Citat:
Ursprungligen postat av
Mr B
Som många sagt han skulle säkerligen göra roliga reportage i sydkorea, äta levande bläckfisk eller nått annat skit. Inget som säger han skulle sitta och kommentera grenarna.
Det är absolut fullt möjligt, en pajas i en pajas-roll.
Det är fortfarande per definition en spekulation.
- #MeToo - kampanjen som fick det att brinna av i huvudet på hela Flashback. Det som en gång brukade värdesättas här inne - granska bevisen hårdare än Sveriges poliskår - är som bortblåst.
- Den här tråden, och så fort Soran kom på tal - förvandlade samma medlemmar till efterblivna människor på #MeToo:ares nivå.
Inlägget ”Chadde” skrev första gången(innan DN:s publicering) nämnde inte Soran vid namn, utan själva inlägget gjordes i tråden om Soran.
Vilket tyder på att han haft någon form av ”insyn” i att publiceringen skulle ske.
Efter att publiceringen ägde rum kom en ny kommentar, i samma tråd, att den utpekade var Soran. Det är vad vi vet, det är fakta. Låt oss då spekulera.
Försök att föreställa er scenariot:
Chadde är praktikant på en tidning, eller känner någon som är det.
Han får nys om att en komiker är anmäld och att det kommer publiceras en artikel.
Han får inte något namn, men väljer av någon anledning(kanske en önskan?) att skriva om det i Sorans tråd på Flashback.
När publiceringen sen släpps framstår han då som trovärdig, fast han egentligen inte ens själv någonsin vetat vem det berört.
Allt detta i sig drar igång alla spekulationer i denna tråd, som i sin tur får Soran att ligga lågt och låta utredning/drevet spelas ut.
Jag HOPPAS och vill att det ska vara Soran. Jag hatar människan och tror han är kapabel till det baserat på min egna bild utav honom.
Men bevisen som läggs fram är absolut inte lika ”100%” som alla vill påstå. Motbevisa gärna teorin, lägg fram egna bevis.