2017-10-28, 19:44
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LucianMacAndrew
Fast indirekt blir det ju att man glädjer sig åt en våldtäkt.. Klavertrampet är ju i detta fall en våldtäkt.

Som sagt du saknar nog intellektet att begripa. Ingen vettig människa gläds åt en våldtäkt. Fast å andra sidan skulle PK-landsförrädarna spärras in på inhyrda fängelser i tex Afghanistan, Zimbabwe eller Ryssland och belönas efter gärning skulle jag inte gråta i alla fall. Jag är kanske inte vettig när allt kommer omkring.

Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag har alltid ansett att kvinnor ska ha samma rättigheter som män, även när begreppet feminism inte var en pk-modeföreteelse som syftade till att skapa väljarsympatier.

Det är larvigt att kalla sig för något, man kan ha värderingar utan att definiera sig som något i offentligheten.

Dock så är det motsägelsefullt att kalla sig feminist och samtidigt våldta kvinnor såsom verkar vara fallet med en känd svensk komiker.

Samma här. Det har varit lika självklart för mig som att solen går upp i öster som att män och kvinnor ska behandlas lika och ha samma rättigheter. Feminism handlar om något annat.

Citat:
Ursprungligen postat av Guiffons
Hur gör TV4 nu... kommer dom stoppa alla program han är/varit med i?

Allt annat vore ju att frångå allas lika värde, eller? Timell fockades väl på stående fot.

Citat:
Ursprungligen postat av Innerfittefett
Ser ut som det inte blir nån föreställning på UKK med En Skam För Sverige idsg

DET är sannerligen bestickande.

Skulle den börjat 19:30? Är den inställd på riktigt? Några kommentarer från den anklagade våldtäktsmannen Soran eller hans kompanjon Betnér?
Citera
2017-10-28, 19:46
Medlem
DyslexiKungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oshin.cantwell
Samtidigt på Kronobergshäktet: https://www.youtube.com/watch?v=Nx6cUWDuIcc&t=2h13m40s

Nu är jag inte alls säker på att karln sitter häktad. Enligt "Golden Falcon" på Twitter som "jobbar inom åklagarväsendet i Stockholm" har Soran blivit häktad av Nacka Tingsrätt och det kommer att offentliggöras på måndag: https://twitter.com/mymlan/status/924027253624844288

"Golden Falcon" kan mycket väl vara en dyngspridare. Jag har varken inblick i det här ärendet eller i hur juridiken fungerar i allmänhet. Det som talar för att han sitter häktad är att dammsugningen i hans kommentarfält verkar ha upphört.

Tack, då förstår man Özz Nujens tweet på "Mörka tider" När en komiker polare från Kurdien sitter häktad.Vi får väl hoppas på att det är sant och förövaren blir hängd offentlig i Media nu....

mvh/
Citera
2017-10-28, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling

Skulle den börjat 19:30? Är den inställd på riktigt? Några kommentarer från den anklagade våldtäktsmannen Soran eller hans kompanjon Betnér?

Jag tror det är ett missförstånd av turnédatumen. 28/10 var 2016.

Sista föreställningen var 6/5 2017

http://www.enskam.se
Citera
2017-10-28, 19:52
Medlem
Han har tydligen ställt in alla framträdanden nu pga sjukdom
Citera
2017-10-28, 19:53
Medlem
Citat:
Nu är jag inte alls säker på att karln sitter häktad. Enligt "Golden Falcon" på Twitter som "jobbar inom åklagarväsendet i Stockholm" har Soran blivit häktad av Nacka Tingsrätt och det kommer att offentliggöras på måndag: https://twitter.com/mymlan/status/924027253624844288

Dessa uppgifter framkom IGÅR men verkar nu vara borta.
Citera
2017-10-28, 19:54
Medlem
Gubbmagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Innerfittefett
Ser ut som det inte blir nån föreställning på UKK med En Skam För Sverige idsg
Det programmet är för 2016 - 2017 så den 28/10 tolkar jag som att det var 2016 och inte 2017. Tittar man mer i programmet så ser man att det går över i ett nytt år vilket då bör bli 2017. Jag var på den hemsidan och tittade nyss och trodde samma sak innan jag läste rubriken igen, dvs 2016 - 2017.

Jag hoppas att jag har fel dock...
Citera
2017-10-28, 19:55
Medlem
VWazzs avatar
Hoppas in i det sista att det är Soran. För då måste jag nog omvärdera min förmåga att läsa av folk, killen verkar supertrevlig och så-långt ifrån kvinnoförtryckare eller förtryckare i någon form överhuvudtaget. Däremot hoppas jag att det visar sig vara äcklet och hårbollen ÖZZ NUJEN!

