2017-06-22, 20:07
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer-
Det är knappast värre än hur Hamads situation var och han har varit ganska bra. Får han bara lite matcher bör han väl kunna komma upp i samma nivå som i AIK.

Eller Rosenberg för att ta ett bättre exempel.
Citera
2017-06-22, 20:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Jag är tveksam till honom. 67 minuter i Bundesliga och 90 minuter i Regionalliga Nord. Det är all speltid under 16/17 enl. transfermarkt.

Det är dags att låta Svanberg få speltid. Han visade i fjol att han duger i allsvenskan. Har MP gett någon av påläggskalvarna speltid utan att vara tvungen till det?
Dock borde Bahoui fått mer speltid än han fick.. Gjorde bra insats mot Bayern München. Men är AIK med i racet väljer han AIK. Men övertygad att AIK har nobbat han för han passar ej in i 5-3-2 och nej han ska ej spela forward om någon skriver att han kan spela där .. Ser hellre att AIK lägger pengarna på Lindqvist, två argentinare och Strandberg.
Citera
2017-06-22, 20:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Vet tusan vad jag tycker om det.

Visst är Nabbe en svartgulprofil, men vad är hans fotbollsstatus just nu? Kommer han i form som i fornstora dagar så tar jag honom gärna som wingback, till en lagom peng. Stor peng och skadeskjuten är mer tveksamt.
Nabbe ska ej spela wb. Lindkvist är bättre val. 26 poäng på 76 matcher i Norge är helt okej
Citera
2017-06-22, 20:21
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Eller Rosenberg för att ta ett bättre exempel.

Har "Mackan" varit skadad så länge under sin karriär?
Citera
2017-06-22, 20:24
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Har "Mackan" varit skadad så länge under sin karriär?

Bahoui har väl inte varit skadad? Utan bara i frysboxen.
Citera
2017-06-22, 20:37
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Bahoui har väl inte varit skadad? Utan bara i frysboxen.

Sorry. Jag var otydlig jag tänkte på Hamad.

Citat:
Felipe Carvalho har dragit av hälsenan.

Mittbacken missar därför resten av säsongen, meddelar Malmö FF på sin hemsida.

Tråkigt för Felipe. Nu behövs minst en ny innerback.
Citera
2017-06-22, 22:17
Medlem
Är så otroligt taggad på Sarfo. Exakt min typ av spelare! Sjukt härligt att landa en sån lirare
Citera
2017-06-22, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fjisken
Suck.. Medans BW åker halva jorden för att hämta hem någon obskyr sydamerikan. Undrar hur resonemangen går hos oss egentligen..

Nyss var man nöjd över att det är eldighet och midsommar, nu längtar jag mer efter en ny sportchef och en ny tränare.
Jag tycker BW får oförtjänt mkt skit just i år. Nyholm, Goitom, Thern och Olsson tycker jag är bra värvningar för de pengarna.Stipe och Krpic funkar inte men det är inte heller några pengar där. Jag har sett värre floppar där man lagt mkt slantar men det inte levereras.

Visst kan man önska sig en någon som ersätter Obasi/Isak (som var för bra för allsvenskan) men mågon sådan hade vi inte fått för Stipe/Krpic pengrna. Är budgeten för snål? Den sätter inte BW utan styrelsen.

Angående Nabbe så för han diskussion (och har tränat med laget) men bjuder Malmö mer än vad AIK tycker han är värd så är det inte självklart att det rätt att gå över sin tänkta budget.

Apropå budget så har Malmö tydligen dubblerat sin spelarbudget (som om den inte var högst redan tidigare).
http://www.expressen.se/kvallsposten/spot/mff-har-dubblat-sin-spelarbudget/
Citera
2017-06-23, 00:14
Medlem
Hur resonerar ni som tror/tycker att Bahoui ska till Gnaget? Det är isf en central anfallsposition som man ska klämma in honom på. Knappast på förhand optimalt för en ytter.
Citera
2017-06-23, 01:26
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mushymushy
Hur resonerar ni som tror/tycker att Bahoui ska till Gnaget? Det är isf en central anfallsposition som man ska klämma in honom på. Knappast på förhand optimalt för en ytter.

AIK bör slopa sin trebackslinje. Kan man inte lira treback, så bör man inte lira en treback.

AIK bord gå back to basic, lira 4231 eller 433.

Linner

Sundgren Jeppe Karlsson Johansson

Olsson Blomberg

Izhi Goitom Thern

Markanen

Mittfältet kan röras om efter behov. Thern, Izhi och Blomberg kan spela lite överallt. Med denna uppställning löser man problemet med en för defensiv balans. Dessutom väger Johansson som vb upp det offensivt balanserade mittfältet. Jeppes styrka är hans rörlighet, så han kommer lösa även ett mer oordnat försvar.

In med Nabbe som alternativ, gärna en forward också, och AIK känns fina som fan.
Citera
2017-06-23, 04:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
AIK bör slopa sin trebackslinje. Kan man inte lira treback, så bör man inte lira en treback.

AIK bord gå back to basic, lira 4231 eller 433.

Linner

Sundgren Jeppe Karlsson Johansson

Olsson Blomberg

Izhi Goitom Thern

Markanen

Mittfältet kan röras om efter behov. Thern, Izhi och Blomberg kan spela lite överallt. Med denna uppställning löser man problemet med en för defensiv balans. Dessutom väger Johansson som vb upp det offensivt balanserade mittfältet. Jeppes styrka är hans rörlighet, så han kommer lösa även ett mer oordnat försvar.

In med Nabbe som alternativ, gärna en forward också, och AIK känns fina som fan.
3-5-2 med två forwards är det AIK ska spela. Kommer bli bättre med Rasmus Lindqvist på vänsterkanten. Strandberg och en Argentina forward vill jag ha in. Sedan ev en höger wb som konkurrerar med Sundgren
Citera
2017-06-23, 14:32
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ville91
3-5-2 med två forwards är det AIK ska spela. Kommer bli bättre med Rasmus Lindqvist på vänsterkanten. Strandberg och en Argentina forward vill jag ha in. Sedan ev en höger wb som konkurrerar med Sundgren

Få vet hur bra Lindkvist är...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in