2017-10-29, 12:03
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoopCola
Ang det fetade.. Händelsen som startade den här #metoo-kampanjen för nån månad sedan var väl just en jude som stod bakom?

Harvey Weinstein? Tror det. Det sagt, det är mycket ovanligt att MSM ger sig på sina egna. Med Weinstein så gick det väl inte att dölja längre. För många och under för lång tid hade råkat illa ut trots att "alla" visste om det. Skämten på Oscarsgalor osv visar ju det. Så det bekräftar väl egentligen det jag sa, MSM ger sig sällan på sina egna.

Citat:
Ursprungligen postat av messengeroflove
Påminner inte Lasse Åberg lite om Anders Eklund?

Jag vet inte om jag håller med riktigt. AE ser elak och lömsk ut. LÅ ser väldigt snäll ut.

För att knyta an till Topic så tycker jag SI ger ett mycket osäkert intryck och det känns som passivt aggressivt beteende ligger och pyr under ytan.
Citera
2017-10-29, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oshin.cantwell
Snacka om brutalt antiklimax om du skulle ha rätt.

Biljetter till föreställningen i Norrköping finns fortfarande att boka: https://www.ticketmaster.se/event/sw...ljetter/481681 Håll tummarna nu Soran-vänner.

Tjejen han ska uppträda med har tydligen gått ut och metoo:at rejält på twitter: https://twitter.com/feliciatomala?lang=en

Det vidriga är att om det visar sig vara någon som inte är i PKgänget kommer denna tråd dö på en sekund.

Är det inte en arab eller en röding försvarar ju nationalistpacket våldtäkter, eller iaf ignorerar dem. Finns otaliga sådana trådar på FB.
Citera
2017-10-29, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Rätta mig gärna om jag har fel men det krävs alltid en häktningsgrund för att häkta?
Recidivfara - Knappast
Kollusionsfara - Osannolikt
Flyktfara - Sett till praxis, nej

Alltså saknas det häktningsgrund.
Säger du ja, men någon annan kan ju svara ja på samtliga?

Med minst tre polisanmälda sexövergrepp så kan du inte utan att ha insikt i utredningen påstå att det saknas grund för häktning.
Citera
2017-10-29, 12:06
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LucianMacAndrew
Hur du än vrider på det antyder ni att det är värt att någon blev våldtagen för att smutskasta en komiker ni ogillar.. vidrigt som sagt.

Du sov kanske under logik-lektionerna? Händelseförloppet är:
1. Någon har blivit våldtagen
2. Media skriver att det är en känd komiker
3. Det framstår som sannolikt att det är Soran Ismail det handlar om

Det folk är glada över är steg 3. Steg 1 orsakas inte av att man är glad över steg 3. Personen är lika våldtagen ändå, och detta påverkas inte på något sätt av steg 3.
Citera
2017-10-29, 12:08
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Bevakningen av övergreppen mot Hanna Wigh handlade inte om övergreppet i sig utan om att SD:s ledning (enligt Wigh) försökt sopa detta under mattan. Det är en viss skillnad mellan att granska en enskild persons beteende och att granska huruvida ett riksdagsparti aktivt döljer sexualbrott inom partiet.

Just sayin'

Ja och TV4s ledning har sopat sina sexualbrottslingar under mattan. Och nej inte att det var ett riksdagsparti utan för att det var SD. Nu har andra riksdagskvinnor kommit ut med samma sak; varför granskas inte deras partier av TV4? SD historien drev de i olika morgonprogram etc. När det visar sig att andra riksdagskvinnor är drabbade går de inte ut med dold mikrofon till deras partier. Så precis som TV4 vill angripa SD vill nationalister angripa SI. Båda sidor är skadeglada mot våldtäktsmän på sitt vis.
Citera
2017-10-29, 12:09
Medlem
Citat:
Det vidriga är att om det visar sig vara någon som inte är i PKgänget kommer denna tråd dö på en sekund.

Är det inte en arab eller en röding försvarar ju nationalistpacket våldtäkter, eller iaf ignorerar dem. Finns otaliga sådana trådar på FB.

Nu säger jag inte att det är så i samtliga fall men jag tycker mig absolut se ett mönster rörande detta.
Är den anklagade arab är han skyldig innan domstolsförhandlingen för att det klart han är skyldig, är den anklagade däremot en vit man ska man vänta på domstolen och inte dra några förhastade slutsatser. Minst sagt en skrämmande utveckling.

Likväl ser man denna typ av resonemang exempelvis i tråden om samtyckeslagstiftning där majoriteten ser det som ett hot mot män snarare än ett rättsmedel för att fälla fler våldtäktsmän. Men det är en annan historia.

Håller således med om din analys rörande denna tråd.
Är det S.I kommer tongångarna gå att han är skyldig innan domstolen sagt sitt. Är det någon annan ("inte PK") kommer tråden helt fallera.
Citera
2017-10-29, 12:14
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Så hur många nationalister tror du slutar skriva i denna tråd om det inte är en PKperson? Slutar dom i det läget så är det ju i stort samma sak. Dvs våldtäkten är bara intressant om rätt person utfört den.

Vi får se snart när vi får reda på vem det är. Men kan slå vad om att denna tråd dör direkt i det läget..
Så du menar att trådarna om Lasse kroner och Martin Timell är döda. Sanningen är väl du är samma slem som de du kallar rasister. Du vill så gärna att det ska vara en svenne (som inte är vänster).
Citera
2017-10-29, 12:24
Medlem
Esteban-IIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Der är en fråga om semantik, inte fråga om domstol eller ej. Intressant att använde detta språkbruk. Ger perspektiv och framför allt en språklig precisering av (infantilt, rent känslomässigt) tyckande!
"Glasklar", är en sådan precisering. Inte alls dum! Den kan jag nästan se som synonym till: bortom rimligt tvivel. Eller?
Postmodernism är Satans påfund, det existerar en verklighet bortom språket.

Det finns gott om utrymme mellan positionerna "infantilt rent känslomässigt tyckande" och "rättssäkert dömd i domstol".
Citera
2017-10-29, 12:26
Medlem
AntiStudenters avatar
Känns inte Soran lite "klen" både fysiskt och mentalt för att utföra en våldtäkt? Han känns ju både blyg och social akward.

Men samtidigt är han jävligt ful så han kanske blir tvungen att våldta för att få ligga?
Citera
2017-10-29, 12:31
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Så hur många nationalister tror du slutar skriva i denna tråd om det inte är en PKperson? Slutar dom i det läget så är det ju i stort samma sak. Dvs våldtäkten är bara intressant om rätt person utfört den.

Vi får se snart när vi får reda på vem det är. Men kan slå vad om att denna tråd dör direkt i det läget..

Finns inga kända komiker som inte är extrem PK så vi nationalister kommer nog fortsätta skriva oavsett. Bara för man är det innebär det inte att man per automatik ska försvara eller tysta ner svin som möjligen också är nationalister. Soran är dock bara kurdisk nationalist och väldigt PK så inga problem i detta fallet.
Citera
2017-10-29, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Samt att TV4 då ska ta bort Parlamentet från deras tablå.
Parlamentet är iofs redan borta ur tablån eftersom säsongen är slut, så det problemet finns inte.
Citera
2017-10-29, 12:32
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiStudenter
Känns inte Soran lite "klen" både fysiskt och mentalt för att utföra en våldtäkt? Han känns ju både blyg och social akward.

Men samtidigt är han jävligt ful så han kanske blir tvungen att våldta för att få ligga?

Frågan är om det inte är hans ex som anmält. Det var ju ett jävla skumt break up där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in