Är det Soran så fuck hela jävla låtsas-landet kurdistan. Han är väl den enda kurden man sett som gett en hopp om trevliga kurder. Fuck dalkurd ff också för den delen.

OT: Är det bara jag som äcklas av ÖZZ'S nationalism gentemot Kurdistan? Den är säregen och inte alls lik andras nationalism. Blattar som svenskar. Man kan läsa i hans texter och se i hans fula ansikte att han tror kurder är bättre än andra. Tönt!
Senast redigerad av VWazz 2017-10-28 kl. 19:58.
Citera
2017-10-28, 19:56
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Oj, har varit borta från internet hela dagen och fortfarande ingen hård bekräftelse på vem Komikern är? Jag är både milt förvånad och milt frustrerad måste jag säga. Och det osar fortfarande mest kring Soran om jag inte läst de sista 15 sidorna helt galet?

Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Tesen att han skulle vilja hålla tyst och låta ryktena växa för att sedan kunna använda dessa som material, eller för att visa att "rasisterna" hatar honom blir alltmer osannolik ju mer tid som förflyter. I synnerhet som en del av dem som tweetat misstankar i hans riktning själva verkar vara inte helt okända komiker (om jag förstått den saken rätt).

Trots allt ingen höjdare att bli omtalad som våldtäktsman. Lite skit stannar alltid kvar, även om det nu skulle visa sig att det i detta fall egentligen handlade om någon annan.

Så visst, hans tystnad bevisar ingenting, men den börjar ändå bli rätt påfallande.

[klipp]

Och du tror att de kommer göra ett nummer av detta i nån krogshow, hahaha, va kul, nån anklagades för våldtäkt och halva Sverige trodde det måste vara jag eftersom det florerar så många rykten om min sunkiga kvinnosyn och om hur jag under åratal betett mig slemmigt mot tjejer?

Jag och användaren Kalkryggar diskuterade lite kring detta i går kväll. Och jag höll med honom, då, att det skulle kunna vara ett genidrag, men med en ganska hög insats i potten.

Nu efter 24 timmar har nog det tåget gått för Soran. Risken är nu alltför stor att han skulle framstå som grovt osympatisk ifall han försökte göra ett nummer av detta. Dels på grund av att det blir alltför uppenbart att han försöker "sätta dit" folk för komisk effekt men främst på grund av att han skulle framstå som en som hänsynslöst använder en våldtäkt med ett riktigt brottsoffer för att riva ner några skrattsalvor och boosta karriären för sig själv. Nä, det kanske var en bra idé igår men nu har det gått för långt.

Som du skriver i det jag markerat med fetstil här ovanför. Det framstår (idag) som en jävligt dålig idé helt enkelt.
Senast redigerad av Nordanvindarna 2017-10-28 kl. 20:02.
Citera
2017-10-28, 19:57
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Samtidigt på Kronobergshäktet: https://www.youtube.com/watch?v=Nx6cUWDuIcc&t=2h13m40s

"Golden Falcon" kan mycket väl vara en dyngspridare. Jag har varken inblick i det här ärendet eller i hur juridiken fungerar i allmänhet. Det som talar för att han sitter häktad är att dammsugningen i hans kommentarfält verkar ha upphört.

Härligt att höra!! Jag sitter med familjen och ska äta kvällsmat och ha lördagsmys med spel och lördagsgodis och självgode invandrarnollan Soran sitter häktad våldtäkter?

Det blir extra godis för barnen ikväll.
Citera
2017-10-28, 19:59
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VWazz
Hoppas in i det sista att det är Soran. För då måste jag nog omvärdera min förmåga att läsa av folk, killen verkar supertrevlig och så-långt ifrån kvinnoförtryckare eller förtryckare i någon form överhuvudtaget. Däremot hoppas jag att det visar sig vara äcklet och hårbollen ÖZZ NUJEN!

Är det Soran så fuck hela jävla låtsas-landet kurdistan. Han är väl den enda kurden man sett som gett en hopp om trevliga kurder. Fuck dalkurd ff också för den delen.

Det ena utesluter inte det andra. Özz kan fortfarande vara en våldtäktsman han också, eller?
Citera
2017-10-28, 19:59
Bannlyst
Tycker det är skumt att ingen av hans vänner lr kollegor inkl han själv går ut och försvarar lr fördömer honom.
Är alla fega as lr sitter dom bara coola och tro sig veta att han är oskyldig?
Alla anklagelser på Sorans instagram raderas, men på twitter får dom stå kvar, förvirrande!!
Citera
2017-10-28, 20:01
Om våldtäktsmannen sitter häktad så är det inte Soran.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in