Flashback bygger pepparkakshus!
2017-11-02, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Min tanke är att han visst kan ha varit i hamnen, rekat och känt till de kameror som fanns på restaurangen. Han kan ha känt till de blinda fläckar som inte var övervakade och haft en historia förberedd om att han kan ha släppt av henne på plats X - en av de platser som inte ses av några kameror.

Vi har hela tiden trott att han bytte historia i början eftersom han blev konfronterad med att det fanns kameror på en restaurang i hamnen som inte hade sett honom, men nu vet vi att han också samtidigt blev topsad för blod och hade KW:s blod över hela kroppen. Han kan alltså minst lika gärna ha bytt historia för att bortförklara blodet och den sänkta ubåten. Faktum är att det säkert är allt blod han blev tagen med som gjort att han bytt historia till att hon fick luckan i huvudet och sjöbegravningen. Hade det varit att restaurangkamerorna inte hade sett honom så hade han ju bara kunnat säga typ: ”nej nej, det var inte precis utanför restaurangen, det var längre bort.. se där, precis bakom den mörka containern som man ser borta i periferin”.

Finns det någon som borde känna till farvattnen där och dom blinda fläckarna, så är väl snarast Madsen självskriven.

Fanns en god anledning att han och KW cirkulerade runt under all uppsyn, tills alla vaggades in i god tro, Poff .. bara borta.

Likt en spindel väver sitt försåtliga nät ....
Citera
2017-11-02, 00:29
Medlem
Citat:
Jag slarvade också. Kolmonoxid är en gas som såklart är giftig. Jag menade att man inte bara kan sätta på någon en mask med kolmonoxid (ungefär som man kan göra med arsenik, kloroform eller liknande), utan måste ha en skyddsmask/aga-mask eller liknande kopplad till en flaska fylld med koloxidgas. Ytterst invecklat och svårt sätt att döda någon alltså, särskilt när man ändå tänkt stycka kroppen efteråt.
Han vill bara förvilla (skylla ifrån sig. Det där narcissistiska Sjukliga tvånget att ljuga. Inte kunna erkänna skuld).. Undrar om han också kommer att trassla sig fram till en kinesisk räkmaffia när han uttömt nuvarande repertoar. "De tvingade mig"
Senast redigerad av hjärnsläppet 2017-11-02 kl. 00:31.
Citera
2017-11-02, 01:42
Medlem
Jag har verkligen försökt hitta svaret på min egen fråga men; Vad dog Kim Wall av? Först påstods det ju att en 60-70 kg tung lucka hade lossnat och slagit ihjäl henne & sedan styckade dansken henne.

edit: Svaret på min egen fråga: kolmonoxidförgiftning. Men varför styckade han kroppen?
Citera
2017-11-02, 02:59
Medlem
fnattes avatar
Leif gw persson sa i veckans brott att dom hittat spår av tortyr, stick/skärssår på könsdelar man kan hoppas på att det inte är så men hon verkar ju ha behandlats riktigt vidrigt
Citera
2017-11-02, 03:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarrieFisher
/--/Men varför styckade han kroppen?

Har nog svarats på många ggr men iaf: pga transport/förflyttningsskäl och/eller lustskäl.
Frågan kommer nog aldrig att få ett klart svar.
Citera
2017-11-02, 04:26
Medlem
Orsas avatar
Danska polisen har övertolkat Peter Madsen angående CO-förgiftning
Citat:
Köpenhamnspolisen medger nu att man har övertolkat mordmisstänkte Peter Madsen, något som Madsens advokat tidigare idag hävdade.
– Det är riktigt att Peter Madsen inte själv har sagt att Kim Wall har dött av kolmonoxidförgiftning, säger Jens Møller Jensen, vice polisinspektör vid Köpenhamnspolisen, till danska nyhetsbyrån Ritzau.
Citera
2017-11-02, 06:58
Medlem
klybans avatar
Men börjar man mumla om kolmonoxidförgiftning, så låter det troligt att han strypt henne helt eller delvis.
Sen bara jag antar man testat PM också, där borde man då återse detta i blodet?(om nu man kollat detta)
Citera
2017-11-02, 07:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fnatte
Leif gw persson sa i veckans brott att dom hittat spår av tortyr, stick/skärssår på könsdelar man kan hoppas på att det inte är så men hon verkar ju ha behandlats riktigt vidrigt
Vadå hoppas? Man HAR ju konstaterat 14 stickskador i och omkring könsdelarna. Och ett i bröstkorgen. Det är inget han hittat på. Madsen har strimlat henne.
Citera
2017-11-02, 07:34
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Finns det någon som borde känna till farvattnen där och dom blinda fläckarna, så är väl snarast Madsen självskriven.

