2017-10-25, 20:48
Medlem
bagarn29s avatar
Apropå Isak pengarna, blev det bara 80+?
Citera
2017-10-25, 21:33
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredrik29
Var någonstans skrev jag att isak-pengarna är slut? Jag skrev snart har ni väl spenderat alla miljoner och som en skrev det går skatter och agentarvoden bort med, så mycket som ni värvat före och under säsongen kan inte er säsong klassas som annat än ett misslyckande, störst historiskt i publikligan, jag tvivlar men kul för er att ni kan få vara störst på nåt
Måste ha missförstått:
Citat:
AIK har väl spenderat alla Isak-miljoner nu i princip känns det som
Så mycket vi värvat: K.Olsson, Krpic, Stefanelli, Goitom, Lindkvist, Nyholm, och Obasi på korttidskontrakt. Tror inte jag glömt nån nu. Vrdoljak & Thern var lån.

O ja, vi ligger tvåa i en serie där Malmö har överlägset bäst ekonomi. Ser inte hur detta inte är ett praktfiasko.

Tror inte du har nån vidare koll på läget.
Citat:
Så du tror inte goitom, serben, ofori o era andra värvningar fått sign-on pengar då? Även om ni inte betalt övergångssummor så har pengar spenderats helt klart, Självklart finns det pengar kvar men att gå ut o säga bara för mff spelat in 500 miljoner ska man vara bäst, så enkelt är det inte speciellt inte när mff inte värvade något inför säsongen mer än lasse Nielsen o skulle vilja påstå att han varit sämst i vår backlinje.
Yes, Ofori som anslöt som nybliven 18-årig afrikan och såldes vidare efter förra säsongen för 10-15 miljoner måste ha svidit i sign-on.

Syftar du på Adu här?
Senast redigerad av ZlatanMania 2017-10-25 kl. 21:36.
Citera
2017-10-25, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Måste ha missförstått:
Så mycket vi värvat: K.Olsson, Krpic, Stefanelli, Goitom, Lindkvist, Nyholm, och Obasi på korttidskontrakt. Tror inte jag glömt nån nu. Vrdoljak & Thern var lån.

O ja, vi ligger tvåa i en serie där Malmö har överlägset bäst ekonomi. Ser inte hur detta inte är ett praktfiasko.

Tror inte du har nån vidare koll på läget.

Yes, Ofori som anslöt som nybliven 18-årig afrikan och såldes vidare efter förra säsongen för 10-15 miljoner måste ha svidit i sign-on.

Syftar du på Adu här?

Nej syftade på Obasi, blandade ihop dom 2 o nej sluta 2a är inget praktfiasko men säsongen är inte över, nu tvivlar jag på det men chansen finns fortfarande att ni missar europaspel om än jävligt liten o skulle det hända då är det verkligen ett fiasko. Är dock väldigt rädd att malmö kommer göra en dålig säsong nästa så då har ni chansen. Tinnerholm, rakip, lewicki, norrmännen lär väl försvinna o vi står redan idag utan en bra vänsterback, safari håller sällan en hel match så det lär vi behöva en o sticker norrmännen så har vi ingen högerytter heller utan eikrem, skulle aik lyckas signa honom ja då får dom en jävligt bra spelare. Dessutom har vi Magnus Pehrsson som tränare en jävla djurgårdsåsna som inte klarar ett skit, med den truppen vi haft i år ska vi kunna ha ett mycket bättre spel, tror inte mycket på honom som tränare, det såg vi i europaspelet totalt iskall när det inte funkade o en jävla massa konstiga byten i matcher och låter inte en spelare med eikrems klass spela, hade hellre haft dansken kvar vi hade säsongen innan. Vi har haft en del tur i en del matcher i år framförallt mot dif borta o Östersund där vi avgör matchen sista sekunderna på övertiden med en man mindre på plan. O på tal om Östersund så tror jag dom kommer ha en dålig säsong nästa med, dom lär nog tappa några spelare och europabaksmällan kommer, kolla bara malmö 2015 spelade sitt andra cl men slutade typ 5a i allsvenskan.
Citera
2017-10-25, 22:22
Medlem
Citat:
Äsch hans sista säsong i malmö var inte så jävla bra o han har knappt spelat en match på över 1 år o ganska komiskt att han säger aik är störst i Sverige undrar om han blivit tillsagd att säga det. Var fan är AIK störst nånstans, inte i antal guld, inte i maratontabellen, inte i publikligan, det enda dom har störst av är ego o förvirring. Även komiskt att efter malmö-aik matchen så var det nån AIK-spelare som sa att har man 500 miljoner ska man vara bäst i Sverige o vi har inga 500 miljoner, spelat in 500 miljoner ja men en stor del har gått in i arenan plus annat dom har väl runt 250 miljoner i rena tillgångar om jag inte minns fel. men titta hur Aik värvat innan och under säsongen, kristoffer olsson, Thern, ofori, serben som jag inte minns för han var så usel, stefanelli, goitom o säkert fler som jag inte kommer ihåg, ändå vann dom inte, vad värvade malmö inför säsongen, ingenting förrän till sommaren. AIK har väl spenderat alla Isak-miljoner nu i princip känns det som o ja jag vet att en del av spelarna har dom inte betalt övergångssummor för men en hel del miljoner har nog gått till sign-on bonusar o löner.
Du måste kika på hur AIK sålt också. Stefanelli lär ha varit enda värvningen för Isakpengarna enligt uppgift tidigare. Eftersom han visat sig spotta in mål och har EU-pass kan ha kanske betala tillbaka när han säljs.

