2017-10-25, 16:40
Medlem
johnny_viciouss avatar
Jag gillar inte alls att Adu är klar för AIK, det är en riktig klasslirare.
Citera
2017-10-25, 17:40
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Absolut jag köper det då du har bättre koll.

Förresten vad hände kring situationen med Ahlerup, skulle inte han avgå?
Ja säg det. Hela situationen självdog plötsligt och man har inte hört nån uppdatering på månader.

Undrar vad det var som fick Malmö att inte signa Adu? Är det för fullt på innermittfältet eller ville man inte lägga stora pengar på honom? Eller var det han som inte ville tillbaks av nån anledning?
Citera
2017-10-25, 18:25
Medlem
Gallachers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Ja säg det. Hela situationen självdog plötsligt och man har inte hört nån uppdatering på månader.

Undrar vad det var som fick Malmö att inte signa Adu? Är det för fullt på innermittfältet eller ville man inte lägga stora pengar på honom? Eller var det han som inte ville tillbaks av nån anledning?
Värvat Bonke Innocent "inför" 2018 typ. Men hade tagit Adu som Lewickis ersättare alla dagar i veckan.

Tänk AC och Adu. Herregud.
Citera
2017-10-25, 18:34
Bannlyst
Citat:
Adu gick in i Champions League-spelet och vågade hålla i bollen och med sitt precisa och klokt enkla passningsspel gav han Malmö FF tid att andas och bygga ett eget spel.
Adu har gjort sammanlagt tre CL-gruppspel (det första med danska FC Nordsjälland hösten 2012) och hans sammanlagda passningsprocent på 18 matcher ligger på över 90 procent.
Jämförelsevis låg Oscar Lewicki i CL 2015 på exakt 80 procent och Markus Halsti året innan på 83 procent. Samtidigt slog Adu drygt 47 passningar per match medan Halsti låg på 37 och Lewicki på 32.
Vad det säger?
Dels att Adu är en bra passningsspelare på högsta nivå, men också att han har kapacitet att vara en spelare som hans lag bygger kring i de allra tuffaste av matcher.

http://bloggar.expressen.se/mffbloggen/2017/10/25/adu-precis-vad-aik-behover/

Grattis till en klasspelare gnaget.
Senast redigerad av mffaren1994 2017-10-25 kl. 18:42.
Citera
2017-10-25, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Jag gillar inte alls att Adu är klar för AIK, det är en riktig klasslirare.

Äsch hans sista säsong i malmö var inte så jävla bra o han har knappt spelat en match på över 1 år o ganska komiskt att han säger aik är störst i Sverige undrar om han blivit tillsagd att säga det. Var fan är AIK störst nånstans, inte i antal guld, inte i maratontabellen, inte i publikligan, det enda dom har störst av är ego o förvirring. Även komiskt att efter malmö-aik matchen så var det nån AIK-spelare som sa att har man 500 miljoner ska man vara bäst i Sverige o vi har inga 500 miljoner, spelat in 500 miljoner ja men en stor del har gått in i arenan plus annat dom har väl runt 250 miljoner i rena tillgångar om jag inte minns fel. men titta hur Aik värvat innan och under säsongen, kristoffer olsson, Thern, ofori, serben som jag inte minns för han var så usel, stefanelli, goitom o säkert fler som jag inte kommer ihåg, ändå vann dom inte, vad värvade malmö inför säsongen, ingenting förrän till sommaren. AIK har väl spenderat alla Isak-miljoner nu i princip känns det som o ja jag vet att en del av spelarna har dom inte betalt övergångssummor för men en hel del miljoner har nog gått till sign-on bonusar o löner.
Citera
2017-10-25, 19:13
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredrik29
Äsch hans sista säsong i malmö var inte så jävla bra o han har knappt spelat en match på över 1 år o ganska komiskt att han säger aik är störst i Sverige undrar om han blivit tillsagd att säga det. Var fan är AIK störst nånstans, inte i antal guld, inte i maratontabellen, inte i publikligan, det enda dom har störst av är ego o förvirring. Även komiskt att efter malmö-aik matchen så var det nån AIK-spelare som sa att har man 500 miljoner ska man vara bäst i Sverige o vi har inga 500 miljoner, spelat in 500 miljoner ja men en stor del har gått in i arenan plus annat dom har väl runt 250 miljoner i rena tillgångar om jag inte minns fel. men titta hur Aik värvat innan och under säsongen, kristoffer olsson, Thern, ofori, serben som jag inte minns för han var så usel, stefanelli, goitom o säkert fler som jag inte kommer ihåg, ändå vann dom inte, vad värvade malmö inför säsongen, ingenting förrän till sommaren. AIK har väl spenderat alla Isak-miljoner nu i princip känns det som o ja jag vet att en del av spelarna har dom inte betalt övergångssummor för men en hel del miljoner har nog gått till sign-on bonusar o löner.
Historiskt sett är vi störst i publikligan.

