2017-10-21, 23:28
Medlem
Tarstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Jag hoppas att det som publiceras i dagarna en gång för alla kommer kunna svara på en fråga som gnagt i mig i många år. Lee Harvey Oswald är ju anklagad för både mordet på JFK och polisen J.D. Tippit. [b]Alla med ett någorlunda kritiskt tänkande som studerat detta fall i många år vet att det rent tidsmässigt är omöjligt (alla vittnesuppgifter och undersökningar) att Oswald utfört båda morden. Antingen har han skjutit JFK och då inte kunnat skjuta Tippit rent tidsmässigt eller så har han inte skjutit JFK men av någon anledning skjutit Tippit.
Jag anser mig kritisk tänkande, och jag har sett dokumentärer där de visar att han hade tid på sig.
Så prata för dig själv tack.

Det är väl bra att Trump släpper dokumenten, det kommer inte tysta konspirationsteorierna. Om de inte visar att de hade rätt förstås. Om de bevisar att Lee Harvey var skyldig fortsätter det.

Här är serien, gick på history Channel, du får väl hålla utkik för repriser:
http://www.imdb.com/title/tt6830318/ "JFK Declassified: Tracking Oswald "
"More than two million declassified government files offer new evidence about Lee Harvey Oswald's activities in the weeks, months and years before the assassination of President John F. Kennedy with the last remaining documents scheduled for release later this year. "

Så tydligen har det släppts massor redan även utan Trump.
Senast redigerad av Tarstan 2017-10-21 kl. 23:46.
Citera
2017-10-21, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vixxing
Helt omöjligt att skjuta 3 skott på 8,3 sekunder med ett Mannlicher Carcano, dessutom uppstod 9 sårskador på JFK och Conally ganska imponerande för 1 kula...

Vart kommer den informationen från? Vapnet är en vanlig cylinderrepeter, 3 skott innebär två repeteringar vilket man klarar lätt på 8s, speciellt med en kaliber 6,5x52 som är en relativt snäll gevärskaliber rekylmässigt... På 8 sekunder hinner man t.o.m ladda om ett granatgevär på två man mellan skotten. 3skott på 8 sekunder med en cylinderrepeter är snarare ganska ledigt med tid mellan skotten.

Sedan är det en sak att hinna avlossa 3skott med tillräcklig precision på ett givet avstånd. Men det är ju en fråga om skicklighet i förhållande till avståndet.

Personligen tror jag att det inte kommer några överraskningar till ytan.
Citera
2017-10-21, 23:53
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Trumpen, eller vilken president det än var 2017, skulle ju släppa detta så det är ingen större sensation

Och sen visar ju alla tänkbara filmer och tidssekvenser att det var Oswald som stod där och sköt i fönstret på Texas School Book Depository. Allt stämmer.

Jag vet att detta är världens mest kända konspirationsområde (tillsammans med månlandningen och 9/11) men det är bara det att alla stora händelser drar till sig konspirationsteorier.
Citera
2017-10-22, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dugin
Dessutom har ju hela utredningen samt kommissionen skämt ut och gjort bort sig gång på gång så det finns många anledningar att tro på alternativa förklaringar/gärningsmän.

Tro kan man väl göra så mycket man vill, vi har ju fått hit en extrem begåvningsreserv till landet i form av 10 000 tals raketforskare, sätt dem i arbete på JFK-utredningen - Dax att Sverige visar sig på styva linan internationellt sett och visar på vår stora intellektuella kapacitet

Citat:
Ursprungligen postat av ThuleSociety
För det finns ingen president som har varit så hatad bland judiska bankirer som JFK.

Alla presidenter har väl avskytts av bankirer och storfinansen - eftersom presidenter alltid har hållit på med penning- och finans-regleringar av olika slag. Och som en bankir kan finna vara dålig i det långa loppet. Varje gång en reglering ändras så måste bankiren sätta en massa folk i arbete att räkna på att minska förlusterna och öka vinsterna. Ett arbete som i sin tur kostar pengar och minskar vinsten

Citat:
Ursprungligen postat av ThuleSociety
Dels pga att JFK gillade Adolf Hitler.
Hitlers popularitet var stor just genom att han drev en hård antikommunistisk linje ifrån början. Hitler utgjorde ju en stoppkloss emot kommunistiska revolutionära idéer.

Efter hand så blev ju Hitlers maktambitioner alltför galna.

