2020-03-07, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom
Alltså jag kallade det godmorgon TV4 medvetet för att vara lite arrogant/nonchalant och signalera att jag inte bryr mig om TV4 eller vad de kallar sina program. Det begriper ni väl!!?!
Jag skrattar inte åt dig jag skrattar med dig. Nu ska jag se mellon, sen blir det godnatt SVT.
Citera
2020-03-07, 21:00
Medlem
Ograsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xpander-
Fan trodde vi hade blivit av med den här hala ålen, nu är han tillbaks alltså, twi..

Kommande bok på G där han både kan hävda att han är nedtryckt av rasismen och feministiska konspirationsteorier?
Citera
2020-03-07, 21:22
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensamemeritus
Jomenvisst. En riktig rugguggla.

I Sorans fall är det en komplimang.
Citera
2020-03-07, 21:42
Medlem
akutaccents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom
Alltså jag kallade det godmorgon TV4 medvetet för att vara lite arrogant/nonchalant och signalera att jag inte bryr mig om TV4 eller vad de kallar sina program. Det begriper ni väl!!?!

Oavsett så ja, tv4 kommer sannolikt bjuda in Soran till ett smärtsamt, men öppet, ärligt och vackert samtal.
Citera
2020-03-07, 22:32
Medlem
Byzantinsks avatar
Det som talar för Ismails skuld - eller i alla fall mot att tjejerna ljuger - är att invandrade, "rasifierade" antirasister inte torde vara stereotypa eller politiskt bekväma förövare i #metoo-kretsar, eller svenska mediekretsar öht. Soran Ismail är ett ganska osannolikt objekt för lögner och/eller alkoholinducerade fultolkningar, och en mycket mindre lämplig snubbe att anklaga än t.ex. Virtanen.

Har du blivit påhoppad av en vit, priviligerad man är det garanterat ett automatiskt believe women som gäller i en stor del av umgängeskretsen, feministvärlden och mediesverige, och i synnerhet var det så under metoo-cirkusen. Blir/blev du däremot våldtagen i munnen av Hjälten från Järnrörsskandalen har du förmodligen inte mycket automatiskt cred att hämta i svensk offentlighet. Var är Massi Fritz nu, så att säga.?

Naturligtvis får tjejerna säkert stöd av närmaste kompisarna, i synnerhet om de är trovärdiga, men det går ju inte att räkna med samma räkmacka som om man ger sig på typ Timell eller Kronér. Av de här orsakerna är anklagelserna mot Ismail väldigt mycket mer trovärdiga än någon annan som pekades ut under den svenska #metoo-psykosen (Lotta Bromé undantagen). Givetvis kan även makthavande lintottar till män ha svinat på riktigt och sedan hängts ut under metoo, men där finns hela tiden omständigheten att den ideologi som låg bakom metoo är sjukligt fixerad vid "vita män med makt" och politiskt allierad med proffskverulerande invandrare.

I fallet Ismail saknas helt sådana faktorer - det finns helt enkelt nästan ingen som helst anledning för de här tjejerna att hitta på eller inbilla sig detta om just den här personen. Sedan kan de förstås ha gjort det ändå, men i så fall av helt andra orsaker än #metoo-drevet i sig.
Citera
2020-03-08, 09:32
Medlem
StigHelmutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helofin
Intressant. Vilka kandidater har vi? Och vilka går bort?

Magnus Betner
Özz Nujen
Soran Ismail
Henrik Schyffert
Måns Möller
Johan Rheborg
Per Andersson
Thomas Järvheden
Kodjo Akolor
Claes Malmberg
Shan Atci
Henrik Hjelt
André Wickström
Björn Guvstavsson
Johan Glans
David Batra
Robert Gustavsson
Felix Herngren

Jonas Gardell går väl automatiskt bort?

Du glömde räkna med den tragikomiska antirasist-debattören Alex Bengtsson.
Men han föll bort sen senare ändå .. :
https://www.friatider.se/expos-alex-...-och-kvinnohat
Citera
2020-03-08, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard

Ni som trodde att Soran Ismail skulle bli en helylle psykolog som altruistiskt hjälper ADHD-grabbar och autismungar till ett bättre liv, ni har inte förstått er på hur kalkylerande ormen Soran faktiskt är. Han gör ju detta enbart för att bättre kunna försvara sig själv i kommande domstolar och polisförhör.

