Citat:
Ursprungligen postat av
onopono
Skämtar du? Har du missat Garrison, Church Committee, HSCA, tonvis med privatspaning och inte minst, JFK Records Act? För den som har tid att verkligen sätta sig in i materialet så är mordet idag i princip löst. C I A.
Var har du befunnit dig de senaste 50 åren? Madrasserad cell?

Nå, jag spetsade till det med att inget nytt framkommit på 50 år. Ärligt talat har jag inte hängt med i Kennedymordets olika teorier (utan att för den skull ha suttit i en madrasserad cell). Men någon riktig klarhet i fallet tycks inte finnas än, det skulle jag ha noterat även om näsan varit vänd åt annat håll.
En kompis till mig var i Dallas förra året och besökte då attentatsplatsen. Vid denna stod en äldre man som hade ett litet stånd, typ, och sålde en privat DVD för $20. Han berättade om sina teorier och visade lite grann ur DVD:n för intresserade åhörare. Nu minns jag inte exakt vad han hade att komma med, men jag tror det delvis rörde sig om en "okänd" filmsnutt från mordet (som möjligen visade att skott avlossats framifrån). Men det jag säkert minns att det handlade om, var att denne man någon gång på 80-talet (eller möjligen 90-talet) suttit i FOX channel och blivit intervjuad om sina sensationella fynd. Den intervjun ingick också i DVD:n. Där satt han alltså, ung och med självförtroende och avslöjade sin grej. I detta läge hade han kunnat bli en riks- eller världskändis.
Men det anmärkningsvärda i allt detta var, att ingen annan Tv-kanal hade intervjuat honom trots att han hade på fötterna. Enligt honom hade saken tystats ned rejält. Min kompis tyckte att det var både fascinerande och tragiskt med detta människoöde. Istället för att vara en berömd person stod han alltså och krängde en DVD för $20 vid ett sketet stånd på en turistplats. Det min kompis starkt ångrade efteråt var ändå att han inte slog till och köpte DVD:n ifråga. Mannen hade faktiskt gett ett seriöst och trovärdigt intryck som berörde honom djupt. Men min kompis har för vana att aldrig göra affärer om det är känslor inblandade, och det var det här eftersom han kände sig så pass berörd.
Kanske någon här i tråden som är mer insatt i alla turerna och teorierna kring mordet, vet vad det här är för gubbe? Kanske någon även sett hans DVD.