2017-10-30, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SluttyPumpkin
Då hade alla suttit häktade för minsta anmälan. Krävs rätt mycket för att häktas och är man ostraffad försätts man på fri fot i första hand.

Fd arbetskamrat till mig blev för onykter en lördag (sent 90-tal). Fick hänga på en tjej hem till henne. På måndagen kom civilare (visste vi inte då) och hämtade honom på jobbet utan förklaring. Tjejen hade anmält honom och han satt två månader utan någon som helst kontakt med yttervärlden. Fälldes för utnyttjande (ej minderårig) Btw hur svensk som helst för de som undrar. Och polisen har antagligen inte tid med sånt nu för tiden
Citera
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
Jag kan meddela att hela svenska folket de facto är våldtaget. Vi är grovt våldtagna av personer som strypt debatten, dvs exakt sådana som Soran I. Problemet är att majoriteten inte fattar att det hänt/händer.

För det första så tycker jag att Soran varit en av de som hållit liv i debatten i och med sina uttalanden.
Oavsett om de har varit äkta eller en image.
De som stryper debatten är de som håller tyst.
För det andra så tycker jag inte att du ska missbruka ordet våldtäkt, det bör inte gå inflation i ordet.
Våldtäkt är våldtäkt, men du pratar om något annat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pung
Men dra åt helvette din äckliga jävla bög. Det räcker med ett skäl för att häkta.

Fy fan vad jag hatar patetiska äckliga bögar som sitter på Flashback och besserwissrar utan att veta något. Gå och ta livet av dig, ditt sjuka fan!!!!

Utan att veta något?! Han berättar ju hur det är. Inte hans fel att du är faktaresistent. Häktad blir man om skäl finns att häkta. Annars får man "gå hem" i väntan på dom. Så fungerar det. Om dom inte anser att du är flyktbenägen, om dom inte tror att du kommer göra det igen eller röja undan bevis på så sätt att det kan skada utredningen, då finns inte skäl att häkta.

Var inte så arg. Det blir inte bättre.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Bedrups-hatt
Hur gick det med det där standup-gigget Soran skulle ha ikväll? Ställde han in?

(Ja, jag vet, det står bergsäkert i tråden. Har inte energi att läsa tusentals inlägg).

Inställt pga magsjuka är den officiella historien.
Citera
2017-10-30, 22:53
Medlem
fresk66s avatar
Skönt att man aldrig kommer se pervot Soran Ismail i ett tv-program igen. Måhända att han är Sverigehatare och uttalad feminist, men som vi ser alltmer så är det oftast dessa feminister som är de fulaste fiskarna. Hoppas han drar med sig mer GM i fallet!
Citera
2017-10-30, 22:53
Medlem
everythingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.Halling
Eftersom de pixlade bilderna av den misstänkte våldtäktsmannen hittats när de togs på Soran så är det redan klart. Finns inga starkare bevis än det.
Men även om jag kan hålla med om att det är nämnde komiker, så håller inte ditt argument. Media har blurrat en bild på den komiker vi talar om, men de skulle ju också kunna ha fel... Hypotetiskt, men det har de förmodligen inte.
Citera
2017-10-30, 22:55
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mytologi
Här på Flashback kommer den sanna människan fram. Ingen påklistrad västanpassad samhällsfasad ivägen.

Håller ändå med dig. Metoo-kampanjen förde mycket bra skit med sig, men rubbade hela idén om en rättsstat. Tyvärr är vårt samhälle i vanlig ordning föråldrat i relation till modern teknik. I det aktuellta fallet gäller det internet och sociala medier gentemot en segdragen trött gammelbyrokrati.
Kalkylerar man det med grundläggande naturlagar som att vatten och ursinniga människor alltid tar snabbaste vägen får man rätt tydliga resultat.

Metoo hade varit bättre om de utsatta kvinnorna bara skrivit #metoo och gått till polisen. Tyvärr så blev metoo ett instrument som riskerade göra sexbrottsoffer till brottslingar.

Det är polisen som ska ha tillvägagångssätt och detaljer. Vi andra behöver bara se antalet inlägg och förstå omfattningen.
Citera
2017-10-30, 22:55
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
Har det verifierats eller är det hennes version? En anledning till att jag hatar kvinnor är just det faktum att de bestämmer om du skall bli pappa eller inte... Finns inget vidrigare beteende än att tvinga någon att bli far mot sin vilja, det ska väl vara bådas val?

Många här som hatar kvinnor, bli bög då!. De bestämmer inte; du behöver inte ligga med dem eller du kan använda preventivmedel. Dina spermier har ju inte hamnat i livmodern av sig själva.
Citera
2017-10-30, 22:56
Medlem
Citat:
Men även om jag kan hålla med om att det är nämnde komiker, så håller inte ditt argument. Media har blurrat en bild på den komiker vi talar om, men de skulle ju också kunna ha fel... Hypotetiskt, men det har de förmodligen inte.

Stora mediatidningar skulle knappast inte pixla en bild på någon om de inte var helt säkra på vem det handlar om. De måste ha fått infon från polisen helt enkelt.
Citera
2017-10-30, 22:56
Medlem
Citat:

Du kan starta en tråd angående konspirationsteorier om Soran-skandalen.
Citera
2017-10-30, 22:57
Medlem
Scrapers avatar
Ser fram emot hans framträdande i podcasten TSKNAS som brukar släppas på tisdagar.
Citera
2017-10-30, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pogba
Det där är regler all kvällspress redan bryter mot. Snälla, försök inte leka adekvat när du likväl jag vet att det absolut inte funkar så i verkligheten.

Om de hade respekterat lagar och pressetiska regler så skulle ingenting skrivas i kvällspressen...

Det är lagen, inte regler, och ge mig gärna ett exempel på när dessa brutits.

(Det pressetiska systemet är heller inte samma sak som lagen, det är frivilligt att ingå och inte juridiskt bindande.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in