2017-10-22, 09:20
Medlem
bernad_laws avatar
Tråden skulle ha handlat om dokumenten, men det tycks vara omöjligt att skilja från konspirationer om mordet. Vi provar ett annat forum.

Politik: USA --> Konspirationer och alternativa teorier
/Moderator
Citera
2017-10-22, 09:45
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Re-Elect
Förhoppningsvis får det här tyst på några foliehattar i alla fall.
Menar du att alla som inte tror att Oswald mördade JFK är foliehattar?
Citera
2017-10-22, 10:12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Shane21
Som den länkade artikeln säger Congress mandated in 1992 that all assassination documents be released within 25 years, unless the president asserts that doing so would harm intelligence, law enforcement, military operations or foreign relations.
Det bestämdes alltså 1992 att de skulle bli offentliga 2017 så det hade varit en skandal om Trump stoppat det men beröm för att släppa det bör han inte få ska någon president få beröm så är det Bush den äldre.

Edit: Kan läggas till att demokraterna hade majoritet i både senat och representanthuset då man fattade beslut om att detta skulle bli offentligt 2017.
Håller med om att Trump självklart inte ska hindra att samtliga dokument släpps nu i oktober som lagen (JFK Records Act) stadgar. Det är alltså inte Trump som släpper dokumenten, det är lagen.

Håller däremot INTE med om att Bush den äldre ska få beröm. Han gjorde allt som stod i hans makt att som sittande president och f.d. chef för CIA stoppa lagen. När inte det gick, så förhalade han tillsättandet av den panel som skulle ansvara för att lagen efterlevdes. Det blev sedan Bill Clinton som såg till att ARRB kom igång med arbetet att hitta, granska och publicera allt som hade med mordet att göra. De dokument som nu ska släppas är de som olika myndigheter fick tillåtelse att hålla kvar som hemligstämplade fram till exakt 25 år efter lagen klubbades, Dvs nu i oktober.

Den enda som kan stoppa det är presidenten, Donald Trump.
Senast redigerad av onopono 2017-10-22 kl. 10:20.
Citera
2017-10-22, 11:33
Medlem
Kebabfysikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Ville han inte ta bort CIA?

Trump eller Kennedy?
Citera
2017-10-22, 11:34
Medlem
Kebabfysikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dugin
Ja det stämmer. Finns fler än Kennedy som blivit skjutna. Men det ändrar fortfarande inte faktumet att JFK skapade sig mäktiga fiender som hade ett stor anledning att mörda honom. Dessutom har ju hela utredningen samt kommissionen skämt ut och gjort bort sig gång på gång så det finns många anledningar att tro på alternativa förklaringar/gärningsmän.

Klart att det finns luckor i den offentliga utredningen. Det betyder inte per automatik att allting som finns där är felaktigt.
Citera
2017-10-22, 11:35
Medlem
Kebabfysikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Garanterat att det finns folk som vet vad som hände på riktigt.
JFK var USAs senaste äkta president. Trump kan vara det, men det återstår att se. Det var antagligen hans drain the swamp fick nästan 60% av alla vita män att rösta på honom och +50 av alla vita kvinnor att rösta på honom.

Jag undrar om "lugnet före stormen" handlar om detta? Förhoppningsvis släpps papper som visar vilka som låg bakom, men det vågar jag inte riktigt hoppas på...

http://friasidor.is/domstolen-som-pekade-ut-cia-som-delaktiga-i-mordet-pa-jfk/
http://friasidor.is/john-f-kennedys-hemliga-krig-med-israel/
http://friasidor.is/obduktionen-som-inte-fick-aga-rum/

Vad menar du med äkta president? Politiken på Kennedys tid var också väldigt korrupt, men på ett annat sätt än vad det är idag.
Citera
2017-10-22, 11:42
Medlem
Kebabfysikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Du tror inte eliten var emot Kennedy men du tror att det finns aliens i area 51? Tack för ett gott skratt.