Citat:
Helt omöjligt att skjuta 3 skott på 8,3 sekunder med ett Mannlicher Carcano, dessutom uppstod 9 sårskador på JFK och Conally ganska imponerande för 1 kula...

Nej, det är faktiskt skillnad på något som är omöjligt och det som är osannolikt.
Omöjligt hade det ju varit tex om:
1. Lee Harwey Oswald var blind
2. Lee Harwey Oswald var utan armar

Nej det är inte omöjligt att skjuta magasinet tomt med ett mausergevär på kort tid, man behöver bara vara kvick på att ladda om, och slutstycket välsmort, det finns ju vissa tricks för att göra det snabbare.

Dessutom så var ju avståndet kort, som längst ungefär 90 meter, och på det avståndet bör en tränad skytt kunna träffa ett huvud i 100 fall av 100.

Och Lee Harwey Oswald hade en utmärkt siktlinje emot presidentens bil under hela skjutsekvensen.
Och kulan ifrån Oswalds gevär tog bara ungefär 0,12 sekunder för att nå sitt mål

Om du inte är blind eller skotträdd så går det nog att träna upp dig också ?

Citat:
Ursprungligen postat av sunnis
Vart kommer den informationen från? Vapnet är en vanlig cylinderrepeter, 3 skott innebär två repeteringar vilket man klarar lätt på 8s, speciellt med en kaliber 6,5x52 som är en relativt snäll gevärskaliber rekylmässigt... På 8 sekunder hinner man t.o.m ladda om ett granatgevär på två man mellan skotten. 3skott på 8 sekunder med en cylinderrepeter är snarare ganska ledigt med tid mellan skotten.

Cylinderrepeter är ett annat namn för bolt-action rifle eller Mauser-mekanism, sk system Mauser. Jo det är fullt möjligt att göra detta.

Citat:
Ursprungligen postat av sunnis
Sedan är det en sak att hinna avlossa 3skott med tillräcklig precision på ett givet avstånd. Men det är ju en fråga om skicklighet i förhållande till avståndet.

Ja, avståndet var ju kort, som mest cirka 90 meter (100 yard), det var ju också så att Lee Harwey Oswald hade möjlighet att ha stöd för geväret. Idag hade vi kunnat mäta blyisotoperna i såret hos JFK och kunnat jämföra dem med de aktuella kulorna.

Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Det ska i alla fall bli lite intressant att få se vad som avslöjas i dem. Om det nu avslöjas så mycket, man bör nog inte anta att det finns något extraordinärt, för då kan man lätt bli besviken.

I förbigående lutar jag nog nuförtiden åt att det trots allt sannolikast var Lee Harvey Oswald som sköt alla skott. Jag tänker dock inte ge mig in i en diskussion om det och det lär i vilket fall vara off topic.

Det är väl skönt att det finns några här som inte är helt insnöade på vad tex Oliver Stone anser, Oliver Stone har väl aldrig hållit i en bössa skulle jag tro ?

Citat:
Ursprungligen postat av Europe
...men det kan ju likväl komma fram historiskt intressanta uppgifter om annat kring mordet, efterspelet, samt myndigheters och beslutsfattares agerande. Ja, om man nu är nyfiken på sådant, vill säga.

Javisst, man hoppas ju att det kommer fram något intressant här ja, Men konspirationsfolket kommer ju ändå att bara bygga vidare sina konspirationsteorier i all oändlighet, oavsett vilka fakta som tillkommer. Konspirationer är typ som virus som multiplicerar sig själva,

Konspirationisterna å andra sidan är som självspelande pianon, har de väl satts igång så fortsätter de i evigheter tills man rycker ut strömsladden, typ...
Citera
2017-10-22, 00:22
Medlem
NeutronStars avatar
Det är troligen klippet där LH Oswald gör reklam för NRA och poserar med ett Winchestergevär (och inte en Carcano).
Citera
2017-10-22, 00:37
Medlem
Otto Flicks avatar
Tror detta inte kommer vara något speciellt alls, tyvärr.

Läste denna artikel på NY Post.
http://nypost.com/2017/10/21/whats-inside-the-secret-jfk-assassination-files/

Citat:
The records may reveal what the CIA knew about Oswald’s trip to the Soviet and Cuban embassies in Mexico City weeks before Kennedy was shot in Dallas on Nov. 22, 1963, said investigative journalist Gerald Posner.

