2017-10-25, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollet3
Starkare indikationer på psykopati får du inte. Om inte PM är en fullblodspsykopat, så är ingen det. Samtliga kriterier uppfyllda med råge. ”Alla rätt på provet”.
Jackie Arklöv är "fullblodspsykopat." Om du jämför PMs cv med Jackies finner du några samstämmiga kriterier?
Senast redigerad av ottoplommon 2017-10-25 kl. 16:13.
Citera
2017-10-25, 16:24
Medlem
Ni kommer aldrig att förstå - en mördares sinne är inte i samma program som ditt sinne är.

Det är därför man låser in dem i speciella områden - som vi ju kan kalla för "fängelse"

Genom hela mänsklighetens historia - så avskaffar man sig folk som dödar utanför krig.
Citera
2017-10-25, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morboso
Multipla personligheter har INGENTING med schizofreni att göra. Schizofreni kännetecknas av defekt perception, psykos, hallucinationer. Det är en stor skillnad på dissociativ identitetsstörning och schizofreni!! Det var just det missförståndet jag (felaktigen) trodde att sno reproducerade. Gör om gör rätt!

Det är ju det jag skriver! Schizofreni är psykisk SJUKDOM, en PSYKOSSJUKDOM. INTE en personlighetsstörning. Tidigare kallades den "personlighetsklyvning" eftersom personen, omedvetet utan att kunna styra det med sin egen vilja, kan ikläda sig olika roller och då ofta hamnar i ett psykotiskt tillstånd där fantasi och verklighet flyter ihop.

Ett typexempel är mannen som mejade ner flera personer i Gamla stan i Stockholm för några år sedan för att han trodde de var troll. En person med schizofreni kan däremot slippa sina värsta hallucinationer om de sköter sin medicinering rätt.

PM är inte schizofren eftersom han kan planera och agera, även om han är impulsiv. Samma gäller den s.k Arbogakvinnan. En schizofren i psykosfas kan inte göra det.
Citera
2017-10-25, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluis
Ni kommer aldrig att förstå - en mördares sinne är inte i samma program som ditt sinne är.

Det är därför man låser in dem i speciella områden - som vi ju kan kalla för "fängelse"

Genom hela mänsklighetens historia - så avskaffar man sig folk som dödar utanför krig.

Har du hört talas om "den mörka triaden"? I alla krig (ofta i ledningen återfinner du dessa tre.Men även som hantlangare.)
Dvs Psykopater,Narcissister samt Machiavellister. https://sv.wikipedia.org/wiki/M%C3%B6rka_triaden

I krig och konflikter kryllar det av dem. Men var tar de vägen i fredstid? Från hyllade ledare till kriminella uslingar som bör avrättas. Bör Donald Trump avrättas? Psykriatiker över hela världen bedömer honom som en väldigt farlig obotlig Narcisstisk psykopat. Knepig fråga det där.
EDIT. Vikipediaartikeln anses som förvirrande och ej färdig. Men det finns säkert annat att googla på med dessa sökord.
Senast redigerad av ottoplommon 2017-10-25 kl. 16:52.
Citera
2017-10-25, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Det är ju det jag skriver! Schizofreni är psykisk SJUKDOM, en PSYKOSSJUKDOM. INTE en personlighetsstörning. Tidigare kallades den "personlighetsklyvning" eftersom personen, omedvetet utan att kunna styra det med sin egen vilja, kan ikläda sig olika roller och då ofta hamnar i ett psykotiskt tillstånd där fantasi och verklighet flyter ihop.

Ett typexempel är mannen som mejade ner flera personer i Gamla stan i Stockholm för några år sedan för att han trodde de var troll. En person med schizofreni kan däremot slippa sina värsta hallucinationer om de sköter sin medicinering rätt.

PM är inte schizofren eftersom han kan planera och agera, även om han är impulsiv. Samma gäller den s.k Arbogakvinnan. En schizofren i psykosfas kan inte göra det.

Ja allt du skriver här är korrekt. I det inlägget jag först citerade skrev du "Multipla personligheter är däremot något annat. det är schizofrenins främsta drag." vilket jag reagerade på.
Citera
2017-10-25, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Har du hört talas om "den mörka triaden"? I alla krig (ofta i ledningen återfinner du dessa tre.Men även som hantlangare.)
Dvs Psykopater,Narcissister samt Machiavellister. https://sv.wikipedia.org/wiki/M%C3%B6rka_triaden

I krig och konflikter kryllar det av dem. Men var tar de vägen i fredstid? Från hyllade ledare till kriminella uslingar som bör avrättas. Bör Donald Trump avrättas? Psykriatiker över hela världen bedömer honom som en väldigt farlig obotlig Narcisstisk psykopat. Knepig fråga det där.
EDIT. Vikipediaartikeln anses som förvirrande och ej färdig. Men det finns säkert annat att googla på med dessa sökord.

Du kommer förmodligen aldrig att förstå.
Citera
2017-10-25, 17:15
Medlem
Citat:
Det var ett lite kryptiskt svar.

