2017-10-21, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kafka_God
Varför skulle demokraterna vara nervösa? Det var demokraterna som hade majoritet i både senaten och kongressen 1992 när denna lagen röstades igenom.

Du får det att låta som att Demokraterna gjorde något bra när de införde en mörkläggningslag på 25 år istället för att vara transparenta och offentliggöra allt så eventuellt ansvariga för felaktigheter kunnat ställas tills svars medan de fortfarande levde.

Ungefär på samma sätt har svenska regeringen under Göran Persson säkerhetsstämplat hur tsunamin hanterades så att de ansvariga inte kan ställas till svars och kommer vara döda när informationen eventuellt offentliggörs.
Senast redigerad av Feodor 2017-10-21 kl. 21:40.
Citera
2017-10-21, 21:29
Medlem
Kafka_Gods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vixxing
Kan ju vara klokt, att bevisa att USA inte är rädda för att mörda sin egen president kan ju ha viss preventiv verkan... (borde åtala svinen bakom 9/11 också medans han ändå är igång)

Du är väl inte så pass dum att du tror att om det var en konspiration och USA var inblandade så skulle det släppas dokument? Det skulle givetvis inte finnas några dokument som bevisade detta även om det vore sant. Detta kommer att bli ett stort antiklimax för konspirationsteoretikerna eftersom ingenting anmärkningsvärt kommer att finnas i dokumenten. Nästan alla dokument är dessutom redan offentliga där vissa dokument förvisso är redigerade.
Citera
2017-10-21, 21:42
Medlem
Dugins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabfysiker
Jag har fortfarande inte sett ett enda trovärdigt motiv till varför "deep state" skulle mörda Kennedy. Han var knappat någon fiende till "eliten". Jag tror inget nytt kommer framkomma. Däremot vore det bra om Trump öppnade upp Area 51 så vi får reda på vad som hände med alla aliens som besökt oss tidigare.

Kennedyfamiljen hade många fiender. JFK gav sig på den judiska bankelitens högsta höns Federal Reserve vilket gjorde honom till en levande måltavla i stort sett. Lee Harvey Oswald mördade Kennedy och blev själv mördad innan han kunde prata med allmänheten av en namnbedragande jude (Jack Ruby aka Rubenstein).

Med tanke på hur amerikansk judemedia beter sig just nu så kan jag tänka mig att ett och ett annat judenamn ploppar upp i dessa papper.
Citera
2017-10-21, 21:43
Medlem
Kafka_Gods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Du får det att låta som att Demokraterna gjorde något bra när de införde en mörkläggningslag på 25 år istället för att vara transparenta och offentliggöra allt så eventuellt ansvariga för felaktigheter kunnat ställas tills svars medan de fortfarande levde.

Ungefär på samma sätt har svenska regeringen under Göran Persson säkerhetssstämplat hur tsunamin hanterades så att de ansvariga inte kan ställas till svars och kommer vara döda när informationen eventuellt offentliggörs.

Säger varken att det var bra eller dålig. Demokraterna som tydligen ska ha någonting att dölja enligt TheStifmeister hade majoritet i kongressen som röstade på lagen 1992. Vilket vore synnerligen dumt om dom hade någonting att dölja. Personligen tycker jag inte inte att det är någonting som är sensationellt och tycker det var bra av Trump att låta lagen ha sin gång istället för att skjuta upp det ytterligare 25 år.
Citera
2017-10-21, 21:48
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStifmeister
Ännu en bra aktion av Donald Trump, som ÄNTLIGEN släpper filerna om mordet på JFK som regeringen försökt dölja länge. Vad är det etablissemanget i demokraterna, republikanerna och CIA FBI ETC har att dölja?

Detta kan väl ändå inte ni Trumpofober vara emot? Vilka politiska konsekvenser får dessa typer av släpp?

http://www.foxnews.com/politics/2017/10/21/trump-suggests-hell-allow-release-classified-files-on-kennedy-assassination.html

Men herregud, saknar ni Trump fantaster all iq?!

Om det är en konspiration (säger inte att det är eller inte är) tror ni CIA släpper filerna?
Trump kan bara godkänna eller förbjuda släppet. Han kan inte påverka vilka filer som släpps. Och om CIA eller aliens låg bakom så kommer inte dem filerna släppas oavsett.

Så antingen släpps all filer och ingen konspiration låg bakom eller så släpps inte all filer men vi tror att all är släppta och mysteriet fortsätter.
Citera
2017-10-21, 21:53
Medlem
Europes avatar
Det ska i alla fall bli lite intressant att få se vad som avslöjas i dem. Om det nu avslöjas så mycket, man bör nog inte anta att det finns något extraordinärt, för då kan man lätt bli besviken.

I förbigående lutar jag nog nuförtiden åt att det trots allt sannolikast var Lee Harvey Oswald som sköt alla skott. Jag tänker dock inte ge mig in i en diskussion om det och det lär i vilket fall vara off topic. Min poäng är dock att bara för att det inte nödvändigtvis kommer fram revolutionerande uppgifter om själva mordet i sig (det är ju inte säkert att det i dokumenten skulle framkomma konkreta bevis för en konspiration ens om det låg en konspiration bakom mordet), men det kan ju likväl komma fram historiskt intressanta uppgifter om annat kring mordet, efterspelet, samt myndigheters och beslutsfattares agerande. Ja, om man nu är nyfiken på sådant, vill säga.
Senast redigerad av Europe 2017-10-21 kl. 21:55.
Citera
2017-10-21, 21:54
Medlem
Citat:
Säger varken att det var bra eller dålig. Demokraterna som tydligen ska ha någonting att dölja enligt TheStifmeister hade majoritet i kongressen som röstade på lagen 1992. Vilket vore synnerligen dumt om dom hade någonting att dölja. Personligen tycker jag inte inte att det är någonting som är sensationellt och tycker det var bra av Trump att låta lagen ha sin gång istället för att skjuta upp det ytterligare 25 år.

