Citat:
Ursprungligen postat av
pissoar
Vad händer med Eddahri? Sverige helt uteslutet för hans del? Vilka mer från AFC kan tänkas vara intressant för andra svenska klubbar?
Om jag får gissa helt baserat på magkänsla och tidigare liknande fall/spelartyper/personer så är en mitten/bottenklubb i Turkiet en rejäl lågoddsare. Han blir väl kvar där i 1 - 1½ år innan det blir flytt igen. Tråkigt nog, får sägas. Han befinner sig i sina bästa år och det hade varit kul att se honom i en bättre omgivning i allsvenskan, men jag tror han siktar högt sportsligt och lönemässigt.
Sverige är nog inte uteslutet och då tror jag DIF har störst chans med tanke på att han och Özkan verkar ha en väldigt fin relation. DIF har förmågan att ge honom en bra lön och dessutom en tillräckligt intressant trupp för att det ska kunna locka.
Han "känns" inte som en Malmö/Danne Andersson-värvning och jag tror inte Blåvitt lockar direkt. Bajen möjligen med tanke på huvudstaden, publiken och att det är en klubb som knappast drar sig för att spendera pengar på spelare och löner men det känns som en större risk än säg DIF.