Alla vet att det har pågått fuffens på area 51. Kennedymordet är jag inte lika insatt i, men helt klart finns det aliens som USAs regering mörkar.
Citera
2017-10-22, 11:45
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabfysiker
Alla vet att det har pågått fuffens på area 51. Kennedymordet är jag inte lika insatt i, men helt klart finns det aliens som USAs regering mörkar.

Helt klart, jag menar helt klart!
Citera
2017-10-22, 12:46
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Skämtar du? Har du missat Garrison, Church Committee, HSCA, tonvis med privatspaning och inte minst, JFK Records Act? För den som har tid att verkligen sätta sig in i materialet så är mordet idag i princip löst. C I A.

Var har du befunnit dig de senaste 50 åren? Madrasserad cell?
Nå, jag spetsade till det med att inget nytt framkommit på 50 år. Ärligt talat har jag inte hängt med i Kennedymordets olika teorier (utan att för den skull ha suttit i en madrasserad cell). Men någon riktig klarhet i fallet tycks inte finnas än, det skulle jag ha noterat även om näsan varit vänd åt annat håll.

En kompis till mig var i Dallas förra året och besökte då attentatsplatsen. Vid denna stod en äldre man som hade ett litet stånd, typ, och sålde en privat DVD för $20. Han berättade om sina teorier och visade lite grann ur DVD:n för intresserade åhörare. Nu minns jag inte exakt vad han hade att komma med, men jag tror det delvis rörde sig om en "okänd" filmsnutt från mordet (som möjligen visade att skott avlossats framifrån). Men det jag säkert minns att det handlade om, var att denne man någon gång på 80-talet (eller möjligen 90-talet) suttit i FOX channel och blivit intervjuad om sina sensationella fynd. Den intervjun ingick också i DVD:n. Där satt han alltså, ung och med självförtroende och avslöjade sin grej. I detta läge hade han kunnat bli en riks- eller världskändis.

Men det anmärkningsvärda i allt detta var, att ingen annan Tv-kanal hade intervjuat honom trots att han hade på fötterna. Enligt honom hade saken tystats ned rejält. Min kompis tyckte att det var både fascinerande och tragiskt med detta människoöde. Istället för att vara en berömd person stod han alltså och krängde en DVD för $20 vid ett sketet stånd på en turistplats. Det min kompis starkt ångrade efteråt var ändå att han inte slog till och köpte DVD:n ifråga. Mannen hade faktiskt gett ett seriöst och trovärdigt intryck som berörde honom djupt. Men min kompis har för vana att aldrig göra affärer om det är känslor inblandade, och det var det här eftersom han kände sig så pass berörd.

Kanske någon här i tråden som är mer insatt i alla turerna och teorierna kring mordet, vet vad det här är för gubbe? Kanske någon även sett hans DVD.
Citera
2017-10-22, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pantherTypeG
Han tog upp striden mot världens mäktigaste organ; Federal Reserve. Privatägd bank som även printar USAs dollar. Han ville göra det möjligt för fler företag att också printa pengar - för detta fick han betala med sitt liv. Han var på väg att genomföra lagen men hans efterträdare tog bort det.

Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Så har jag också uppfattat det eller snarare att "den grupp" som också ligger bakom Federal Reserv är skyldiga. Alla andra spår är bara avledningsförsök.
Då har ni båda fått endel saker om bakfoten.
(Federal Reserve är inte en privatägd bank.)

JFK avsåg att minska förbrukningen av silver i mynt, då silver och andra metaller behövdes till andra ändamål. I enlighet med detta röstar kongressen igenom ett lagförslag som ger presidenten eller någon som presidenten delegerar detta till, rätt att utfärda så kallade silvercertifikat.

Under en övergångsperiod avsade JFK presidentens rätt att utfärda silvercertifikat och delegerade detta till finansministern. (Kennedy minskade således sin egen och framtida presidenters makt.)

De utgående silvercertifikaten ersätts med sedlar, som levereras av ....Federal Reserve.

