2017-10-24, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pappersmall
tycker detta är så sjukt också, förr i tiden så var damerna trevliga mot de flesta vanliga män, men nu för tiden är det verkligen inte så, man undrar ju vafan som hänt med svenska tjejer

Förr i tiden, (nu snackar jag 16-1700-tal) så var en rätt stor del av den manliga befolkningen döda eller i krig, och de män som fanns var få, de var äldsta sonen (en familjs äldsta son behövde inte bli soldat, och ärvde föräldrars gård), hade viss rikedom (arvet, gården, marken) så det skall tydligen ha vart vanligt bland vanligt folk (adeln hade traditionella uppvaktningsritualer) att kvinnor uppvaktade mannen istället för tvärtom, och flera kvinnor konkurrerade om mannens uppmärksamhet.
Citera
2017-10-24, 22:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mr.gegge
Förr i tiden, (nu snackar jag 16-1700-tal) så var en rätt stor del av den manliga befolkningen döda eller i krig, och de män som fanns var få, de var äldsta sonen (en familjs äldsta son behövde inte bli soldat, och ärvde föräldrars gård), hade viss rikedom (arvet, gården, marken) så det skall tydligen ha vart vanligt bland vanligt folk (adeln hade traditionella uppvaktningsritualer) att kvinnor uppvaktade mannen istället för tvärtom, och flera kvinnor konkurrerade om mannens uppmärksamhet.

Mm... så med andra ord så måste kvinnan se mannen som "över sig själv" för att ens kunna agera trevligt ... fyfan hahaha
Citera
2017-10-24, 23:56
Medlem
Citat:
nae detta stämmer inte, det är bara en liten del av killar som faktiskt kvinnor flirtar med. Studier visar till och med att kvinnor anser 80% av män vara oattraktiva, bara 20% var attraktiva, detta stämmer direkt överens med vad som händer i naturen där 20% av hanarna får reproducera.

även jordan peterson säger att historiskt sett så har dubbelt så många kvinnor som män fått reproducera, sen finns det andra studier som visat att för varej man som reproducerade förr så var det 17 (!!!) kvinnor.

Nu ljuger du, studier visar att kvinnorna anser att mer än 50% av männen de dejtar anser dom vara attraktiva, att sedan så många män inte intresserar sig för sin fysik eller sitt utseende är inte kvinnornas fel.

Btw, Jordan Peterson förstår jag inte varför du refererar till, han är verkligen inte någon auktoritet i ämnet, du kunde lika gärna ha refererat till Dan Bilzerian.
Citera
2017-10-25, 00:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dynami
Nu ljuger du, studier visar att kvinnorna anser att mer än 50% av männen de dejtar anser dom vara attraktiva, att sedan så många män inte intresserar sig för sin fysik eller sitt utseende är inte kvinnornas fel.

Btw, Jordan Peterson förstår jag inte varför du refererar till, han är verkligen inte någon auktoritet i ämnet, du kunde lika gärna ha refererat till Dan Bilzerian.

va? 50% av männen DE DEJTAR anser dom bara attraktiva? hur fan kan de tinte vara 100% av männen de REDAN DEJTAR? du är inte riktigt smart du.

Låt mig upprepa: 20% av ALLA MÄN, är attraktiva, 80% är det inte.

Jordan Peterson är sannerligen en auktoritet inom ämnet och kan är något så ofantligt mycket mer påläst än både dig och mig.
Citera
2017-10-25, 00:17
Medlem
Citat:
va? 50% av männen DE DEJTAR anser dom bara attraktiva? hur fan kan de tinte vara 100% av männen de REDAN DEJTAR? du är inte riktigt smart du.

Låt mig upprepa: 20% av ALLA MÄN, är attraktiva, 80% är det inte.

Jordan Peterson är sannerligen en auktoritet inom ämnet och kan är något så ofantligt mycket mer påläst än både dig och mig.

Du har otur när du tänker eller så har du aldrig varit på en dejt? Menar du att du alltid redan är attraherad av en tjej eller kvinna redan innan du går på den första dejten?
Citera
2017-10-25, 00:26
Medlem
Citat:
Du har otur när du tänker eller så har du aldrig varit på en dejt? Menar du att du alltid redan är attraherad av en tjej eller kvinna redan innan du går på den första dejten?

Vem fan går på en dejt med någon de inte är attraherad av?
Citera
2017-10-25, 00:27
Bannlyst
Citat:

Men herregud, jag pratar med en IQ-fiskmås.

OM KVINNAN ENS ACCEPTERAR att gå på en dejt betyder detta att de finns ett visst intresse där - hon tackade nämligen nej till en date med hundratals män förutom denne.

Hur i helvete tänker du?

Helt otroligt alltså
Citera
2017-10-25, 00:33
Medlem
Citat:

Är det Jordan Peterson, professor i psykologi tidigare vid Harvard nu vid Toronto University ni talar om?
Märkligt påstående i sådana fall då han efter Simon baron cohen är i toppen och oerhört respekterad inom sitt fält.
Citera
2017-10-25, 00:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Raynewooney
Är det Jordan Peterson, professor i psykologi tidigare vid Harvard nu vid Toronto University ni talar om?
Märkligt påstående i sådana fall då han efter Simon baron cohen är i toppen och oerhört respekterad inom sitt fält.

Ja det är honom vi pratar om, alltså Dynami förstår ingenting ...
Citera
2017-10-25, 00:44
Medlem
King-kuntaas avatar
Citat:
Men herregud, jag pratar med en IQ-fiskmås.
OM KVINNAN ENS ACCEPTERAR att gå på en dejt betyder detta att de finns ett visst intresse där - hon tackade nämligen nej till en date med hundratals män förutom denne.
Hur i helvete tänker du?
Helt otroligt alltså
Inte nödvändigtvis känner ett gäng golddiggers som går på dejter med naiva suckers bara för att äta&dricka på exklusiva restauranger. Inget intresse alls men du har rätt i sak, oftast föregås en dejten av ömsesidigt intresse.
Citera
2017-10-25, 10:47
Medlem
storpungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.gegge
Jag snackar andra hälften av förra seklet samt en bit in på 00-talet. Skiter ju i 1600-talet. Dagens feminism krossar män på löpande band.
Citera
2017-10-25, 10:53
Medlem
SkepticalHippos avatar
Citat:
nae detta stämmer inte, det är bara en liten del av killar som faktiskt kvinnor flirtar med. Studier visar till och med att kvinnor anser 80% av män vara oattraktiva, bara 20% var attraktiva, detta stämmer direkt överens med vad som händer i naturen där 20% av hanarna får reproducera.

även jordan peterson säger att historiskt sett så har dubbelt så många kvinnor som män fått reproducera, sen finns det andra studier som visat att för varej man som reproducerade förr så var det 17 (!!!) kvinnor.

Fränt. Kan du langa fram källor till dessa studier och undersökningar nu också så att det inte verkar som att du tagit det från oseriösa sidor eller hittar på för att gagna din situation? Gärna med årtal. Det där att 17 kvinnor ville reproducera sig per man låter ju helt sjukt. Har du kollat på källor från forskning om homo sapiens på jägar/samlarstadiet?

Enligt nyare statistik från SCB så blir 72% av den manliga befolkningen fäder och 82% av den kvinnliga befolkningen mödrar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in