Citat:
Ursprungligen postat av
kostymnisse
Webbversionen är även i min bok fullständigt överlägsen tv-diton.
Hehe, den festen där var "annorlunda" ja. Vilken enorm skillnad i stämning mellan dom olika böndernas gäng med.
Det är intressant att han har ett åldersspann på nästan 20 år mellan den yngste och den äldste i sitt gäng. Inget fel i åldersskillnad så länge det klaffar givetvis men det är ändå något jag la märke till.
Jag tror också han väljer Erica till slut.
I övrigt så stör jag mig fortsatt på Jörgen, nu verkar han tillbringat natten med den enda damen han hade där då vid festen och att det skulle komma fler skiter han i därmed. Så uselt agerat och vad tusan man får ju tänka lite längre än vad som är skönast just den natten.
Om dom andra tjejerna som kommer får reda på att han legat med en av dom andra redan efter en dag så lär dom dra direkt. Det är ju inte direkt ett vettigt beteende vid ett upplägg som BSF.
Erik och Alma bara växer som par även om det blev lite väl kort från deras dejt denna gång. Man blir helt enkelt glad av att se dom ihop och det är inte direkt ofta jag känner så av att se ett tv-par.
Wille är en glad prick och lär få till ett förhållande med någon av damerna, har dock svårt att sia om exakt vem som får honom på kroken till slut.
Therese gäng verkar ju inte direkt vara så sociala, hon sa ju iofs själv att hon har svårt att släppa in folk tätt inpå sig men likväl. Alltså, den där Leonard måste väl ha någon diagnos? Han verkar så sävlig och påminner rätt mycket om Morgan i Ullared.
Jag har svårt att se deras gemensamma nämnare som känns som en nyckel för ett bra förhållande, dock tror jag som jag sagt innan att han antagligen inte skulle kommit med om inte den hon valde bort hade varit tvungen att operera foten.
Vi fick alltså en återvinning på Marcus gård med, fy tusan vad tråkigt. Hon mottogs dock "rätt" kyligt av övriga. Rent av taskigt.
Jocke fick man inte speciellt mycket mer av i den mening att man kan gissa vem han väljer, favoriten lär fortsatt vara jaktbruden dock.
På Dennis gård var det iaf så att jag väntade på att han skulle säga nåt om att övriga skulle respektera hans och Annies egentid när han på deras dejt sagt att han inte skulle gilla om någon avbröt deras egentid. Att då som Liselott (ständigt detta irritationsmoment) komma sådär är givetvis uselt gjort. Man måste respektera spelets regler helt enkelt.
Jo nog är det onekligen en mer uppsluppen stämning i webb-serien

. Tyckte festen var väldigt rolig att se, Wille var ju riktigt uppe i varv av alla känslor

. Hade velat se lite mer närhet mellan Erik och Alma dock men det hoppas jag kommer i nästa avsnitt. Han verkar ju bli av med en brevskrivare då också, hon som sa igår att hon hade hemlängtan.
Tror inte Therese väljer någon alls, dem är uttråkade av henne och hon av dem efter vad man sett. Leonard skulle jag gissa har en mildare släng av Asperger eller liknande. Han verkar ha svårt att hitta trådarna i det sociala samspelet och verkar insnöad på specialintressen. Tror inte heller han hade varit kvar nu om inte den fjärde killen hade behövt en operation.
Ja Jörgen kör vidare i sina sviniga invanda spår. Jag hoppas de resterande som kommer till honom får redan på natten med Diana och sen drar därifrån direkt! Skulle vara nyttigt för Jörgen att få känna på det. Vad Diana ser hos honom är för mig en gåta, men hon har väl inga större krav eftersom hon verkar tycka att Jörgen är så fantastisk.
Japp, ännu en återvinning i årets säsong

, tror hon att hon ska passa bättre nu med Johans kompis

, tror inte hon är nåt alls för Marcus, den enda jag kan se honom med är Erica och tror också att han väljer henne i slutändan. Man ser ju att hon är den Marcus dras till naturligt!
Jag tycker det var fantastiskt att se Dennis och Annie tillsammans i gårdagens avsnitt. Dem passar så bra ihop och när dem var ute med sina hundar så såg jag ett par som hade väldig kemi

. Hade gärna velat se lite pussar där och inte bara en kram!
Liselott, ja vad ska man säga, helt knäpp och väldigt labil!! Jag hoppas det är val hos Dennis nästa vecka så hon äntligen kan få ta sitt pick och pack och dra!!