Citat:
Ursprungligen postat av pantherTypeG
Han var på väg att genomföra lagen men hans efterträdare tog bort det.
(Om lagen inte genomfördes finns det knappast någon anledning att ta bort den. Eller hur?)
Fakta är att lagen genomfördes och att hans efterträdare inte tog bort den.
Citera
2017-10-22, 13:06
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrSvenne

Fast varken siktlinjen och skjutlinjen ändrades inte särskilt mycket, på de sekunder som skjutningen pågick. Accelerationen har knappt någon betydelse för att träffa - Medans kulan rörde sig med 700 m/sek och bilen inte ens 10 m/sek,

Sorry men du har fel i ditt resonemang, i att skilja på det som rätt och slätt är helt omöjligt och det som är osannolikt.

Osannolikt ja, men inte omöjligt,

Nej hade det varit ett internt planerat mord så hade CIA eller den grupp som utförde det knappast valt en så osäker plats och osäker metod som Dealay Plaza, Dallas, förgiftning hade varit mycket troligare alternativt tex en bilbomb. Och en sådan grupp hade varit mycket skickligare i att placera attentatsmannen närmare JFK.

Och inte alls involverat sådana virrpannor som Oswald och Ruby, utan haft mer vältränade gubbar

Jag är rätt hemma med fysisk jag också och utöver det har jag praktisk erfarenhet av skytte. Jag gissar att du själv inte är en aktiv skytt?
Citera
2017-10-22, 13:11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Nå, jag spetsade till det med att inget nytt framkommit på 50 år. Ärligt talat har jag inte hängt med i Kennedymordets olika teorier (utan att för den skull ha suttit i en madrasserad cell). Men någon riktig klarhet i fallet tycks inte finnas än, det skulle jag ha noterat även om näsan varit vänd åt annat håll.

En kompis till mig var i Dallas förra året och besökte då attentatsplatsen. Vid denna stod en äldre man som hade ett litet stånd, typ, och sålde en privat DVD för $20. Han berättade om sina teorier och visade lite grann ur DVD:n för intresserade åhörare. Nu minns jag inte exakt vad han hade att komma med, men jag tror det delvis rörde sig om en "okänd" filmsnutt från mordet (som möjligen visade att skott avlossats framifrån). Men det jag säkert minns att det handlade om, var att denne man någon gång på 80-talet (eller möjligen 90-talet) suttit i FOX channel och blivit intervjuad om sina sensationella fynd. Den intervjun ingick också i DVD:n. Där satt han alltså, ung och med självförtroende och avslöjade sin grej. I detta läge hade han kunnat bli en riks- eller världskändis.

Men det anmärkningsvärda i allt detta var, att ingen annan Tv-kanal hade intervjuat honom trots att han hade på fötterna. Enligt honom hade saken tystats ned rejält. Min kompis tyckte att det var både fascinerande och tragiskt med detta människoöde. Istället för att vara en berömd person stod han alltså och krängde en DVD för $20 vid ett sketet stånd på en turistplats. Det min kompis starkt ångrade efteråt var ändå att han inte slog till och köpte DVD:n ifråga. Mannen hade faktiskt gett ett seriöst och trovärdigt intryck som berörde honom djupt. Men min kompis har för vana att aldrig göra affärer om det är känslor inblandade, och det var det här eftersom han kände sig så pass berörd.

Kanske någon här i tråden som är mer insatt i alla turerna och teorierna kring mordet, vet vad det här är för gubbe? Kanske någon även sett hans DVD.
Svårt att veta vem DVD-snubben var med så lite info. Ja, mörkläggningen är fortfarande massiv och visst är det tragiskt, att man ostraffat kan skjuta ihjäl den fria världens ledare och folkvalda president på öppen gata och att medlöperiet hos det som skulle vara intelligentian och den progressiva vänstern fortfarande, mer än ett halvt sekel senare, tydligen är upphöjt till en dygd.

Ett tips om du snabbt vill läsa in dig på mycket av det som blottlagts de senaste 50 åren, är den här boken: https://www.amazon.com/JFK-Unspeakable-Why-Died-Matters/dp/1439193886

Mycket välskriven, väldokumenterad och förödande för alla de som påstår att en ensam vettvilling (Oswald) mördade JFK.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in