Känns som de håller på det just för han är så omtyckt och kämpat för kvinnor och hyllats så för dina insatser än hudfärg.
Citera
2017-10-30, 23:12
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Visa bilderna brevid varandra tack. Börjar bli riktigt orolig att det är han.
Men som sagt, bara misstänkt!

Ja, som sagt bara misstänkt. Känns som att folk väntar på att få det bekräftat, och så fort det är bekräftat är det bekräftat att han gjort det han anklagas för. Allt kan bara vara ett stort jävla hittepå.

Som jag skrev innan, den här #metoo-kampanjen är på väg att bli en hänsynslös häxjakt och det skulle inte förvåna mig om Soran är helt oskyldig, även om han så klart även kan vara skyldig.

Att det är tre personer som anklagar honom säger ingenting. Det är än så länge bara snack, inga presenterade bevis eller något alls som styrker berättelserna. Jag tänker då fan inte hänga på detta drev förrän något bevis presenteras att han gjort det han anklagas för.
Citera
2017-10-30, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohNils
I praktiken går det inte alls till som du beskriver. Utan det där är en skenlagstiftning som internaliseras av journalister och kanske även jurister.

Finns många sätt att kringgå det där och hänga ut folk genom antydningar - vilket man gör om individerna inte är del av det egna systemet.

I själva verket har pressen en väldigt långt gången yttrandefrihet och ger sedan sken av att behandla sådana ämnen i Pressens opinionsnämnd" - vilket med deras terminologi benämns "ansvarsfull självreglering".

Många brottslingar är dömda och uthängda långt innan rättegång. Finns inget som reglerar pressens möjligheter att hänga ut odömda personer än deras eget godtycke. Och om de uthängda senare visar sig vara oskyldiga i betydelsen att de inte döms så har de inga eller minimala möjligheter till skadestånd.

Så för att sammanfatta: Du redogör för en teori för hur det "ska" fungera. Studera istället empirin, dvs hur det fungerar i verkligheten. Huvuddelen av alla medborgare - särskilt vi som är utbildade - har väldigt svårt att förstå skillnaden mellan hur det "ska fungera" och hur det "verkligen fungerar". Detta beror på att man vid utbildning internaliserar den rådande teorin / ideologin.

Vänliga hälsningar!

/Johan

Låter som att du har kul på vad du säger, men samtidigt tvivlar jag lite. Kan inte erinra mig något fall där jag läst om en brottsling innan han/hon dömts utom i extrema fall som Rakhmat Akilov o.s.v (där uppenbar skälig grund existerar). Du menar att folk hängs ut genom antydningar? Det skulle iof mildra fallet, ett viktigt rekvisit för en förtalsdom är just att den åtalade utpekat någon med tydlighet. Alltså, ge mig gärna ett exempel (är genuint intresserad) på vad du menar.
Citera
2017-10-30, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pung
Det betyder att när brottet kan ge mer än två år, presumeras det finnas häktningsskäl. Det är alltså inget em åklagare behöver visa

Nja, där minimistraffet är två år, var det väl?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in