2017-10-19, 20:18
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Ja Johan såg ganska snopen ut när den yngsta tjejen tackade nej, men hon gjorde ju rätt som följde sitt hjärta när hon inte tyckte det var rätt.
Nej hon följde efter sitt huvud, det är han som är hjärtat i gänget
Citera
2017-10-19, 20:31
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Lär inte bli så roligt för Annie på gården med dem två tjejerna, man kanske den tredje är trevlig mot henne i alla fall. Det hoppas jag! Hon verkar vara en fin och känslig tjej och jag hoppas att Dennis mer och mer ser Annies kvaliteter på gården och att det i slutända kommer Annie som står som hans slutval .

Är det Annie eller Liselott som är The Bitch? Kanske Annie bara försöker svartmåla Liselott. Någon annan av tjejerna nämnde ju Liselott som "en sprallig pratkvarn som inte har mycket koll på tillvaron". Så vem är det som får ta mest skit? Hur som helst blir det väldigt intressant att följa dessa tjejer på gården, lite action och dramatik är aldrig fel för oss tv-tittare...

Johan hade inte lätt med den där underliga Moa, som släppte en bomb rätt i ansiktet på honom, med "vi får inte ihop livspusslet". Men han tog det oerhört samlat måste jag säga, all heder åt honom.

Joacim är inte längre intressant att följa. Han har redan fallit för jakttjejen Caroline, det klickar väldigt bra mellan dem, men Joacim är till skillnad från vissa andra en gentleman som respekterar tävlingens regler och vill ge alla en chans.
Citera
2017-10-19, 20:35
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Är det Annie eller Liselott som är The Bitch? Kanske Annie bara försöker svartmåla Liselott. Någon annan av tjejerna nämnde ju Liselott som "en sprallig pratkvarn som inte har mycket koll på tillvaron". Så vem är det som får ta mest skit? Hur som helst blir det väldigt intressant att följa dessa tjejer på gården, lite action och dramatik är aldrig fel för oss tv-tittare...

Johan hade inte lätt med den där underliga Moa, som släppte en bomb rätt i ansiktet på honom, med "vi får inte ihop livspusslet". Men han tog det oerhört samlat måste jag säga, all heder åt honom.

Joacim är inte längre intressant att följa. Han har redan fallit för jakttjejen Caroline, det klickar väldigt bra mellan dem, men Joacim är till skillnad från vissa andra en gentleman som respekterar tävlingens regler och vill ge alla en chans.
Vad tror du det innebär att inte ha så mycket koll på tillvaron?, hur är tjejen som har mycket koll på tillvaron?
Senast redigerad av Enmansdemo 2017-10-19 kl. 20:38.
Citera
2017-10-19, 21:12
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Vad tror du det innebär att inte ha så mycket koll på tillvaron?, hur är tjejen som har mycket koll på tillvaron?

Du bör fråga tjejen som sa det, men jag kan tänka mig någon som är observant, motsatsen till sprallig pratkvarn förmodligen...
Citera
2017-10-19, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Håller med om att det vore ganska konstigt om Marcus inte hade utvecklats och mognat sedan förra gången han var med, 11 år ju ändå en rätt lång tid. Självklart så gör Linda och tv 4 allt de kan göra för att locka så många tittare som möjligt. Ska i alla fall bli intressant att se om han klickar med någon av sina utvalda.

Hon som valde att tacka nej till Johans inbjudan borde kanske ha tänkt igenom ordentligt vilket program hon egentligen sökte till. Hon verkade ju tveksam till att bo en gård med allt vad det innebär och det är väl egentligen inget fel med det men det krockar ju med att träffa någon som är bonde Tror även att åldersskillnaden bidrog till deras olikheter även om det sägs att ålder bara är en siffra.

Moa som nobbade Johan har nog inte så mycket koll på vad hon söker till för typ av program, som jag nämnt innan i tråden så borde hon ju inse att en 23 åring är på ett annat plan i livet än en man på 39. Sen som någon annan sa så visste hon ju innan hon sökte vart Johan bodde så skylla på avståndet är inget jag köper heller. Nej hon ville nog bara synas sina 15 minuter i rutan och jag tror Johan får det bättre utan den omogna tjejen.

Ja enligt Linda är det ju en helt annan Marcus vi kommer få se nu, så det återstår att se . Sen såg man ju att en av hans tjejer redan verkade kritisk mot honom, när han klev ur bilen så sa hon ju "oj, vilken kortis, det hade man inte förväntat sig" Följt av ett konstigt skratt. Men jag hoppas han finner sin kvinna och inte låter henne försvinna sen.
Citera
2017-10-19, 21:46
Medlem
Citat:

Johan tog det mycket bra och jag tror att han i efterhand inser att han får det mycket bättre utan den omogna tjejen som troligen bara ville synas.
Citera
2017-10-19, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Nej hon följde efter sitt huvud, det är han som är hjärtat i gänget

Du menar att hon insåg att dem inte skulle funka medans Johan trodde dem skulle kunna ha ett liv ihop? Programmet innan valet så verkade hon inte bry sig så mycket om vare sig åldersskillnad eller avstånd
Citera
2017-10-19, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Sexchockat är ju den ultimata rubriken med vilket Linda givetvis vet om och därmed ser till att spela på i intervjuer etc. Allt handlar ju om PR.
Vi vet ju inte att Mackan för den sakens skull är mognare han kan ju bara ha sagt "Höhö, jag satte på två av tjejerna stenhårt inatt" istället för att som innan inte ha vågat pussa någon. Det ger inte högre mognadsgrads-poäng direkt.
Och det vore väl själva den om man inte mognar/utvecklas på 11 år? Den människan är ju inte född än som inte förändras över så lång tid.