Klart de har något att dölja när de väljer att mörklägga handlingar som borde varit offentliga för länge sedan. Men jag tror inte att det är något i närheten av vad konspirationsteoretikerna tror. Tror mer det är av arten att vissa personer gjort ett väldigt dåligt arbete och efter demokraternas mörkläggning så blir inte hadlingarna offentliga förrän ansvariga är döda.

Precis som Göran Persson-regeringen säkerhetsstämplade uppgifter om hur regeringen hanterade tsunamin. Förmodligen inte pga något brottsligt utan för att regeringen hanterade tsunamin med en nonchalans som hade gjort att vissa regringspersoner varit hatade för all framtid. Nu är uppgifterna istället säkerhetsstämplade så att ingen ska kunna ställas till svars medan denne är i livet.
Citera
2017-10-21, 21:58
Medlem
Kebabfysikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dugin
Kennedyfamiljen hade många fiender. JFK gav sig på den judiska bankelitens högsta höns Federal Reserve vilket gjorde honom till en levande måltavla i stort sett. Lee Harvey Oswald mördade Kennedy och blev själv mördad innan han kunde prata med allmänheten av en namnbedragande jude (Jack Ruby aka Rubenstein).

Med tanke på hur amerikansk judemedia beter sig just nu så kan jag tänka mig att ett och ett annat judenamn ploppar upp i dessa papper.

Alla presidenter i USA har haft mäktiga fiender. Det ingår i jobbet.
Citera
2017-10-21, 22:05
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Klart de har något att dölja när de väljer att mörklägga handlingar som borde varit offentliga för länge sedan. Men jag tror inte att det är något i närheten av vad konspirationsteoretikerna tror. Tror mer det är av arten att vissa personer gjort ett väldigt dåligt arbete och efter demokraternas mörkläggning så blir inte hadlingarna offentliga förrän ansvariga är döda.

Precis som Göran Persson-regeringen säkerhetsstämplade uppgifter om hur regeringen hanterade tsunamin. Förmodligen inte pga något brottsligt utan för att regeringen hanterade tsunamin med en nonchalans som hade gjort att vissa regringspersoner varit hatade för all framtid. Nu är uppgifterna istället säkerhetsstämplade så att ingen ska kunna ställas till svars medan denne är i livet.

Få (eller inga) västerländska länder hemligstämplar lika friskt som Sverige. Det brukar dessutom speciellt ske när man kan misstänka att svenska myndigheter och andra styrande har varit ovanligt inkompetenta (även jämfört med svenskarna politrukernas sedvanligt höga inkompetens), samt när det är uppenbart att utomstående är intresserade av att granska offentliga handlingar. Det har även funnits en tendens att dokumentation 'försvinner' tillfälligt eller permanent när risken för utomstående granskning är överhängande och man inte redan har hunnit hemligstämpla (se t.ex. tsunamibanden).

Som du skriver, så lär den enklaste förklaringen till detta återkommande beteende vara just att dölja smärtsamt uppenbar inkompetens. Tyvärr uppmuntrar beteendet till konspirationsteorier när det gäller t.ex. sådant som Palme-mordet, för det tolkas som att det måste handla om döljandet av att myndighetspersoner har deltagit i själva mordet. Men den enklaste förklaringen är som sagt döljandet av inkompetens. Rimligtvis kan inte en konspiration bland myndigheter m.fl. för att mörda Palme vara orsaken till att beteendet gång på gång upprepas inom skilda områden kring helt skilda saker. Och finns det någon som verkligen har uppfattningen att svenska polisens agerande kring Palme-mordet, speciellt under de första timmarna, kännetecknades av hög effektivitet och kompetens? Är det verkligen kontroversiellt att föreslå att även där uppvisade svenska myndigheter och högt uppsatta politruker prov på förödande inkompetens som de kan ha skäl till att vilja sopa under mattan?
Senast redigerad av Europe 2017-10-21 kl. 22:09.
Citera
2017-10-21, 22:06
Medlem
TheStifmeisters avatar
Citat:
Varför skulle demokraterna vara nervösa? Det var demokraterna som hade majoritet i både senaten och kongressen 1992 när denna lagen röstades igenom.

Eftersom att Demokraterna redan är inblandade i en skandal redan angående uraniumet till Ryssland som kan visa sig vara bland dom största skandalerna detta årtionde så borde ännu en skandal riktigt illa.
Citera
2017-10-21, 22:17
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabfysiker
Jag har fortfarande inte sett ett enda trovärdigt motiv till varför "deep state" skulle mörda Kennedy. Han var knappat någon fiende till "eliten". Jag tror inget nytt kommer framkomma. Däremot vore det bra om Trump öppnade upp Area 51 så vi får reda på vad som hände med alla aliens som besökt oss tidigare.

Ville han inte ta bort CIA?
Citera
2017-10-21, 22:23
Medlem
Dimaks avatar
En fråga, varför släpper de inte hemliga uppgifter om 9/11 och grisbukten m.m det är ju ändå historia jag tror inte det skada landet ( Om det inte är de själva som gjorde det, tror knappas det)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in