2017-10-26, 10:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av YungSosa
Ja, för ni fick verkligen ut 80+ milljoner, med agentarvode och skatt på det. Med det sagt så har ju AIK kapital utöver Isak-pengarna.

Nettovinsten på försäljningarna låg på 86 mkr om jag minns rätt. Det är vinsten och inte själva övergångssumman som bokförs. Alla kostnader är redan dragna i det läget.

Företag skattar för övrigt på årets vinst och inget annat.
Citera
2017-10-26, 10:54
Medlem
pissoars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
En bajengruppering la upp en bild på Boya Turay och "det viskas om". Personligen hoppas jag det stämmer men känns ju mer som en AIK, Djurgården eller häcken-värvning. Ser mycket hellre honom än en dyr skadebenägen Paulinho.

Turay till Häcken hade ju inte varit så dumt, att Kamara är där kan säkert hjälpa till vid en sån övergång. Ranegie är ju bara tills året ut och vad man har sett av honom så är ju en förlängning långt ifrån självklar. Ska bli intressant att se var Paulinho hamnar, en förlängning där hade ju inte förvånat även om intresset verkar lite svalt från Häckens sida. Och Yasin - stannar han tro?

Och när vi ändå är inne på Häcken. Malmö ryktades ju vara sugna på Binaku i somras. Kommer de göra några närmanden under vintern och finns det något som skulle få Häcken att sälja?

Vad händer med Eddahri? Sverige helt uteslutet för hans del? Vilka mer från AFC kan tänkas vara intressant för andra svenska klubbar?
Senast redigerad av pissoar 2017-10-26 kl. 10:58.
Citera
2017-10-26, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pissoar
Vad händer med Eddahri? Sverige helt uteslutet för hans del? Vilka mer från AFC kan tänkas vara intressant för andra svenska klubbar?
Om jag får gissa helt baserat på magkänsla och tidigare liknande fall/spelartyper/personer så är en mitten/bottenklubb i Turkiet en rejäl lågoddsare. Han blir väl kvar där i 1 - 1½ år innan det blir flytt igen. Tråkigt nog, får sägas. Han befinner sig i sina bästa år och det hade varit kul att se honom i en bättre omgivning i allsvenskan, men jag tror han siktar högt sportsligt och lönemässigt.

Sverige är nog inte uteslutet och då tror jag DIF har störst chans med tanke på att han och Özkan verkar ha en väldigt fin relation. DIF har förmågan att ge honom en bra lön och dessutom en tillräckligt intressant trupp för att det ska kunna locka.

Han "känns" inte som en Malmö/Danne Andersson-värvning och jag tror inte Blåvitt lockar direkt. Bajen möjligen med tanke på huvudstaden, publiken och att det är en klubb som knappast drar sig för att spendera pengar på spelare och löner men det känns som en större risk än säg DIF.
Senast redigerad av mushymushy 2017-10-26 kl. 11:56.
Citera
2017-10-26, 12:06
Medlem
Jaxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mushymushy
Om jag får gissa helt baserat på magkänsla och tidigare liknande fall/spelartyper/personer så är en mitten/bottenklubb i Turkiet en rejäl lågoddsare. Han blir väl kvar där i 1 - 1½ år innan det blir flytt igen. Tråkigt nog, får sägas. Han befinner sig i sina bästa år och det hade varit kul att se honom i en bättre omgivning i allsvenskan, men jag tror han siktar högt sportsligt och lönemässigt.

Sverige är nog inte uteslutet och då tror jag DIF har störst chans med tanke på att han och Özkan verkar ha en väldigt fin relation. DIF har förmågan att ge honom en bra lön och dessutom en tillräckligt intressant trupp för att det ska kunna locka.

Han "känns" inte som en Malmö/Danne Andersson-värvning och jag tror inte Blåvitt lockar direkt. Bajen möjligen med tanke på huvudstaden, publiken och att det är en klubb som knappast drar sig för att spendera pengar på spelare och löner men det känns som en större risk än säg DIF.

Tror inte man förstår hur mycket mer spelarna tjänar på att sticka utomlands än att stanna i Sverige. Rent ekonomiskt.

Nettolönerna blir så sinnesjukt mycket högre för dem i tex Turkiet än här.

Sen rent utvecklingsmässigt är det nog ofta sämre.

En spelare som Mange Eriksson tex har ju haft en rätt misslyckad utlandskarriär. Dock har han säkert cashat in, ordentligt.
Citera
2017-10-26, 12:11
Medlem
Jaxxxs avatar
Var kan vi förvänta oss mest aktivitet efter säsongen?
Hammarby och IFK G kommer bli roliga att följa.

Inget nytt om eventuell Blåvittränare?
Citera
2017-10-26, 17:03
Medlem
jaochss avatar
HAHA, har helt missat att Adu skrivit på för AIK. En riktigt typiskt AIK-värvning. Man kan bara skratta.

En riktigt bra spelare var han i MFF dock.
Citera
2017-10-26, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jaochs
HAHA, har helt missat att Adu skrivit på för AIK. En riktigt typiskt AIK-värvning. Man kan bara skratta.

En riktigt bra spelare var han i MFF dock.

Vad är det roliga? Att AIK blir en bättre klubb på pappret?
Citera
2017-10-26, 18:10
Medlem
civilians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaxxx
Var kan vi förvänta oss mest aktivitet efter säsongen?
Hammarby och IFK G kommer bli roliga att följa.

Inget nytt om eventuell Blåvittränare?

Lär hända en hel del grejer i Borås också. Nya tränare kommer tillsättas, som i sin tur lär vilja ha in lite nya spelare också.
Citera
2017-10-26, 18:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Schlajfet
Ändå roligt när ajks sportchef säger att adu ska ta det defensiva jobbet för att frigöra olsson i offensiven, adu har bra passningsfot och en fantastisk förstatouch men defensivt är han ingen höjdare, han är ej stark, löpstark och är allmänt loj o har kass inställning på och utanför plan.. känner ett par gnagare, enligt dom så har ett av ajks största problem så långt dom kan minnas varit scoutingen av spelare. värva inte ajk någon från bosnien som skulle bli skytteliga vinnare enligt deras sportchef? gjorde bosniern ett mål ens? haha
Enda annledningen att adu spelar i ajk o inte malmö nästa säsong är för att vi inte ville ha honom. Tiden får visa om detta var rätt drag av ajk, jag personligen hoppas adu tar alla långskott och defensiva löpningar nästa säsong!!

Mvh. Mesta Mästarna⭐️⭐️
Ofori var ej stark heller. Spelförståelse, bolltrygg och bra passningsprocent duger gott till balansrollen. Han kan läsa spelet samt styra tempot på spelet.
Citera
2017-10-26, 21:56
Medlem
jaochss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YungSosa
Vad är det roliga? Att AIK blir en bättre klubb på pappret?

Vilken typ av spelare som AIK värvar.
Citera
2017-10-27, 00:15
Medlem
Daviddinkelsson85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaochs
Vilken typ av spelare som AIK värvar.
Det är en bra värvning av oss oavsett vad en bitterfitta som du tycker.
Citera
2017-10-27, 07:08
Medlem
jaochss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daviddinkelsson85
Det är en bra värvning av oss oavsett vad en bitterfitta som du tycker.

För det första skrev jag redan att det är en bra spelare ni värvat. För det andra är jag inte bitter över huvud taget. Men jag skrattar fortfarande åt AIKs värvningsstrategi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in