“There are these glitches in Oswald’s biography in which we don’t know what he is up to.

Citat:
If American intelligence had evidence of it, it would have been out a long time ago,” he said.
Senast redigerad av Otto Flick 2017-10-22 kl. 00:40.
Citera
2017-10-22, 00:50
Medlem
pantherTypeGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabfysiker
Jag har fortfarande inte sett ett enda trovärdigt motiv till varför "deep state" skulle mörda Kennedy. Han var knappat någon fiende till "eliten". Jag tror inget nytt kommer framkomma. Däremot vore det bra om Trump öppnade upp Area 51 så vi får reda på vad som hände med alla aliens som besökt oss tidigare.
Han tog upp striden mot världens mäktigaste organ; Federal Reserve. Privatägd bank som även printar USAs dollar. Han ville göra det möjligt för fler företag att också printa pengar - för detta fick han betala med sitt liv. Han var på väg att genomföra lagen men hans efterträdare tog bort det.
Citera
2017-10-22, 01:11
Medlem
Citat:

Här är en video på en snubbe som utan större problem skjuter sex skott på 5,1 sekunder med en Carcano:

https://www.youtube.com/watch?v=h4c5Zr7hzzA

"Mannlicher Carcano" är för övrigt en felaktig beteckning. Det finns inget vapen som heter så. Mordvapnet var en Carcano model 1898/31.
Citera
2017-10-22, 01:13
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Det är väl konstaterat sedan länge att Beverly Oliver inte kan vara identisk med den mystiska
"Babushka Lady", kvinnan i schalett med kamera som stod strax intill Charles Brehm och
Jean Hill samt Mary Ann Moorman.
Hon bluffade. Hon tog en rövare och körde sin sensationella historia om att hon befunnit sig
på Dealey Plaza den ödesdigra novemberdagen och filmat under mordet och blivit bryskt
fråntagen sin kamera av två FBI-agenter efteråt.
Nigel Turner och Oliver Stone lät sig luras och gav henne uppmärksamhet i dokumentär
respektive spelfilm.
Oliver blev en riktig kändis, skrev en bok om "sina upplevelser" och gjorde sig en
mindre förmögenhet på att utge sig för att vara den där närmast mytomspunna kvinnan
som kunnat få de bästa och mest detaljrika bilderna på det omskakande presidentmordet 1963.

Men vem var då denna "Babushka lady"? (Och varför gav hon sig aldrig till känna? Eller
det kanske hon gjorde men man har hemlighållit detta i alla år hos myndigheterna.
Kanske personens namn återfinns bland alla uppgifter som nu, ÄNTLIGEN, ska offentliggöras?)

Det får vi väl aldrig någon absolut klarhet i. Möjligen kan det vara den medelålders kvinnan
nedan vars identitet då förblivit okänd tyvärr. Såvitt vi vet.

http://1.bp.blogspot.com/-zZNTiHMNX2c/Vh_4un9mQOI/AAAAAAAAm4o/yjT9VPrH9T4/s1600/Babushka%2Bdouble%2Bcollage.jpg
http://www.science-rumors.com/wp-content/uploads/2016/12/Babushka-Lady-Theory-and-the-Conspiracy.jpg
http://spartacus-educational.com/JFKoliverP.JPG

The Mystery Of The Babushka Lady
https://www.youtube.com/watch?v=8a-EPZl__a0

Nej det är inte Oliver som sagt, dock intressant att hon inte blivit identifierad genom åren, hon är väl det enda vittnet som inte blivit identifierat? Men är det bevisat att hon filmat något vid mordet? Man ser ju aldrig henne framifrån så att man kan se om hon har en kamera?

Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Har det inte framkommit något nytt på över femtio år, lär det väl inte göra det nu heller, bara för att några hemligstämplade dokument släpps, av en alltigenom illvillig president. Möjligen kan ett och annat belägg för att FBI varit korrupt vid något tillfälle komma i dagen. T.ex. nånting avslöjande angående J. Edgar Hoover.
Trump vill nog gärna sätta åt FBI om han kan. Men nå, detta mord berörde mig djupt och är den första "nyhet" som jag kommer ihåg, fast jag var bara i koltåldern när det ägde rum.

