Flashback bygger pepparkakshus!
2017-10-21, 20:50
Medlem
Vulgära skämt och tugg om migrationspolitiken har förekommit på alla arbetsplatser där jag varit arbetande. Bland män och kvinnor i åldern 20-60 oavsett ursprung.
Jag undrar var folk jobbar i för bubbla?

Tror ni Martin har någon kvinna genom åren som gillade hans klumpiga beteende? Kanske var det så han fick ihop det med sin fru som råkade gilla någon som var framfusig.

Att han nu går ut och ångrar allt är damagecontrol för att sterilisera det mediala klimatet.
Jag saknar redan ditt skratt Martin.
#jagärhär
2017-10-21, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snowsmile
Troligen för att hon inte tyckte det var såååå stor sak just då, men tillsammans med hans
beteende rent allmänt och kommande kränkningar så blev det liksom för mycket.

Samma gäller för CG som nu talar om att han flashat ballen för henne, ingen stor grej då, men satt i sitt sammanhang.....

Undrar hur familjen mår.......

han hade inte flashat den om den inte varit stor
2017-10-21, 20:58
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag har inte sett någon uppgift om att han får "sparken".
De har ett treårskontrakt med honom -- de kan välja att inte nyttja det de betalar för och inte göra nya program med honom .. men hans ekonomiska grund är tryggad i tre år till ...

Ursäkta, tagits ur tjänst då. Jag fattar inte själv riktigt vad det innebär.
2017-10-21, 21:00
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Om du får sparken .. du får inte jobba kvar, har ingen lön och är arbetslös...

Om du som Timell har ett kontrakt ..

Du får inte jobba men får din lön som avtalat .... (ungefär som kickade politiker)

Det är en väsentlig skillnad skulle jag säga.
2017-10-21, 21:02
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:

Det är ungefär som om du köper ett parti svamp som du sedan av någon anledning väljer att kasta bort i stället för att konsumera. Säljaren har fått sina pengar.
Medlem
Citat:
Ja som en hockeyspelare som fortfarande har kontrakt men inte får spela eller träna med laget.
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Om du får sparken .. du får inte jobba kvar, har ingen lön och är arbetslös...

Om du som Timell har ett kontrakt ..

Du får inte jobba men får din lön som avtalat .... (ungefär som kickade politiker)

Det är en väsentlig skillnad skulle jag säga.

Jag tänker nog att han är rökt, och inte kommer få komma tillbaka, så jag ser det som att han fått sparken.
2017-10-21, 21:13
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Jag tänker nog att han är rökt, och inte kommer få komma tillbaka, så jag ser det som att han fått sparken.
Fast såsom du ser det är inte korrekt -- han har ett kontrakt med TV4 och den ekonomiska delen i det kommer de att tvingas fullfölja -- endera i form av de utbetalningar (lön) de kommit överens om .. eller också i form av en engångssumma som täcker totalbeloppet ...

Blir vi andra sparkade från ett arbete så har vi inte den ekonomiska tryggheten i botten ...

Det är en stor skillnad.

Om de väljer att bryta MT:s kontrakt i förtid kan de dessutom förutom avtalad minimisumma bli skadeståndsskyldiga ...
I synnerhet som det som läggs emot honom är gamla och redan kända omständigheter för beställaren = TV4
2017-10-21, 21:20
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Fast såsom du ser det är inte korrekt -- han har ett kontrakt med TV4 och den ekonomiska delen i det kommer de att tvingas fullfölja -- endera i form av de utbetalningar (lön) de kommit överens om .. eller också i form av en engångssumma som täcker totalbeloppet ...

Blir vi andra sparkade från ett arbete så har vi inte den ekonomiska tryggheten i botten ...

Det är en stor skillnad.

Om de väljer att bryta MT:s kontrakt i förtid kan de dessutom förutom avtalad minimisumma bli skadeståndsskyldiga ...
I synnerhet som det som läggs emot honom är gamla och redan kända omständigheter för beställaren = TV4

Det är förvisso en skillnad för hans del. Ekonomisk ersättning ända fram till pensionen då, näst intill. Men han har ju så han klarar sig ändå.
Men för mig som tittare, så upplevs han ju som sparkad, om han då inte kommer tillbaka.

Är det inte lite ovanligt, att tv4 ska utreda själva om övergrepp gjorts? Verkar jättekonstigt. Det måste ju bli ett polisiärt ärende om det ska utredas. Men de går ut med att de ska utreda själva.
2017-10-21, 21:21
Medlem
Ångvälts avatar
Citat:

Det är en stor skillnad.

Du tror inte att det finns klausuler som ger TV4 möjlighet att häva kontraktet? Sådana är ganska vanliga....
2017-10-21, 21:23
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:

Det är en stor skillnad.

TV4 kalkylerar säkert med risken att det blir en process alternativt ett ersättningskrav. De ställer det mot förmodat uteblivna reklamintäkter om de inte agerar. MT i alla ära, men de pengar han får är små jämfört med den totalomsättning som koncernen har. Sedan hör det väl också till saken att ledningen ville visa sig handlingskraftig för att rädda sitt eget skinn. Det får kosta en del, speciellt som de inte behöver betala ur egen ficka.

TV4 är ett hycklarföretag.

Citat:
Ursprungligen postat av Ångvält
Du tror inte att det finns klausuler som ger TV4 möjlighet att häva kontraktet? Sådana är ganska vanliga....

Tror inte att de finns klausuler som helt befriar TV4 från ansvar och definitivt inte klausuler som TV4 själva bestämmer över om de infallit eller ej. Det blir en juridisk process om parterna är oense.
2017-10-21, 21:24
Medlem
Garnityrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caldusch
Vulgära skämt och tugg om migrationspolitiken har förekommit på alla arbetsplatser där jag varit arbetande. Bland män och kvinnor i åldern 20-60 oavsett ursprung.
Jag undrar var folk jobbar i för bubbla?

Tror ni Martin har någon kvinna genom åren som gillade hans klumpiga beteende? Kanske var det så han fick ihop det med sin fru som råkade gilla någon som var framfusig.

Att han nu går ut och ångrar allt är damagecontrol för att sterilisera det mediala klimatet.
Jag saknar redan ditt skratt Martin.
#jagärhär
Brukar du och dina kollegor även dra fram en hård kuk på branschträffar?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in