Om jag säger så här, att de flesta människor med mentalsjukdomar,störningar osv absolut inte är farliga.
Men att de flesta grova våldsbrottslingar lider av detta. Och väldigt ofta självmedicinerar de med alkohol och diverse droger vilket gör dem än farligare (Nazisterna under andra världskriget höll på med amfetamin. Knarkare hela högen. Samt vissa även med morfin.) Så kanske du förstår iallafall att vanliga människor kan förstå med hjälp av vetenskap.
Tex Psykiatri och psykologi samt medicin.
Men självklart är det svårt för en vanlig sund människa att sätta sig in i detta utan den hjälpen.
Ondska är obegripligt för de flesta normala människor. Men det går att förklara det med vetenskapens hjälp. Och en dag kan vi kanske bota eller åtminstone förebygga det.
Citera
2017-10-25, 17:21
Medlem
Citat:

Donald Trump spelar ut hela sitt narcissistiska register - för att han kan och ingen hindrar honom. Han är livsfarlig t.o.m för världsfreden och en solklar psykopat dessutom. Om han hamnar i ett ytterst trängt läge kan han göra precis vad som helst.

PM är inte sån.
Citera
2017-10-25, 17:30
Medlem
Citat:

Snarare kom de narcissistiska psykopaterna efter kriget att hamna i chefsställningar. Finns många exempel på det. Eller att de lever vidare i godan ro i något annat land under beskydd de har skaffat sig.

En psykopat med antisocial personlighetsstörning hamnar däremot säkerligen i kriminalitet eftersom en sån person inte är lika "smidig" och inte kan dupera folk lika bra som narcissisten kan.

Men båda är ett gissel för sin omgivning och sin familj.
Citera
2017-10-25, 17:35
Medlem
Citat:
Det var ett lite kryptiskt svar.

Om jag säger så här, att de flesta människor med mentalsjukdomar,störningar osv absolut inte är farliga.
Men att de flesta grova våldsbrottslingar lider av detta. Och väldigt ofta självmedicinerar de med alkohol och diverse droger vilket gör dem än farligare (Nazisterna under andra världskriget höll på med amfetamin. Knarkare hela högen. Samt vissa även med morfin.) Så kanske du förstår iallafall att vanliga människor kan förstå med hjälp av vetenskap.
Tex Psykiatri och psykologi samt medicin.
Men självklart är det svårt för en vanlig sund människa att sätta sig in i detta utan den hjälpen.
Ondska är obegripligt för de flesta normala människor. Men det går att förklara det med vetenskapens hjälp. Och en dag kan vi kanske bota eller åtminstone förebygga det.

Du har rätt till viss del. men de flesta våldsbrottslingar är inte mentalsjuka, dvs psykiskt SJUKA, De är STÖRDA, vilket är något helt annat. Både i psykiatrisk och juridisk mening. De grova våldsbrottslingar som är psykiskt SJUKA hamnar på Rättspsyk. De STÖRDA hamnar i fängelse.

Viktigtatt skilja på sjuk och störd. Även om vi alla anser att både PM och Arbogakvinnan beter sig sjukt, för att vi tycker de har begått vidriga brott. men de visste exakt vad de gjorde och i våra ögon är de ONDA. Hur ska man annars kunna beskriva deras fruktansvärda dåd? Själva anser de säkert inte att deras handlingar är onda. De begick sina dåd för att det var "nödvändigt" just då. Annars hade deras planer gått om intet. Så resonerar ju en psykopat. Beräknande och totalt iskallt.

En psykiskt sjuk person är däremot inte ond med avsikt. Det är helt andra krafter som styr = deras sjukdom och bland annat hallucinationer. Livrädda. Verklighetsfrånvända i psykosfasen. Läs om schizofreni och psykoser här:

https://www.1177.se/Uppsala-lan/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Schizofreni/

Om du har en psykossjukdom:

Du har vanföreställningar.
Du har hallucinationer.
Dina tankar fungerar inte som tidigare, så kallade tankestörningar.
Du har stark ångest och oro.
Du känner dig nedstämd och orkeslös, och har känslor av meningslöshet.
Du har självmordstankar.
Du har svårt att sköta dagliga aktiviteter och hushållssysslor.
Du drar dig undan familjemedlemmar och vänner du tidigare tyckt om att träffa.
Du har sömnproblem
Senast redigerad av zilvereko 2017-10-25 kl. 17:49.
Citera
2017-10-25, 17:36
Medlem
MeggieClearys avatar
Ursäkta att jag inte följt tråden. Det är mycket skriverier här om olika psykiska tillstånd. Har PM blivit utredd angående hans psykiska hälsa under häktestiden?
Citera
2017-10-25, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Donald Trump spelar ut hela sitt narcissistiska register - för att han kan och ingen hindrar honom. Han är livsfarlig t.o.m för världsfreden och en solklar psykopat dessutom. Om han hamnar i ett ytterst trängt läge kan han göra precis vad som helst.

PM är inte sån.

Japp. Och sedan kika på Trumps samarbetspartners. Bannon har tack och lov avgått. Men honom skulle jag kunna tänka mig i "den mörka triaden". Trumps tvittrande beror på hans enorma bekräftelsebehov.
Han behöver se sitt eget namn ideligen. Han behöver inte hamna i ett trängt läge för att trycka på knappen.
Han är oberäknelig,impulsiv samt storhetsvansinnig. Jag tror hans medarbetare har en plan. Att kasta sig över honom och hindra honom. Men väldigt skrämmande att mänskligheten aldrig lär av historien.
Jag tror som Sno. PM kanske lider av Narcissism/Borderline (svart-vitt tänk,von Bengtsson var världens bästa i 6 år, nu är han världens sämsta osv)samt Tvångsmässig + Sexual Sadism mm.
Jag kanske har fel här men jag har för mig att det finns en Borderline som tangerar Narcissism eller tvärtom.(?)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in