Fanns en god anledning att han och KW cirkulerade runt under all uppsyn, tills alla vaggades in i god tro, Poff .. bara borta.

Likt en spindel väver sitt försåtliga nät ....
Ja. Så tänker jag också. Han ville bli sedd av så många som möjligt som kunde vittna om att både han och KW var uppsluppna och på gott humör. Detta skulle göra det än svårare längre fram att misstänka att han hade något med försvinnandet att göra.

Frågan är vad som hade hänt om polisen inte varit så snabba med att börja söka efter KW. Då hade Madsen kommit hem, rengjort ubåten och tvättat sig själv. Timmar senare hade han kontaktats av polisen, men då hade alla bevis varit borta, och som den otroligt vane lögnare han är, hade han ljugit trovärdigt både för polis och press.

I ett sådant scenario, vad hade hänt när man kollat kamerorna i hamnen och inte upptäckt Madsen på någon av dem? Finns det blinda fläckar och hade Madsem koll på dessa? Det ter sig tämligen orimligt att Madsen skulle låta sig åka dit på en sån skitsak som att han ljuger om att han släppt av henne i hamnen utan att känna till var kamerorna sitter...? Särskilt i en hamn där han varit tusentals gånger med sina olika ubåtar.
Han är uppenbart inte jättesmart, men han är samtidigt inte så korkad att han missar en sådan sak..? Eller?
Citera
2017-11-02, 07:48
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orsa
Danska polisen har övertolkat Peter Madsen angående CO-förgiftning

Citat:
Köpenhamnspolisen medger nu att man har övertolkat mordmisstänkte Peter Madsen, något som Madsens advokat tidigare idag hävdade.
– Det är riktigt att Peter Madsen inte själv har sagt att Kim Wall har dött av kolmonoxidförgiftning, säger Jens Møller Jensen, vice polisinspektör vid Köpenhamnspolisen, till danska nyhetsbyrån Ritzau.

Då har polisen sagt det, och Madsen har inte sagt emot. Det kanske gått till så här:

Polisen: Rättsläkaren konstaterar att hon dött genom kvävning. Har du strypt henne?
Madsen: Asbolut inte
Polisen: Hur har hon dött då?
Madsen: Det vet inte jag, hon var nere i ubåten själv medan jag var uppe på däck.
Polisen: Okej, så då har hon dött av kolmonoxidförgiftning från motorn då menar du?
Madsen: Det vet inte jag, kanske det. Hon var död när jag kom ner igen.
Citera
2017-11-02, 08:04
Medlem
Citat:
Ja. Så tänker jag också. Han ville bli sedd av så många som möjligt som kunde vittna om att både han och KW var uppsluppna och på gott humör. Detta skulle göra det än svårare längre fram att misstänka att han hade något med försvinnandet att göra.

Frågan är vad som hade hänt om polisen inte varit så snabba med att börja söka efter KW. Då hade Madsen kommit hem, rengjort ubåten och tvättat sig själv. Timmar senare hade han kontaktats av polisen, men då hade alla bevis varit borta, och som den otroligt vane lögnare han är, hade han ljugit trovärdigt både för polis och press.

I ett sådant scenario, vad hade hänt när man kollat kamerorna i hamnen och inte upptäckt Madsen på någon av dem? Finns det blinda fläckar och hade Madsem koll på dessa? Det ter sig tämligen orimligt att Madsen skulle låta sig åka dit på en sån skitsak som att han ljuger om att han släppt av henne i hamnen utan att känna till var kamerorna sitter...? Särskilt i en hamn där han varit tusentals gånger med sina olika ubåtar.
Han är uppenbart inte jättesmart, men han är samtidigt inte så korkad att han missar en sådan sak..? Eller?

Du glömmer en avgörande sak, den att hela sundet är radarövervakat, och båtars rutt kan tas fram i efterhand (vilket också gjorts med Nautilus). Så ditt hypotetiska resonemang faller pladask, det hade kommit fram att han inte gått in i hamnen vid restaurangen.
Citera
2017-11-02, 08:22
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
Jag har märkt att det är väldigt vanligt att människor inte har förmåga att läsa av psykopater. Jag har personer i min närhet som är psykopater, och jag märker att det är få utomstående som förstår att det är psykopater, däremot verkar hundar märka det, hur underligt det nu kan låta.
Jag håller med dig om att alltför många människor inte märker om någon är psykopat.

Men jag blir nyfiken på hur hundarna reagerar?
På vilket sätt reagerar de annorlunda när de träffar en psykopat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in