Nej det kanske bara är jag som gärna vill att han ska bjuda på lite mera underhållning denna säsongen, men man får väl se.

Det finns ju undantag men dem är inte många men har stött på personer i 40-års åldern som varit på en 16-årings nivå när det gäller mognad...men dessa undantag är nog inte vanliga som sagt.
Citera
2017-10-19, 22:07
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:

Utav det vi sett hittills så skulle jag säga att det är Liselott som är "skurken" här.
Redan innan Annie sa att hon blev utfryst så utmärkte sig Liselott genom att ta mycket plats och var även den som först drog Dennis åt sidan för att skaffa sig egentid.
Liselott - och den andra tjejen som hon hänger med som också blev vald - har troligen gaddat sig samman mot Annie.
Liselott uttryckte ju t o m att Annie var ett hot i och med att hon var snygg, vilket väl i så fall är anledningen till att hon och den andra tjejen beter sig taskigt mot henne. Omoget och osäkert beteende minst sagt.
Citera
2017-10-21, 12:09
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Nej det kanske bara är jag som gärna vill att han ska bjuda på lite mera underhållning denna säsongen, men man får väl se.

Det finns ju undantag men dem är inte många men har stött på personer i 40-års åldern som varit på en 16-årings nivå när det gäller mognad...men dessa undantag är nog inte vanliga som sagt.

Mognadsgraden är även det en sak och underhållningsvärdet en annan. Givetvis hoppas jag att han såväl är mer underhållande som mer mogen men det är dels ingen garanti alls och dels givetvis inte självklart att dessa båda går hand-i-hand.

Citat:

Det blev ju rätt tydligt när endast Liselott och en till satt kvar och flamsade som två 13-åringar medan övriga stod och snackade om nivån och vilka som snackade mest skit till en början. Och det var inte den stora gruppen.
Sedan att det snackas illa om någon som kastat skit hejvilt omkring sig är ju bara logiskt, ingen av dom övriga köpte ju det.

Jocke och Camilla känns precis som du säger som ett bra par, inte lika gjutet som Erik och Alma men det är iaf det nästa mest klickande paret såhär långt.
Dock smart av Jocke att till skillnad från andra ge övriga chansen för att se att det inte bara är en direkt attraktion utan djup till Caroline.
Citera
2017-10-21, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Mognadsgraden är även det en sak och underhållningsvärdet en annan. Givetvis hoppas jag att han såväl är mer underhållande som mer mogen men det är dels ingen garanti alls och dels givetvis inte självklart att dessa båda går hand-i-hand.

Det blev ju rätt tydligt när endast Liselott och en till satt kvar och flamsade som två 13-åringar medan övriga stod och snackade om nivån och vilka som snackade mest skit till en början. Och det var inte den stora gruppen.
Sedan att det snackas illa om någon som kastat skit hejvilt omkring sig är ju bara logiskt, ingen av dom övriga köpte ju det.

Jocke och Camilla känns precis som du säger som ett bra par, inte lika gjutet som Erik och Alma men det är iaf det nästa mest klickande paret såhär långt.
Dock smart av Jocke att till skillnad från andra ge övriga chansen för att se att det inte bara är en direkt attraktion utan djup till Caroline.

Nej det är sant, dessa två behöver inte gå hand i hand. Vi får se på onsdag hur allt går för Marcus.

Synd att inte Dennis såg hur Liselott och hennes kompis satt och flamsade, då hade han kanske insett vilka tjejer som behandlar Annie illa och då kanske dessa två inte hade följt med till gården. Hade jag varit bonden hade jag definitivt inte valt med två mobbare till gården. Tycker också att Annie borde talat om för Dennis vilka det var som gör detta mot henne så han hade kunnat ta beslut efter det.

Hoppas han ser detta snabbt på gården och att Liselott och den andra ryker fort som attan.
Citera
2017-10-22, 09:18
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Nej det är sant, dessa två behöver inte gå hand i hand. Vi får se på onsdag hur allt går för Marcus.

Synd att inte Dennis såg hur Liselott och hennes kompis satt och flamsade, då hade han kanske insett vilka tjejer som behandlar Annie illa och då kanske dessa två inte hade följt med till gården. Hade jag varit bonden hade jag definitivt inte valt med två mobbare till gården. Tycker också att Annie borde talat om för Dennis vilka det var som gör detta mot henne så han hade kunnat ta beslut efter det.

Hoppas han ser detta snabbt på gården och att Liselott och den andra ryker fort som attan.

Dennis verkade ju iaf uppriktigt ta illa vid sig av att det skitsnackats även om han sa att "dom är ju inte här för att bli vänner".
Även om det är rätt givet att man i en grupp inte blir vän med alla så skall man iaf kunna ha en fungerande relation på ett platoniskt plan. Liselott och kompisen (som jag glömt namnet på) visade ju med önskvärd tydlighet att dom inte ville ha med övriga att göra.
Ett typiskt "tjej-kompis par" i sjuan stadie helt enkelt, ovärdigt någon över 15 ens egentligen.

Att Annie inte sade något var väl för att inte framstå som skitsnackare själv och hon var väl rädd att det skulle ligga henne i fatet inför Dennis val med. Förhoppningsvis försvinner Liselott och kompisen från gården fortare än någon hinner säga "valla får"...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in