Han kanske har märkt att han är körd som komiker och offentlig person helt enkelt. Han kanske bara försöker sadla om till ett mer civilt yrke där inkomsterna är mer jämna och inte vara beroende av medias osviktande välvilja för att få uppdrag. Nu finns ju inga inkomster alls. Media skyddar honom, men inte mer. De försvarar honom inte. De hänger inte ut hans angripare som rasister. Men han är helt osynlig i media och tv. De kan mycket väl ha klargjort detta för Soran. Eller de kanske bara avvaktar, vem vet? Jag tänker på Timell. Han blev friad men tv4 har suddat ut varenda Timell program som om han aldrig existerat. Hemsk behandling. Soran kanske är rädd att få samma behandling och väljer en utbildning ty han är inte ekonomiskt oberoende. Och att vara rolig på scen är nog inte så 'roligt' för Soran Ismail efter detta även om han skulle få några uppdrag. Utbildning är väl en bra plan B.
Citera
2020-03-08, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karldenelfte
Har inte mycket över till inavelkurderna Soran och Özz.

Men intressant att samma typer som föraktar Metoo helt plötsligt sväljer allt om Soran.

Men när Virtanen hamna i samma sits så tar samma personer parti för Virtanen.

Så länge det inte finns riktiga bevis mot Soran så behandlar jag Soran precis som jag behandlat Virtanen mot häxorna.

Det finns bevis mot Soran. Muntlig bevisning är bevisning. Som en åklagare har avfärdat.

De gärningar kvinnorna har blivit utsatta för är vad saken handlar om. När brottsoffer hörs i domstol är det muntlig bevisning. Det är domstolen som värderar trovärdigheten i "ord mot ord" spektaklet när gärningsmän likt Soran förstås blånekar.

Soran ska behandlas som en person som kom undan med förskräckelsen i behåll tack vare att han kommit in i rätt kretsar politiskt som PK komiker, och i rätt kretsar där han skyddas av den krets hans dam tillhör. NÖFF. NÖFF.

Vissa grisar är mer jämlika än andra grisar, när svenskt rättsväsendet ska skipa justis. Eller statuera exempel i olika särintressen.

I Virtanens fall vet hela Aftonbladets redaktion att Virtanen också var en karl som kom undan åtal. Att grisarna Soran och Virtanen lämnar svinstian där de legat och inväntat preskription av de gärningar de anmäldes för, är faktiskt ynkligt.

Nu går de ut och bökar offentligt är av den enkla orsaken att det är riskfritt, att sparka på brottsoffer nu när eventuella brott hunnit bli preskriberade. Det som återstår är rättslösa kvinnor som riskerar rättegång för förtal, om de ens skulle ge dessa karlslokar svar på tal.
Citera
2020-03-08, 11:59
Medlem
submariners avatar
Hej,

Läste intervjun i SvD, hade varit bättre om Soran t.ex. erkänt ett allmänt grisigt och gränsöverskridande beteende gentemot star strucked tjejer istället för de intetsägande och tvetydiga svar han gav på reporterns frågor av typen ”Men hur kommer det sig att dessa kvinnor anmält dig om inget hänt?”
Citera
2020-03-08, 12:22
Medlem
Hoppas utredningen tas upp igen så Soran blir dömd. Obehaglig kille med en märklig kvinnosyn.
Tycker expressen rättfärdigar detta beteende, genom att publicera artiklar om han och ge han utrymme i media.
Citera
2020-03-08, 12:41
Medlem
Stoned-Poltergeists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejhejvidica
-Vad menar du med att han skulle fortsätta tiga ?
Jag tror att han hade kommit lindrigare undan då, nu får alla reda på det som inte läser här.
Citera
2020-03-08, 13:06
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stoned-Poltergeist
Jag tror att han hade kommit lindrigare undan då, nu får alla reda på det som inte läser här.
Jepp. För mig är det helt obegripligt att han stämde tjejen för förtal. Nu när han började bli bortglömd & kunde gå vidare. Dessutom var det fallet helt okänt tidigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in