2017-10-22, 09:16
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Det finns ingen som helst anledning att bete sig som ett kräk. MT får sparken för en lång rad saker där skrikandet är en detalj. Hur Morberg är eller Malou har jag ingen som helst aning om men jag har svårt att tro att hon kallar kvinnor för horar eller sextrakasserar manliga kollegor.

Finns andra sätt att svina på och det har både Morberg och Sivers gjort och kommer att göra. Tål man inte utbrott ska man inte vara på en inspelning. Det här kommer definitivt inte att upphöra bara för att man nu dödat Timell.
2017-10-22, 09:17
Medlem
kraftfoders avatar
[quote=Hor-Ulla|62125955]
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder

pengarna i lägenheten är ju bunden. 3 miljoner i eget kapital blir knappas 2 miljoner skattat. men visst, säljer han den (obelånade?) lägenheten och hittar nån hyreslägenhet istället så har han ju lite pengar han kan leva för.
Räknade på den vanliga inkomst på kapitalskatten på 30%, fåmansbolagsreglerna kanske tvingar MT att ta ut pengarna delvis som lön, och då blir det mindre i nettopengar. Även bundna pengar räknas givetvis in i ens förmögenhet, dessa kan ju omsättas vid behov, som du själv är lite inne på.
2017-10-22, 09:18
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Återigen, utbrotten är en detalj. Det finns mängder med annat beteenden som gör att han åker ut.

Som att han skulle vara udda. Jo tjena!
2017-10-22, 09:20
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Timell är vänligheten själv. Det är inget han fejkar. Man kan inte i raskt tempo producera program efter program om man ska låtsas att vara någon. Däremot kan Timell få utbrott. En egenskap de allra flesta huvudpersoner i produktioner har och produktionsbolagen söker just impulsiva människor. Hela teamet är dessutom sådana. Du finner i stort sett bara egotrippade narcissister i en produktion: från sminkösen, fotografen, manusförfattaren till producenten. Varför skulle det vara värre att få en utskällning av Timell än t.ex. fotografen? Hela grejen med Metoo är ju att ta en skalp från kändisar.

Jag är inne på samma spår. Har talat med honom, och han var vänlig, trevlig och hade all tid i världen. Japp, det är skapat för att "ta skalpar".
2017-10-22, 09:21
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Som att han skulle vara udda. Jo tjena!

Jag tycker det är udda att slänga fram kuken när man pratat med en kvinna på fest. Om du tycker det är ett normalt beteende så får du gärna tycka det
2017-10-22, 09:28
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Du har en poäng men det jag menar är att dels ligger hans förmögenhet lång ifrån dom 150 miljoner som påståtts av någon tidigare i tråden dels får jag intryck av att en stor del är boendet så att lägga sig ner och pilla ludd och leva på avkastningen ger nog en väsentligt försämrad levnadsnivå jämfört med de miljonlöner man kunnat plocka ut

Han kan nog plocka från kapitalet också. Han har ju 5-6 år kvar till 65 när han kan lyfta pensionen. Tror att hans pengar räcker livet ut, om han lägger sig på svensson-nivå eller till och med över svensson-nivå. (Han ser ju inte ut att ha dyra snobb-vanor, men skenet kan bedra. Han kanske vaskar Dompor på Stureplan i hemlighet?)
2017-10-22, 09:29
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Jag tycker det är udda att slänga fram kuken när man pratat med en kvinna på fest. Om du tycker det är ett normalt beteende så får du gärna tycka det

Som jag sa, det finns andra sätt. Och som jag vidare sagt så är det skruvade människor i tv-produktioner När de arbetar tillsammans triggar de igång varandra till sånt som kan leda till otrevligheter. Det har man med i beräkningen vid inspelningar och den som anställs förväntas också kunna ta skit. Det finns en anledning till att många av dessa kändisar tvingas gå i terapi på grund av arbetsrelaterade orsaker.
2017-10-22, 09:31
Medlem
Ghandis avatar
Citat:

det udda är ju att hon står kvar i flera minuter o pratar normalt med honom medans han står med ståkuken ute o tar på sig själv.
2017-10-22, 09:35
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Det finns ingen som helst anledning att bete sig som ett kräk. MT får sparken för en lång rad saker där skrikandet är en detalj. Hur Morberg är eller Malou har jag ingen som helst aning om men jag har svårt att tro att hon kallar kvinnor för horar eller sextrakasserar manliga kollegor.

Men j-vlar vad han pudlar!

Har nog inte sett värre på väldigt länge. Det var någon japansk politiker som satt och grät i TV och bad om ursäkt för något han gjort.
Senast redigerad av OlleViero 2017-10-22 kl. 10:30.
2017-10-22, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mylstrupidius2
Ge dig, vad har hans utseende med det hela att göra. Namnet är från Timmele utanför Ulricehamn. Släkten härstammar runt Jönköping/ Västeŕgötland, vilket man lätt googlar fram.

När jag googlade på Martin Timell och hans ursprung hittade jag följande:
Martin och Anders Timell föddes i Stockholm. Namnet Timell kommer ursprungligen från Timmersdala socken i Västergötland.
http://blogg.slaktingar.se/broderna-...-timells-anor/
Och enligt Wikipedia står inte bröderna upptagna under "Kända personer med anknytning till Timmele"- personerna där är följande:
Leif Andrée, skådespelare.
Marcos Ubeda, kompositör, producent och musiker.
Fredrik Birging, nyhetschef på MTG Radio och nyhetsankare i RIX FM, Lugna Favoriter och STAR FM.
Jenny Johansson, orienterare.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Timmele

En cachad version om Martin Timells ursprung visar detta:
- Jag har alltid trott att jag kommer från en tysk adelssläkt - och så är jag svedjefinne! skrattar Martin förvånat.
http://webcache.googleusercontent.co...&ct=clnk&gl=se

En annan träff hittade jag här, men den gav inte så mycket:
https://forum.genealogi.se/index.php?topic=77535.0
Senast redigerad av manot 2017-10-22 kl. 10:21.
2017-10-22, 10:24
Medlem
Bluebeast72s avatar
Tror ni han går på meetoo# manifestationen kl 11 på Sergels torg?
2017-10-22, 10:26
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Timell är vänligheten själv. Det är inget han fejkar. .
Skojar du? Det har varit känt i decennier att Timell är ett otrevligt svin när kameran stänga av. Det har vittnats om från otaliga håll. Mycket nedlåtande, mycket otrevlig mot tex restaurangpersonal eller andra som han behöver tjänster av. Det här senaste om sextrakasserier är knappast nåt som motsäger detta.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in