2017-10-27, 07:35
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaxxx
Var kan vi förvänta oss mest aktivitet efter säsongen?
Hammarby och IFK G kommer bli roliga att följa.

Inget nytt om eventuell Blåvittränare?

Ny tränare har väl inget nytt hänt egentligen, Gren har varit ute i dagarna och sagt att det ska vara klart inom två veckor. Frågan är ju dock om hans tidstips stämmer för första gången.

Vi måste i övrigt göra oss av med lite gubbar och slussa in nya. Vi försöker "desperat" bli av med Razak, otroligt nog verkar några klubbar vara intresserade så det är bara att skicka iväg honom direkt.
Alvbåge lär lämna då vi har det bra på målvaktsposten med Dahlberg, Dahlin och Amos.
Vidare sticker ju Rogne och mest troligt även Rieks. In är ju Starfelt klar men det lär hända mer.

Vi lär ju inte kunna lösa Sam eller Mix och jag tycker inte riktigt det vore värt pengarna heller om det nu inte blir tokbilligt...
Citera
2017-10-27, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Ny tränare har väl inget nytt hänt egentligen, Gren har varit ute i dagarna och sagt att det ska vara klart inom två veckor. Frågan är ju dock om hans tidstips stämmer för första gången.

Vi måste i övrigt göra oss av med lite gubbar och slussa in nya. Vi försöker "desperat" bli av med Razak, otroligt nog verkar några klubbar vara intresserade så det är bara att skicka iväg honom direkt.
Alvbåge lär lämna då vi har det bra på målvaktsposten med Dahlberg, Dahlin och Amos.
Vidare sticker ju Rogne och mest troligt även Rieks. In är ju Starfelt klar men det lär hända mer.

Vi lär ju inte kunna lösa Sam eller Mix och jag tycker inte riktigt det vore värt pengarna heller om det nu inte blir tokbilligt...
Hur säkert sitter egentligen Gren? Han började väl med att sparka Stahre "för att det inte räcker med stt vinna cupen och komma två för Göteborg".

Har ni verklìgen gått sportsligt bättre sen dess? Jag personligen ser gärna att ni behåller honom över nästa säsong och nästa och nästa...
Citera
2017-10-27, 07:48
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Hur säkert sitter egentligen Gren? Han började väl med att sparka Stahre "för att det inte räcker med stt vinna cupen och komma två för Göteborg".

Har ni verklìgen gått sportsligt bättre sen dess? Jag personligen ser gärna att ni behåller honom över nästa säsong och nästa och nästa...

Gren sitter säkert. Det är ju en ENORM skillnad på förutsättningar för tiden när Stahre var här och "fick allt han pekade på" till nuvarande läge där vi inte har pengar till en kock ens... Det är "olika världar" ekonomiskt nästan.

Med tanke på ekonomin så är det inte konstigt att det inte går galant sportsligt även om det givetvis borde gått lite bättre.
Citera
2017-10-27, 10:25
Medlem
junkbords avatar
Ett litet tillägg bara.
Gren har inte sagt att det ska vara klart om två veckor utan han vill att det ska vara klart om två veckor.
Citera
2017-10-27, 12:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av jaochs
För det första skrev jag redan att det är en bra spelare ni värvat. För det andra är jag inte bitter över huvud taget. Men jag skrattar fortfarande åt AIKs värvningsstrategi.
Varför? Perfekt spelare till balansrollen och Kristoffer Olsson kommer ta ishizakis plats. Spelets fart kommer Adu styra över som ofori gjorde
Citera
2017-10-27, 13:15
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ville91
Varför? Perfekt spelare till balansrollen och Kristoffer Olsson kommer ta ishizakis plats. Spelets fart kommer Adu styra över som ofori gjorde

Bra när ni har boll, men sårbara vid omställningar och när motståndarna har bollen. Då är inte Adu någon perfekt spelare för positionen.

Jag säger också det att Adu behöver offensiva kantspelare att slänga ut bollen på. Där är AIK svaga med enbart wingbacks.
Citera
2017-10-27, 13:26
Medlem
snillet_1s avatar
Expressen skriver att AIK är nära förlängningar med Blomberg och Obasi. Hur långt skrev man med Goitom förra vintern? Förvånar mig att man går vidare med Obasi, han har inte varit särskilt bra i år.
Citera
2017-10-27, 13:46
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Expressen skriver att AIK är nära förlängningar med Blomberg och Obasi. Hur långt skrev man med Goitom förra vintern? Förvånar mig att man går vidare med Obasi, han har inte varit särskilt bra i år.
Tvåårskontrakt, alltså över nästa säsong.
Citera
2017-10-27, 15:14
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Tvåårskontrakt, alltså över nästa säsong.

Bra för dem. I och för sig är det nog svårt att hitta någon bättre än Obasi. Det behövs ju bredd och djup när man skall utmana om SM-guldet.
Citera
2017-10-27, 17:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Bra när ni har boll, men sårbara vid omställningar och när motståndarna har bollen. Då är inte Adu någon perfekt spelare för positionen.

Jag säger också det att Adu behöver offensiva kantspelare att slänga ut bollen på. Där är AIK svaga med enbart wingbacks.
Gick hyfsat med Olsson som balansrollen samt ofori så tror Adu klarar det bra
Citera
2017-10-27, 17:53
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ville91
Gick hyfsat med Olsson som balansrollen samt ofori så tror Adu klarar det bra

Men stod ju ändå rätt högt upp och var inte riktigt den defensiva mittfältaren Adu är tänkt att vara. Jag tycker det låter på Weström som att Adu ska vara mer defensiv än vad Olsson varit i rollen.

https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/aik-vill-frigora-olsson-med-hjalp-av-adu-fatt-sta-tillbaka-for-lagets-behov/

"Vi behöver någon som skyddar backlinjen på ett bra sätt".
Citera
2017-10-27, 19:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Men stod ju ändå rätt högt upp och var inte riktigt den defensiva mittfältaren Adu är tänkt att vara. Jag tycker det låter på Weström som att Adu ska vara mer defensiv än vad Olsson varit i rollen.

https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/aik-vill-frigora-olsson-med-hjalp-av-adu-fatt-sta-tillbaka-for-lagets-behov/

"Vi behöver någon som skyddar backlinjen på ett bra sätt".
Och ett bra sätt är att förutse motståndares passningar osv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in