2017-10-28, 22:45
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odensnorre
Har du missat Martin "mysfarbrorn" Timell?

Han som nuddade Lulu Carters bröst vid något tillfälle, samt har hängts ut för att ha varit arg vid någon filminspelning någon gång av 25 år.

Ja, han hängdes ut rätt rejält i pressen för detta.
Citera
2017-10-28, 22:48
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
Magnus Betner, en person som är så nära Soran som det går att vara, har varit väldigt tyst idag.

Är Betnér typen som går till motattack om det inte skulle vara Soran? Har inte så stor koll på honom eftersom han enligt mig är en ganska trist och medioker komiker, men av det lilla jag sett har han en ganska aggressiv framtoning? Alltså borde han dra iväg någonting om att det inte är Soran? Eller har de kommit överens om att hålla käften? Verkar långsökt.

Eller är han typen som aldrig svarar på kommentarer om han anser att de är "rasistiska"?
Citera
2017-10-28, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Som sagt, han spelar ganska högt med den Tweeten. Han har ganska mycket att förlora om det visar sig att det inte är Soran.

Därför tror jag att det är Soran.

Eller jag tror i alla fall att Finnlugsson tror att det är Soran
Det pekar såklart på att det är Soran, dock tror jag inte Finnlaugsson spelar ett så högt spel.. Han är inte direkt känd för att avstå att skämta om känsliga grejer och har ett helt annat community än Soran. Bor i Malmö och är en del av den scenen, inget Soran har något inflytande över.
Citera
2017-10-28, 22:50
Medlem
fums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Different
Fråga: Finns det någon koppling mellan Soran Ismail och Ehsan Fadakar? Den sistnämnde brukar vanligtvis vara aktiv på twitter minst 10 ggr/dag, men har nu inte postat någonting sedan 19:e oktober. Sammanträffande?

Nej, anledningen till att Ehs*n Fad*kar håller käften är att han också är utpekad i ett övergrepp.
https://www.facebook.com/politikfakt...358749/?type=3
Citera
Medlem
Det är redan bekräftat att det är Soran! Den här personen skrev om DN artikeln redan för en vecka sedan, i skvallertråden om Soran.

(FB) Känd svensk komiker utreds för våldtäkt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Som sagt, han spelar ganska högt med den Tweeten. Han har ganska mycket att förlora om det visar sig att det inte är Soran.

Därför tror jag att det är Soran.

Eller jag tror i alla fall att Finnlugsson tror att det är Soran

Tror *alla* i de lilla komikerankdammen vi har i Sverige vet vem det är. Vad skulle f ö Finnlaugsson ha att vinna på att hänga ut fel snubbe?
Citera
2017-10-28, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Ja, alla spår verkar peka åt den komiker som det spekuleras mest om i tråden.
Så Soran är anmäld för 3 våldtäkter eller? Dumme jävla sate, svara ej på frågor du inte kan backa upp med fakta.
Citera
2017-10-28, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fum
Nej, anledningen till att Ehs*n Fad*kar håller käften är att han också är utpekad i ett övergrepp.
https://www.facebook.com/politikfakt...358749/?type=3

Det hade jag helt missat.
Citera
2017-10-28, 22:59
Medlem
Ge er nu det är Kurden... Det är klart nu sluta gissa på svenskar. Tyvärr det är en invandrare
Citera
2017-10-28, 23:02
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danielpettersson
Det pekar såklart på att det är Soran, dock tror jag inte Finnlaugsson spelar ett så högt spel.. Han är inte direkt känd för att avstå att skämta om känsliga grejer och har ett helt annat community än Soran. Bor i Malmö och är en del av den scenen, inget Soran har något inflytande över.

Ok, tack för info. Har ingen koll alls på den svenska komikerscenen egentligen eftersom jag tycker de allra flesta verkar så satans bajsnödiga och tråkiga.

Citat:
Ursprungligen postat av peepgass
Tror *alla* i de lilla komikerankdammen vi har i Sverige vet vem det är. Vad skulle f ö Finnlaugsson ha att vinna på att hänga ut fel snubbe?

Vem vet? Uppmärksamhet kanske? Hade ingen aning vem denne Finnlaugsson var förrän nu i kväll. Fortfarande är han helt ointressant för mig dock eftersom jag skrattar högre och oftare när jag tittar på målarfärg som torkar än jag skrattar åt vår värdelösa svenska "komikerelit".

Han kanske vill vara "superfräck" och dra ett skämt som är "way over the top"?

Men nej. Jag håller med om din fråga. Vad skulle han vinna på detta? Dessutom är den inte raderad och alla kommentarerna får stå kvar. Det är en aning uppseendeväckande, det är går inte att förneka.
Citera
2017-10-28, 23:02
Medlem
Det här är, än så länge, ett "indiciemål", men det är helt uppenbart att det är Soran det handlar om.
Utöver att hans f.d. sambo har pekat ut honom mer eller mindre subtilt på twitter, så har vi;
* Den omaskade skärmdumpen (finns länkad i tråden, jag orkar inte leta) på en konversation mellan Sorans agent och en journalist på Aftonbladet (eller åtminstone någon som utger sig för att vara det),
* Sorans tystnad. Han är naturligtvis medveten om de rykten som stormar, och skulle bara vinna på att gå ut med åtminstone en kort dementi, om han vore oskyldig. Samtidigt som han bara förlorar på att vara tyst.
* Kvällens föreställning på UKK i Uppsala är inte bara inställd. Den har t.o.m. försvunnit från UKKs hemsida!
* På En skam för Sveriges hemsida har man plockat bort alla länkningar till biljettbokning,
* Tickmaster har plockat bort möjligheten att köpa biljetter till föreställningarna,
* Turnén är schemalagd fram till maj 2018. Nu ser det dock ut som att alla arrangörer har plockat bort föreställningen från sina hemsidor!

Case closed.
Ska vi gissa på att Magnus Betnér inte är alltför nöjd just nu?
Senast redigerad av DilsNacke 2017-10-28 kl. 23:06.
Citera
2017-10-28, 23:05
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peepgass
Sveriges tråkigaste komiker (Finnlugsson) twittrar dagens bästa:

"Minns ni när Soran Ismail och Linus Bylund brukade käka ihop och alla tyckte det var knasigt för dom har ju inget gemensamt? Det var tider."

https://twitter.com/johabbed/status/924280202485817345
Gillar Linus Bylund också att våldta, eller vadå?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in