Citat:
Ursprungligen postat av
kostymnisse
Det är en bra fråga vad den ursprungliga tanken var. Fem bönder i tv hade ju varit galet tajt det med. Ett avsnitt är 45 min och fem bönder på det ger inte ens tio minuter per bonde...
På webben hade det också varit galet tajt.
Vi får väl bara ta och acceptera detta "mysterium" och gå vidare.
Dock så kan det ju fortfarande ifrågasättas varför avsnitten på webben måste vara så korta. Rent kostnadsmässigt kan det väl inte vara nån större skillnad om man låter dem vara lite längre? Blir väldigt snuttifierat och osammanhängade som det är nu.
Citat:
Ursprungligen postat av
kostymnisse
Intressant också att, av vi fått se, Mackan bara fått fyra tjejer direkt till gården d.v.s. utan speeddejt och gruppdejt. Det är trots allt ett rejält steg.
Ja, hur gick det till kan man fråga sig? Det relaterar ju till det ursprungliga problemet men jag antar att hans speeddejtande filmades men att man nu valt att klippa bort det eftersom han istället går in som "ersättare" fast han inte hade den rollen ursprungligen.
Citat:
Ursprungligen postat av
kostymnisse
Det är en markant åldersskillnad. Som 39-åring börjar t.ex. tiden för att skaffa barn etc rinna ut (jo, jag vet att man som man kan få barn högt upp i åldrarna men att vara typ 60 när ditt barn är 10-15 är ju kanske inte att föredra, då ska den tiden vara gjord.
Som 23-åring vill du ha ett gäng "par-år" där ni kan ägna er enbart åt varandra först och sedan längre fram skaffa familj etc. Som du så mycket riktigt säger, det är olika platser i livet.
Det talades ju även om "avståndsproblem", att eventuellt få pendla på helgerna osv men även detta borde ju Moa varit medveten om när hon sökte till programmet.
Citat:
Ursprungligen postat av
kostymnisse
Ett av dom gulligaste "paren" denna säsong utan tvekan. Jag kommer på mig själv med att "hålla" stenhårt på dom två varje gång. Det liksom är sådant parmaterial där att jag känner att det bara inte får gå fel där.
Citat:
Ursprungligen postat av
KrossedOut
Fredrikke kan vara den vackraste & sexigaste deltagaren i BSF någonsin. Dock hoppas jag mest på Alma, dom passar bättre ihop. Ödmjuka människor.
Jag också

Blir glad bara av att se dem i bild, något som inte hör till vanligheterna.
Hoppas att inte "sexy Fredrikke" ställer till det allt för mycket... Hittills har dock Erik visat gott omdöme så jag hoppas att han inte låter sig kollras bort av hennes vackra yttre.
Hans samtal med Alma var också betydligt bättre så det är bara att hoppas att det fortsätter i den stilen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hjortfelt
Ja hon lär nog vara mer snäll mot Annie och förhoppningsvis så ser nog Dennis igenom Liselotte och den andra tjejen.
Synd att han inte såg igenom dem på en gång bara...
Citat:
Ursprungligen postat av
Hjortfelt
Var ju det bästa avsnittet hittills just p.g.a. att Fredrik försvann och jag tror det kommer bli hur bra som helst med Marcus. Tror han har hunnit mogna på 11 år och kommer göra ett helt annat intryck den här gången.
Fast även om han mognat så innebär ju inte det att det blir något underhållningsvärde för oss tv-tittare för det. Hans personlighet har ju knappast förändrats...