2017-10-29, 11:45
Medlem
CoopColas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LucianMacAndrew
Ja fast det ni indirekt gläds åt är att han våldtagit. Hade han inte gjort det hade ni ju inte suttit å varit glada över hans eventuella Klavertramp.

Hur du än vrider på det antyder ni att det är värt att någon blev våldtagen för att smutskasta en komiker ni ogillar.. vidrigt som sagt.

Ni är verkligen själva den bästa reklamen för de rödgröna.
Folk är väl inte glada för att han har våldtagit någon? Snarare glada att han åker fast och att hans sanna natur visas. Folk skriver inte direkt "YES fan vad kul, han har våldtagit någon, jävlar vad bra"

Vi är inte glada åt att någon har blivit våldtagen, snarare glada åt att hycklaren har torskat
Citera
2017-10-29, 11:45
Medlem
Esteban-IIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Bortom rimligt tvivel?
Skäligen misstänkt?
Vi befinner oss inte i domstol och utdömer inte statligt sanktionerade kränkningar av de mänskliga rättigheterna (straff). Det ger oss friheten till mindre strikta bedömningar av den sannolika skuldfrågan.
Citera
2017-10-29, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Som sagt du saknar nog intellektet att begripa. Ingen vettig människa gläds åt en våldtäkt. Fast å andra sidan skulle PK-landsförrädarna spärras in på inhyrda fängelser i tex Afghanistan, Zimbabwe eller Ryssland och belönas efter gärning skulle jag inte gråta i alla fall. Jag är kanske inte vettig när allt kommer omkring.

Samma här. Det har varit lika självklart för mig som att solen går upp i öster som att män och kvinnor ska behandlas lika och ha samma rättigheter. Feminism handlar om något annat.

Allt annat vore ju att frångå allas lika värde, eller? Timell fockades väl på stående fot.

DET är sannerligen bestickande.

Skulle den börjat 19:30? Är den inställd på riktigt? Några kommentarer från den anklagade våldtäktsmannen Soran eller hans kompanjon Betnér?

Korrekt. Ingen vettig människa gläds åt en våldtäkt. Men nationalistpacket är inte vettiga människor. Det är in fact bevisligen människor som blir glada över att rätt person våldtagit.
Citera
2017-10-29, 11:46
Medlem
bonobonos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Exflickvännens twitter:
https://mobile.twitter.com/kapolain

TV-personligheterna var väl främst några B-komiker och någon gladiator från gladiatorerna (Tor?)
Minns tyvärr inte exakt, men inga särskilt framstående "kändisar"
Tack!
Såg att exet just lagt upp ett nytt inlägg...
Känner mig som en glasskärva idag men nu ska jag förenas med systrarna på #feministiskhöstmarknad
Citera
2017-10-29, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoopCola
Tack! Något att läsa för de Soran försvarare som säger att der enbart är massa rasism och illvilja i den här tråden

Självfallet är det inte enbart rasism som står bakom de antaganden som sker i denna tråd.
Men nog vill jag påstå att det är en rejäl dos rasism i tråden. Mycket snack om att det är så muslimer beter sig, det förstår man att han är skyldig när man ser skägget och det ligger i våldtäktskurdens gener.

Så en blandning av lösa belägg och rasism kort och gott.
Citera
2017-10-29, 11:47
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Nu har jag följt denna tråd större delen av gårdagen samt morgonen idag och tråden springer bara i cirklar. Spelar ingen roll om man tittar på s. 24, 83 eller 102. Samma brist på konkret information överallt.

Låt mig därför sammanfatta tråden.

Huvudteorin är att det handlar om S.I, även om andra komiker nämns i förbigående.

Det som pekar mot S.I tycks primärt vara incidier även om ett fåtal användare har presenterat att de med säkerhet vet från en säker källa utan att uppge mer information. Andra användare har dock fört samma resonemang för att det skulle handla om någon annan än S.I. Dessa kommentarer kan man dock helt frångå då de saknar substans över huvud taget.

Incidier som pekar mot S.I
- I tråden om S.I nämndes för ett par dagar sedan att det skulle startas ett drev mot S.I inom de närmsta dagarna.
- S.I har enligt utsago en taskig kvinnosyn och har b.la lämnat sitt gravida ex.
- Flertalet användare vittnar om andrahandsinformation då S.I ska ha betett sig olämpligt mot deras vänner. Dock värt att nämna att det helt saknas förstahandsinformation i tråden vilket gör det hela aningen märkligt.
- S.I:s ex har skrivit en hel del kryptiska meddelanden på sin twitter.
- S.I är förvånandsvärt tyst både på twitter och instagram trotts händelser som borde resultera i att han skriver (ex Dalkurd i allsvenskan).
- Meddelanden på olika facebook-trådar och bilder där hans agent ska ha erkänt misstanke men nekar kommentarer. Värt att nämna är att dessa bilder är av oförklarligt låg kvalite (olika stora bokstäver, delar av bokstäver saknas etc) varpå det hela ser ut att vara gjort i MS paint enligt min åsikt.
- Några mindre kända TV-personligheter och komiker har pekat ut S.I, dock ingen som gjort detta explicit utan endast genom antydningar.

