Citat:
Ursprungligen postat av
Kickan
Känns ju jättekonstigt med Marcus och Erica. De har erkänt i tidningsartiklar att de hookade upp med varandra på facebook före programmet, flirtade och blev förtjusta i varandra. Detta berättade de inte för produktionen.
Det var mycket tid av sina liv som de övriga brevskrivarna aldrig får tillbaka. Så förbannat oförskämt mot dem.
Dessutom verkar det ha skitit sig. (?) Poängen var ju att umgås, dejta och lära känna varandra enligt programupplägget, och välja utifrån det. Marcus och Erica kunde lika gärna gjort sin flopp som vanlig internetdejting.
Det där med att par har kontakt innan programmet är något som måste straffas/stramas åt extremt mycket hårdare inför kommande säsonger. Det känns som varenda bonde har haft kontakt med några/någon brevskrivare redan innan sändning.
Intressant dock att det för alla som gjort så denna säsong har det redan "skitit sig". Det borde vara en varningsklocka god som någon inför framtiden.
Citat:
Ursprungligen postat av
kikko6
Enligt min källa som berättat för mig att Dennis hör av sig till Liselott när det skiter sig med Annie har även ganska klart berättat att de inte är ett par idag. Liselott har lämnat Dennis för att hon inte ville vara ett andraval.
Så hon lär vara där när Linda är där, men detta är ju trots allt sommar/sensommar/höst när Linda är där. Nu är vi i december!

Nu är ju verkligen inte Liselott någon favorit hos mig men att vara andrahandsval kan ju verkligen inte vara kul så där förstår jag henne helt och fullt att hon drog.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lostworld
Man behöver ju inte vara "förstörd" för att man är medelålders... Finns de som är kärringar och gubbar redan i tjugoårsåldern. Marcus är ju som sagt 38 år, dvs snart 40 men - som du säger - ingen "gubbe" för det. Så det har väldigt mycket med personlighet att göra. Sen kan man ju också ha tur med generna och se yngre ut än vad man är.
Men jag förstår vad du menar. Tror också att Marcus passar bättre med en yngre tjej faktiskt.
Erica är ju yngre men har helt fel personlighet. Han behöver någon som är snällare och som inte går in och dominerar allt. Då utplånas han helt som person och har ingen egen vilja alls, vilket är total katastrof.
Marcus behöver någon lugn kvinna som är mer åt det "gammelmodiga kvinnohållet" om man ska se på vad han verkar söka. Vi minns ju när han skulle köpa mat med tjejerna och i princip tyckte att det där med matlagning etc kunde dom få ägna sig åt.
Nu är det i min bok en redigt förlegad kvinnosyn att kvinnan ska sköta "markservicen" med mat, tvätt, barn själv men trots allt finns det en del sådana kvinnor kvar som verkar gilla det och det är en ung sådan Marcus verkar behöva.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hjortfelt
http://nouw.com/almakarlssoon/2017/12
Enligt Almas blogg så är det slut mellan henne och Erik så de blev inget med det paret heller, verkligen synd! Man blev ju så glad när man såg dem igår men så kan det gå.......
Otroligt synd, det var ett sannerligen fint par. Som du säger blev man verkligen glad när man såg dom i onsdags men tråkigt som sagt att det inte fungerade.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lostworld
Att Alma uttalar sig så kryptiskt kan ju förvisso innebära att det skulle handla om otrohet eller att någon annan person har kommit in i bilden men även jag har svårt att tro det om dem.
Erik ville ju att Alma skulle flytta till gården, så kan det handla om praktiska saker som förhindrar, typ jobb för Almas del som kommit emellan? Dock så bor det ju det inte vara skäl nog för att göra slut...
Tror som andra varit inne på att det kan handla om hur han blir med alkohol i kroppen, bland annat.
Att åka på semester tillsammans när man precis träffats ÄR en prövning, så det är inte så konstigt att tvivel kan uppstå.
Jag tror det kan vara så att Alma känner att det var lite för fort fram, Erik snackade ju om att dom redan talat om barn,giftermål etc. Man ska inte glömma att Alma är 19, precis tog studenten vid inspelningen och inte verkar ha ett direkt vuxet bagage med sig in i det hela. Det är mao saker som kommer "för tidigt" i livet när vi det handlar om barn etc.
Erik har ju med sin historik i livet tvingats bli äldre än han är och har därmed levt mer än sina år på pappret helt enkelt.
Däri tror jag förklaringen ligger då det inte direkt känns som någon av dom skulle vara otrogen etc.