Vart får du för dig att Isak-pengarna är slut? Skulle vi ha bränt 80+ miljoner på mindre än ett år? Folk är bra sköna ibland.
Citera
2017-10-25, 19:33
Medlem
Citat:

Vart får du för dig att Isak-pengarna är slut? Skulle vi ha bränt 80+ miljoner på mindre än ett år? Folk är bra sköna ibland.

Ja, för ni fick verkligen ut 80+ milljoner, med agentarvode och skatt på det. Med det sagt så har ju AIK kapital utöver Isak-pengarna.
Citera
2017-10-25, 19:35
Avslutad
Citat:
Finns mycket kvar av Isak pengarna.. Stefanelli och Adu är väl man använt Isak pengarna på mvh
Citera
2017-10-25, 19:37
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YungSosa
Ja, för ni fick verkligen ut 80+ milljoner, med agentarvode och skatt på det. Med det sagt så har ju AIK kapital utöver Isak-pengarna.
Ja jag gick endast på övergångssumman och inte avgifter från den.
Citera
2017-10-25, 20:13
Medlem
Citat:

Var någonstans skrev jag att isak-pengarna är slut? Jag skrev snart har ni väl spenderat alla miljoner och som en skrev det går skatter och agentarvoden bort med, så mycket som ni värvat före och under säsongen kan inte er säsong klassas som annat än ett misslyckande, störst historiskt i publikligan, jag tvivlar men kul för er att ni kan få vara störst på nåt
Citera
2017-10-25, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ville91
Finns mycket kvar av Isak pengarna.. Stefanelli och Adu är väl man använt Isak pengarna på mvh

Så du tror inte goitom, serben, ofori o era andra värvningar fått sign-on pengar då? Även om ni inte betalt övergångssummor så har pengar spenderats helt klart, Självklart finns det pengar kvar men att gå ut o säga bara för mff spelat in 500 miljoner ska man vara bäst, så enkelt är det inte speciellt inte när mff inte värvade något inför säsongen mer än lasse Nielsen o skulle vilja påstå att han varit sämst i vår backlinje.
Citera
2017-10-25, 20:37
Avslutad
Citat:
Så du tror inte goitom, serben, ofori o era andra värvningar fått sign-on pengar då? Även om ni inte betalt övergångssummor så har pengar spenderats helt klart, Självklart finns det pengar kvar men att gå ut o säga bara för mff spelat in 500 miljoner ska man vara bäst, så enkelt är det inte speciellt inte när mff inte värvade något inför säsongen mer än lasse Nielsen o skulle vilja påstå att han varit sämst i vår backlinje.
Vilken serb? Krpic kommer från Bosnien och Vrdoljak var kroat... Dem, Goitom, Kristoffer Olsson var denna säsongs budget som ej Isak pengarna rördes över huvudtaget. 2017 budget inför säsongen var lika hög/låg som 2016. Budgeten inför 2018 lär vara desto högre pga Isak pengarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in