2017-10-28, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Gillar Linus Bylund också att våldta, eller vadå?

Är han som tog time outefter Wigh historien.
Citera
2017-10-28, 23:06
Medlem
DEN HÄR PERSONEN SKREV OM DN ARTIKELN REDAN FÖR EN VECKA SEDAN, I SKVALLERTRÅDEN OM SORAN, IGÅR PEKADE PERSONEN UT SORAN IGEN I DENNA TRÅD, NI KAN SLUTA SPEKULERA ELLER TRAMSA OM RASISM.

(FB) Känd svensk komiker utreds för våldtäkt
Citera
2017-10-28, 23:07
Medlem
Marcus.Antoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zetax
S är ett feministiskt parti. När du ondgör dig över feminister så undrar jag vems sida du står på? Man kan nämligen inte svära över våldtäktsmän och feminister samtidigt. Det känns lite svajigt.
Det tyckte Virtanen också. Finns inget som säger att man inte kan ifrågasätta bägge.
Feminism har blivit ett innehållslöst poserande.
Citera
2017-10-28, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DilsNacke
* Turnén är schemalagd fram till maj 2018. Nu ser det dock ut som att alla arrangörer har plockat bort föreställningen från sina hemsidor!

Nej, 2017, vilket har varit.
Citera
2017-10-28, 23:12
Medlem
Storus Pittuss avatar
Gullig artikel med svärmorsdrömmen Sorsn som feministisk förebild:
https://www.elle.se/9-kanda-man-som-...rattar-varfor/
Citat:
Jämställdhet har länge varit en del av Soran Ismails standup. I flera intervjuer har han pratat om orättvisan med patriarkatet, och att rädslan för att verka ”omanlig” även hindrar män från att göra som de egentligen vill.

Kan inte hjälpa det, men skadeglädjen rinner över när en av de "goda" avslöjas som ett ärkesvin.
/SP
Citera
2017-10-28, 23:13
Medlem
Citat:
Det här är, än så länge, ett "indiciemål", men det är helt uppenbart att det är Soran det handlar om.
Utöver att hans f.d. sambo har pekat ut honom mer eller mindre subtilt på twitter, så har vi;
* Den omaskade skärmdumpen (finns länkad i tråden, jag orkar inte leta) på en konversation mellan Sorans agent och en journalist på Aftonbladet (eller åtminstone någon som utger sig för att vara det),
* Sorans tystnad. Han är naturligtvis medveten om de rykten som stormar, och skulle bara vinna på att gå ut med åtminstone en kort dementi, om han vore oskyldig. Samtidigt som han bara förlorar på att vara tyst.
* Kvällens föreställning på UKK i Uppsala är inte bara inställd. Den har t.o.m. försvunnit från UKKs hemsida!
* På En skam för Sveriges hemsida har man plockat bort alla länkningar till biljettbokning,
* Tickmaster har plockat bort möjligheten att köpa biljetter till föreställningarna,
* Turnén är schemalagd fram till maj 2018. Nu ser det dock ut som att alla arrangörer har plockat bort föreställningen från sina hemsidor!

Case closed.
Ska vi gissa på att Magnus Betnér inte är alltför nöjd just nu?

Det skadar ju inte att vara lite noggrann. Om du tar bort skärmdumpen i första punkten, som typ alla avfärdar som fake, och de sista fyra punkterna som gäller en föreställning som slutade i våras, vad har du kvar då av din kedja tror du?
Citera
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
vi;
* Den omaskade skärmdumpen (finns länkad i tråden, jag orkar inte leta) på en konversation mellan Sorans agent och en journalist på Aftonbladet (eller åtminstone någon som utger sig för att vara det),

Släpp den där jävla skärmdumpen. Den är sannolikt fejk.

Edit:

Citat:
Ursprungligen postat av Rickardrattradig
Det skadar ju inte att vara lite noggrann. Om du tar bort skärmdumpen i första punkten, som typ alla avfärdar som fake, och de sista fyra punkterna som gäller en föreställning som slutade i våras, vad har du kvar då av din kedja tror du?

Eller hur?
Citera
Medlem
SeanPenns avatar
Läser man runt lite verkar rykten kring Soran ha funnits sedan länge...att han ska vara ett riktigt svin. Når inte denna informationen tex P3 som han jobbar för? Så sjukt att det kommer ut nu pga av nån jävla hashtag
Citera
2017-10-28, 23:15
Medlem
Naranbaatarkhans avatar
Citat:
Det här är, än så länge, ett "indiciemål", men det är helt uppenbart att det är Soran det handlar om.
Utöver att hans f.d. sambo har pekat ut honom mer eller mindre subtilt på twitter, så har vi;

...

* Sorans tystnad. Han är naturligtvis medveten om de rykten som stormar, och skulle bara vinna på att gå ut med åtminstone en kort dementi, om han vore oskyldig. Samtidigt som han bara förlorar på att vara tyst.

...

Case closed.
Ska vi gissa på att Magnus Betnér inte är alltför nöjd just nu?

Ingen skulle bli lessnare än jag om det är han kurden och jag tycker det skulle vara jättekonstigt om det var han. Han är ju klockrent helyllesvensk. Så jag förstår faktiskt inte varför han inte tar bladet från munnen och bara med några snabba och välriktade komik-jabbar på twitter bara KO:ar alla elakingar som spekulerar i att det är han som gjort det. Han kan ju sen bli ännu mera känd, t.o.m. hjälte, här i Sverige.

Angående Betnér så är han inte lika rolig som han kurden. Men nöjd med sig själv är han hela tiden.
Citera
2017-10-28, 23:15
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kemiske-Allan
Så S*ran är anmäld för 3 våldtäkter eller? Dumme jävla sate, svara ej på frågor du inte kan backa upp med fakta.

Alltså.., jag är inte så hemma på detta med Svensk juss.

Så...om han nu är anmäld, borde inte det gå att cheka upp, dvs få själva anmälan bekräftad ?
Citera
2017-10-28, 23:17
Medlem
dentredjekungens avatar
Det har skrivits i tråden att S.I skall ha blivit häktad, då borde ju man ju kunna redovisa en häktningsframställan iaf...
Citera
2017-10-28, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oshin.cantwell
Nej, 2017, vilket har varit.

Citat:
Ursprungligen postat av Rickardrattradig

Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Släpp den där jävla skärmdumpen. Den är sannolikt fejk.

Citat:
Ursprungligen postat av Naranbaatarkhan
Ingen skulle bli lessnare än jag om det är han kurden och jag tycker det skulle vara jättekonstigt om det var han. Han är ju klockrent helyllesvensk. Så jag förstår faktiskt inte varför han inte tar bladet från munnen och bara med några snabba och välriktade komik-jabbar på twitter bara KO:ar alla elakingar som spekulerar i att det är han som gjort det. Han kan ju sen bli ännu mera känd, t.o.m. hjälte, här i Sverige.

Angående Betnér så är han inte lika rolig som han kurden. Men nöjd med sig själv är han hela tiden.
Ok, jag pudlar. Det är nog inte Soran.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in