Har jag missat något?
(Reserverar mig från puckade kommentarer om kurdiska våldtäktsgener och andra dumheter som skrivs i tråden)

Tillägg: I kort finns det alltså väldigt lite konkret information som de facto pekar på S.I även om det enligt min bedömning är ganska sannolikt att det skulle handla om S.I. Då endast baserat på dennes "radiotystnad". Men att säga att det finns ordentliga belägg för misstanke är direkt dumt då det är felaktigt.

Ganska bra sammanfattning skulle jag säga.

Spåret med skärmdumpen från "agenten" är dock så svagt att det knappt förtjänar att nämnas även om du, helt korrekt, påpekade dess brister.

Överlag skulle jag nog säga att tråden som helhet är väldigt svag. Det enda som är besvärande för Soran i tråden är punkt ett: Användaren som berättar att det ska startas drev, och får rätt. Samt att Sorans tystnad börjar bli ganska påtaglig. Inget av detta är klockrena bevis dock.

Misstänker att inget nytt kommer att dyka upp idag. Tråden har sett likadan ut hela helgen och börjar gå i cirklar. Visar det sig vara någon annan än Soran kommer det att bli ett monumentalt antiklimax för många. Vilket jag kommer att skratta gott åt, ond som jag är. Men jag hoppas fortfarande på Soran
Citera
2017-10-29, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoopCola
Folk är väl inte glada för att han har våldtagit någon? Snarare glada att han åker fast och att hans sanna natur visas. Folk skriver inte direkt "YES fan vad kul, han har våldtagit någon, jävlar vad bra"

Vi är inte glada åt att någon har blivit våldtagen, snarare glada åt att hycklaren har torskat
Precis så är det men det är en alldeles för avancerad tankebana (hur nu det ens är möjligt...) för den typen av dårar som du citerade.
Citera
2017-10-29, 11:48
Citat:
Ja fast det ni indirekt gläds åt är att han våldtagit. Hade han inte gjort det hade ni ju inte suttit å varit glada över hans eventuella Klavertramp.

Hur du än vrider på det antyder ni att det är värt att någon blev våldtagen för att smutskasta en komiker ni ogillar.. vidrigt som sagt.

Ni är verkligen själva den bästa reklamen för de rödgröna.
De rödgröna kommer att ha svåra inre resor framöver när allt skit de påstår sig hata kommer från de egna leden. Det är löjligt att försöka få detta till nåt annat än att de projicerat sina egna tillkortakommanden på den allmänna slasktratten Den Vita Mannen. Jag skäms inte ett dugg över att mysa när dessa levnadsöden kolliderar och förintas på löpande band.
Citera
2017-10-29, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bonobono
Ja här kan man också boka till föreställningen Omogna killar.
http://www.evenemangstorget.se/index...SAAEgIlAvD_BwE

Så då kan vi kanske lägga ner trollandet mot Özz.
Det går också att boka Soran 9/11
Citera
2017-10-29, 11:50
Citat:
Korrekt. Ingen vettig människa gläds åt en våldtäkt. Men nationalistpacket är inte vettiga människor. Det är in fact bevisligen människor som blir glada över att rätt person våldtagit.
Nej då. Stoppa in nappen och somna om, vi gläds över att de är i trubbel för att de är våldtäktsmän hela högen, även deras försvarare har något att dölja. Vem drogade du senast?
Citera
2017-10-29, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Ganska bra sammanfattning skulle jag säga.

Spåret med skärmdumpen från "agenten" är dock så svagt att det knappt förtjänar att nämnas även om du, helt korrekt, påpekade dess brister.

Överlag skulle jag nog säga att tråden som helhet är väldigt svag. Det enda som är besvärande för Soran i tråden är punkt ett: Användaren som berättar att det ska startas drev, och får rätt. Samt att Sorans tystnad börjar bli ganska påtaglig. Inget av detta är klockrena bevis dock.

Misstänker att inget nytt kommer att dyka upp idag. Tråden har sett likadan ut hela helgen och börjar gå i cirklar. Visar det sig vara någon annan än Soran kommer det att bli ett monumentalt antiklimax för många. Vilket jag kommer att skratta gott åt, ond som jag är. Men jag hoppas fortfarande på Soran

Tråden är i sin helhet väldigt svag. Jag hade väntat mig mer konkret information än lös ryktesspridning vid det här skedet. Ändå ganska intressant att inget offer valt att träda fram, det brukar ju ske efter ett litet tag.
Håller dock med dig, det som talar för att det skulle handla om S.I är dennes tystnad. Men vi får se vart det landar. Är det inte S.I får många i denna tråd gå hem med svansen mellan benen, är det S.I får många andra gå hem med svansen mellan benen.

Egentligen skulle man kunna låsa denna tråd då det mest är ett förbannat tjatter utan substans i nuläget.
Citera
2017-10-29, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av danielpettersson
Några indicier:
1) Han är en välkänd komiker från både radio & tv.
2) Hans ex har i ca 2 år pratat om hans manipulativa och kvinnofientliga person.
3) Flera kvinnor har under lång tid vittnat om olika övertramp han begått mot dem.
4) Han har gått i total radiotystnad sedan spekulationerna började igår.
5) Ingen av hans nära vänner/kollegor har sagt ett ord för att försvara honom från spekulationerna.

Ja fast e det inte han så varför kommentera? Menar. Skulle ju vara ett heltidsjobb att bemöta alla lögner som nationalistpacket slänger sig med. Oavsett om detta är sant eller inte.

Fråga dig själv: skulle det hålla för en fällande dom i rätten.. är ditt svar nej så har du inget att komma med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in