2017-10-25, 07:10
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Börja från början, med att bevisa att den döde har mördats.

Stick i bröstet innan döden, 10 stick på yttre könsdelar, 4 i slidan, dessa i anslutning till dödsögonblicket eller i nära anslutning ej mer än en timme efter döden i varje fall.
Citera
2017-10-25, 07:12
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Den bostad han och hans hustru bodde i. - I en dator hittades där en länk som visade sig leda till datorn som fanns i hangaren. - PM säger att "vi" haft en inneboende; en praktikant som kan ha varit intresserad av sådana filmer. Denne praktikant ska också ha haft tillgång till datorn i hangaren (verkstaden).
Datorn var i hangaren och hårddisken likaså. Praktikanten menar han funnits boende i hangaren. Har jag fått det förloppet om bakfoten?

Jag förstod det som att datorn som PM vägrade ge polisen tillgång till pga påstådda affärshemligheter fanns i hangaren? När de så fick undersöka den fann de filmer på en hårddisk som var kopplad till denna dator.

Edit: Kanske var det som du säger, datorn fanns i deras gemensamma bostad och hårddisken i hangaren.
Senast redigerad av KnackeredVonAnka 2017-10-25 kl. 07:29.
Citera
2017-10-25, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
De små prickarna i en halvcirkel kan vara från en ring, dock ej en diamant eftersom den då skulle vara stor och mycket dyr av storleken på cirkeln att döma. Jag tror inte att Kim skulle ha en så dyr ring på sig. Inte då hon skulle ut på research iaf.

Möjligt men märkena är i alla fall inte från KW's eventuella ring. "Bågen" på näsan syns på en bild från 2009...

https://minfil.org/bbz8Macdbd/pm_n_sa2009.jpg
Citera
2017-10-25, 08:00
Medlem
Citat:
Stick i bröstet innan döden, 10 stick på yttre könsdelar, 4 i slidan, dessa i anslutning till dödsögonblicket eller i nära anslutning ej mer än en timme efter döden i varje fall.

Nja precis så har man väl inte uttryckt det, stick i bröstet innan döden?
Citera
2017-10-25, 08:15
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Nja precis så har man väl inte uttryckt det, stick i bröstet innan döden?

Det har jag för mig att så uttryckte de sig, dock måste jag ju hitta källan så jag ska leta.
Citera
2017-10-25, 08:15
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sarcasmium
Möjligt men märkena är i alla fall inte från KW's eventuella ring. "Bågen" på näsan syns på en bild från 2009...

https://minfil.org/bbz8Macdbd/pm_n_sa2009.jpg

Du har rätt. Bågen/cirkeln finns redan. Snyggt jobbat.
Citera
2017-10-25, 08:28
Medlem
Citat:
Det har jag för mig att så uttryckte de sig, dock måste jag ju hitta källan så jag ska leta.

Det här har vi diskuterat tidigare, dansk livesändning:
(FB) Svenska Kim Wall hittad död sedan danska ubåten UC3 Nautilus havererat (2017-08-11)
Svensk rapportering:
(FB) Svenska Kim Wall hittad död sedan danska ubåten UC3 Nautilus havererat (2017-08-11)
Citera
2017-10-25, 08:29
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Börja från början, med att bevisa att den döde har mördats.
Nej, men här kommer ett alternativt scenare:
KW gick runt naken i ubåten nör hon ramlade på en kniv som stod rakt upp. Därefter satte hon sig upprepade gånger på kniven. Döende klädde hon därefter på sig och gick ut. Därute hade hon lite otur, för där väntade en arab med en såg, rör från PMs verkstad och några påsar. Araben klädde av KW, styckade och paketerade henne. Därefter rodde han till Sverige och gav PMs och KWs mobiltelefoner, som han hittade i KWs ficka, till sina kusiner.
Citera
2017-10-25, 09:07
Medlem
Citat:
Sofies val kan du ju inte använda här, hon var ju tvungen att välja mellan sina bägge barn. Vem skulle få leva?

Jag hävdar att människan visst inte alltid föds god. Psykopater har en defekt gen och den finns från början. Hur det sedan går må vara huruvida miljön påverkat dem osv.

Madsens ”Sofies val” bestod av att han blev tvungen att välja vilken av föräldrarna han i fortsättningen skulle betrakta som ”död” för honom. Att från och med 6års åldern få träffa sin mamma en gång om året kan ju liknas med att hon var död för honom. Han hade ju inte en chans att lära känna henne. Inte heller att knyta an henne, eftersom han visste att nästa träff skulle äga rum efter ett år så ifall han lät sig känna något gentemot henne då skulle separationen och längtan bli än värre. Madsen var alltså tvungen att ”döda” sitt egna känsloliv för att vara pappan till lags.

Märkligt att tänka vilken sorts mamma som går med på sådana villkor. Men det kan man ju ana sig med tanke på omständigheterna i övrigt.

Man kan ha olika sorts handikapp/defekta gener eller hur man nu vill uttrycka det, men faktum kvarstår att det är miljön som avgör hur det kommer att gå för individen. Ingen föds som mördare från början.
Citera
2017-10-25, 09:11
Medlem
Citat:
De små prickarna i en halvcirkel kan vara från en ring, dock ej en diamant eftersom den då skulle vara stor och mycket dyr av storleken på cirkeln att döma. Jag tror inte att Kim skulle ha en så dyr ring på sig. Inte då hon skulle ut på research iaf.
Hundra spänn på att den där ringen är pormaskar.
Citera
2017-10-25, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Den bostad han och hans hustru bodde i. - I en dator hittades där en länk som visade sig leda till datorn som fanns i hangaren. - PM säger att "vi" haft en inneboende; en praktikant som kan ha varit intresserad av sådana filmer. Denne praktikant ska också ha haft tillgång till datorn i hangaren (verkstaden).

Undrar om hustrun delar hans intresse? Inte att mörda någon på riktigt (hoppas jag) utan ett intresse att titta på när kvinnor torteras på olika sätt? Jag vet inte om publiken till den "teateruppvisningen" där en kvinna "torterades" bakom en skärm bestod endast av gubbslem, men jag skulle tippa att det finns båda könen representerade bland de som "njuter" av något sådant. Nu gick Madsen bara lite för långt, eftersom han alltid ska vara "värst".
Citera
2017-10-25, 09:46
Medlem
Citat:
Ja, det låter rimligt.

Vädret har varit dåligt i skåne, kraftig blåst mm.

Vad jag fattar det som är du ute länge när vädret tillåter...på den tyska sidan brukar de visa var båtarna är o hur länge de är ute. De använder sig av en karta från marinen. De verkar dyka mycket, när vädret tillåter, men de vill ju göra det så ostört som möjligt o inte skriva i media varje gång de dyker
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in