Vem vet om det kommit fram något nytt på 50 år, hela historien idag har ju tusentals eller till och med miljoner ledtrådar, teorier och människor inblandade, svårt att avgöra vad som är nytt eller för den delen intressant i det hela.
Jag tror inte det blir allt för mycket nytt i dom filerna som släpps nu, möjligen man kan se hur mycket CIA/FBI visste innan mordet, hur känd var exempelvis LHO och Ruby hos myndigheterna. Men dom vore ju väldigt korkade om dom sparat något "smoking gun" i filerna.
Citera
2017-10-22, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Otto Flick
Tror detta inte kommer vara något speciellt alls, tyvärr.

Läste denna artikel på NY Post.
http://nypost.com/2017/10/21/whats-inside-the-secret-jfk-assassination-files/

Gerald Posner är en fejk-journalist och demokratisk supporter som via sin "granskade" bok om mordet på JFK satt hela sin heder på spel genom att påstå att den officiella versionen är helt korrekt. Eller hela sin heder var lite överdrivet, han har inte så mycket kvar av sådan. Han är lite av USA:s Pascalidou med skillnaden att Pascalidou fått behålla jobben när hon plagierat.
Citera
2017-10-22, 01:25
Medlem
kraftfoders avatar
Etablissemanget i DC kan nog vara lugna, de flesta yrkesaktiva i ledande position från 1963 är väl 90-plussare idag om de ens lever. Sedan har jag inga större förhoppningar om att det verkligen går att läsa något intressant i dokumentet, det intressanta brukar vara övermålat med svart bläck...

Det är redan konstaterat i tråden att Trump inte ligger så jättemycket bakom beslutet att släppa dokumenten, de skulle ju ändå släppas i år.
Citera
2017-10-22, 01:40
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Trumpen, eller vilken president det än var 2017, skulle ju släppa detta så det är ingen större sensation

Och sen visar ju alla tänkbara filmer och tidssekvenser att det var Oswald som stod där och sköt i fönstret på Texas School Book Depository. Allt stämmer.

Jag vet att detta är världens mest kända konspirationsområde (tillsammans med månlandningen och 9/11) men det är bara det att alla stora händelser drar till sig konspirationsteorier.

Huvudet slungas onekligen bakåt vid huvudträffen, så att allt stämmer tycker jag inte är en korrekt slutsats.
https://www.youtube.com/watch?v=c88dgl5Ub5w

Dessutom
http://friasidor.is/obduktionen-som-inte-fick-aga-rum/
Citat:

Omedelbart efter att presidenten förklarades död hölls en presskonferens på Parkland’s sjukhus där två av de behandlande läkarna, Dr. Malcolm Perry och Dr. Kemp Clark, besvarade frågor. På presskonferensen uppgav de att såret på president Kennedys hals var ett ingångshål, vilket måste ha inneburit att just det skottet hade kommit framifrån. Läkaren, såväl som sjuksköterskorna, intygade att Kennedy hade ett stort hål på baksidan av huvudet, vilket indikerar ett utgångshål på baksidan av huvudet vilket uppenbarligen betyder att minst ett skott hade kommit framifrån.

Det är också därför som läkare som Bob Livingston och David W. Mantik övertygande har visat att myndigheterna har fabricerat bevis i from av bl.a. falska röntgenbilder. Både röntgenbilder och bilder på skallen kan omöjligt ha varit presidentens.

Citat:
Ursprungligen postat av pantherTypeG
Han tog upp striden mot världens mäktigaste organ; Federal Reserve. Privatägd bank som även printar USAs dollar. Han ville göra det möjligt för fler företag att också printa pengar - för detta fick han betala med sitt liv. Han var på väg att genomföra lagen men hans efterträdare tog bort det.

Så har jag också uppfattat det eller snarare att "den grupp" som också ligger bakom Federal Reserv är skyldiga. Alla andra spår är bara avledningsförsök.

Skulle det bekräftas officiellt så vänder det upp och ner på hela historien sedan 1800-talet eller till och med kanske ännu tidigare.

Citat:
Ursprungligen postat av Simora
Här är en video på en snubbe som utan större problem skjuter sex skott på 5,1 sekunder med en Carcano:

https://www.youtube.com/watch?v=h4c5Zr7hzzA

"Mannlicher Carcano" är för övrigt en felaktig beteckning. Det finns inget vapen som heter så. Mordvapnet var en Carcano model 1898/31.

Du menar att det där skulle vara något slags bevis? Han skjuter på en tavla. JFK satt i en bil som accelererande rörde sig bort från den officiella skytten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in