Häri ligger skillnaden mot att ha pengar som Malmö. Att Gnaget värvar mycket inför säsongerna och spelar ihop laget under vårsäsongen är inte självvalt. Vi har inte råd att låta spelare spela ut sin kontrakt, utan måste sälja i "förtid", vilket ger en oönskad hög spelaromsättning.

Säljer och köper - säljer och köper
Citera
2017-10-25, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Kennedy förlänger och gör sin sista säsong nästa år.

Väldigt tacksam över att få ha upplevt alla dessa år sedan millennieskiftet med Kennedy som är tidernas största i våra färger.
Skulle du säga att han kommer rankas högre än Kenta?
Citera
2017-10-25, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Som någon redan har skrivit så är han mycket på vissa saker på men han behöver plats. Han passar bättre i 4-4-2 än 3-5-2 fast RN kanske funderar på att ändra spelsystem.

Som någon påpekade så var det en del problem utanför plan, med Åge tror jag att det var.

Dyr blir han, tippar på minst 250 k/mån plus 5-6 mille i sign on.

Att MFF inte är med i budning, kan man hoppas på någon av Oscar och/eller Erdal har skrivit på. Kan ju också vara att de har någon annan på gång.
Billigare än Sarfo?
Citera
2017-10-25, 22:38
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Billigare än Sarfo?

Enligt media kostade Sarfo 13 mille. Lönen har jag ingen aning om, tror inte det är så mycket.
Citera
2017-10-25, 23:49
Medlem
Commissarys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Yes, Ofori som anslöt som nybliven 18-årig afrikan

Ganska säker på att blev afrikan tidigare än så.
Citera
2017-10-26, 07:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Skulle du säga att han kommer rankas högre än Kenta?
Ja, Kennedy ses personligen som den största nu.

Att vara en nyckelspelare i att spela hem vårt första och än så länge enda guld, till att återvända elva år senare där han lämnar Europaspel och går ner i lön för att gå till ett högst mediokert Bajen i Superettan där han är nyckelspelare och vinner skytteligan för att ta oss upp till Allsvenskan igen efter fem år i Superettan.
Hans pigga inställning trots den höga åldern är också beundransvärt.
I övrigt är det Kennedys varma och fantastiska personlighet som gör att han värderas så högt. Lika fin person som spelare.
Citera
2017-10-26, 08:12
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Commissary
Ganska säker på att blev afrikan tidigare än så.
Ba-dum-tss.
Citera
2017-10-26, 09:27
Medlem
Ändå roligt när ajks sportchef säger att adu ska ta det defensiva jobbet för att frigöra olsson i offensiven, adu har bra passningsfot och en fantastisk förstatouch men defensivt är han ingen höjdare, han är ej stark, löpstark och är allmänt loj o har kass inställning på och utanför plan.. känner ett par gnagare, enligt dom så har ett av ajks största problem så långt dom kan minnas varit scoutingen av spelare. värva inte ajk någon från bosnien som skulle bli skytteliga vinnare enligt deras sportchef? gjorde bosniern ett mål ens? haha
Enda annledningen att adu spelar i ajk o inte malmö nästa säsong är för att vi inte ville ha honom. Tiden får visa om detta var rätt drag av ajk, jag personligen hoppas adu tar alla långskott och defensiva löpningar nästa säsong!!

Mvh. Mesta Mästarna⭐️⭐️
Citera
2017-10-26, 09:44
Medlem
Fred Friendlys avatar
En bajengruppering la upp en bild på Boya Turay och "det viskas om". Personligen hoppas jag det stämmer men känns ju mer som en AIK, Djurgården eller häcken-värvning. Ser mycket hellre honom än en dyr skadebenägen Paulinho.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in