2017-10-25, 13:32
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Enligt Anders Andersson: Ofori har ju lämnat AIK och här har man ju en typ som är mer lik honom defensivt. Adu är lugn med boll, trygg med boll, en bra bollvinnare och en klok spelare.

Det stämmer väl bra?
Citera
2017-10-25, 13:33
Medlem
Daviddinkelsson85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Frågan är vad som händer med Affane nu?
BP, Sirius, AFC typ.
Citera
2017-10-25, 13:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Det stämmer väl bra?

Jag minns inte honom som någon vidare bollvinnare, hans defensiva arbete var inte det bästa. Fast mitt minne kan svikta.
Citera
2017-10-25, 13:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Daviddinkelsson85
BP, Sirius, AFC typ.

Tror du verkligen det? Inget illa mot de lagen med det känns som att Affane hade kunnat sikta lite högre.
Citera
2017-10-25, 13:38
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Jag minns inte honom som någon vidare bollvinnare, hans defensiva arbete var inte det bästa. Fast mitt minne kan svikta.

Ingen vidare närkampsspelare.

Han är väldigt nyttig i att vara spelbar när man ska spela sig ur en situation eller press och sedan snabbt byta kant eller sätta igång omställning. Då måste det också finnas spelalternativ offensivt.
Citera
2017-10-25, 13:42
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima

Han är väldigt nyttig i att vara spelbar när man ska spela sig ur en situation och sedan snabbt byta kant eller sätta igång omställning. Då måste det också finnas spelalternativ offensivt.
Han är väl mer en "Pirlo-typ"? Inga jämförelser i övrigt...

Det som man i Italien kallar en "regista", någon som styr spelet långt bak i planen, någon som sätter igång spelet.
AIK hade en lite liknande spelare i Ofori

Själv är jag mycket förtjust i spelartypen. I Bajen hade Besara en lite liknande roll tidigare, innan han försvann till Turkiet...
Citera
2017-10-25, 13:44
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Frågan är vad som händer med Affane nu?
Vi blir av med två innermittfältare och en kommer in, gissningsvis ingenting. Ishi å Thern kommer att lämna, sen får vi hoppas på en förlängning med Blomberg.

Adu är en tung värvning. Känns riktigt bra måste man säga
Citera
2017-10-25, 13:45
Medlem
Daviddinkelsson85s avatar
Citat:
Tror du verkligen det? Inget illa mot de lagen med det känns som att Affane hade kunnat sikta lite högre.
Han är i en ålder där han behöver garanterad speltid. Tror inte han hade fått de i ett bättre lag om jag ska vara ärlig.
Citera
2017-10-25, 13:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Vi blir av med två innermittfältare och en kommer in, gissningsvis ingenting. Ishi å Thern kommer att lämna, sen får vi hoppas på en förlängning med Blomberg.

Adu är en tung värvning. Känns riktigt bra måste man säga

Fast vill han verkligen sitta på bänken i så pass "bra" ålder? Han behöver och kommer mest troligt kräva speltid.

Citat:
Ursprungligen postat av Daviddinkelsson85
Han är i en ålder där han behöver garanterad speltid. Tror inte han hade fått de i ett bättre lag om jag ska vara ärlig.

Kanske det, det har sett helt okej ut när jag sett honom spela. Kanske en utlåning i så fall.
Citera
2017-10-25, 13:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mishima

Han är väldigt nyttig i att vara spelbar när man ska spela sig ur en situation eller press och sedan snabbt byta kant eller sätta igång omställning. Då måste det också finnas spelalternativ offensivt.

Precis och stämmer ryktet om att de även vill ha in Eikrem så har man ett mittfält som ser ut så här kommande säsong:

Eikrem - Olsson -Adu

Vem tar det defensiva jobbet där?
Citera
2017-10-25, 14:01
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Fast vill han verkligen sitta på bänken i så pass "bra" ålder? Han behöver och kommer mest troligt kräva speltid.

Kanske det, det har sett helt okej ut när jag sett honom spela. Kanske en utlåning i så fall.
Goes without saying. Ingen spelare vill sitta på bänken men jag tror nog han får en del speltid kommande säsong, inte minst för att Norling gillar att rotera.

Ska också sägas att han har gjort otroligt lite avtryck för att ändå varit i gnaget i två säsonger.
Citera
2017-10-25, 14:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Goes without saying. Ingen spelare vill sitta på bänken men jag tror nog han får en del speltid kommande säsong, inte minst för att Norling gillar att rotera.

Ska också sägas att han har gjort otroligt lite avtryck för att ändå varit i gnaget i två säsonger.

Absolut jag köper det då du har bättre koll.

Förresten vad hände kring situationen med Ahlerup, skulle inte han avgå?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in