Citat:
Ursprungligen postat av
Jeltzin
No offence taken.
Håller med om det du säger delvis, med tillägget att inte alla fungerar på detta sätt, men den breda massan kan nog detta stämma på. I alla fall om det är en diskussion där två parter håller på "var sin sida" och det blir polariserat, vilket det rätt ofta blir på detta forum nu när jag tänker efter lite.
Jag tror att ett sånt system funkar för forum som är inriktade på en sak. Må detta vara politiskt, tekniskt, vetenskapligt eller vad som helst.
Detta för att alla är där av samma orsak, så de inlägg som då röstas upp är något som är mest korrekt så att säga. (Antingen från en personlig synvinkel eller rent av faktabaserat om det är ett forum som handlar om vetenskap)
E.g. om jag går in och frågar en fråga på ett astronomi forum, så kommer det svar som är mest korrekt bli mest uppröstat.
Likaså om jag går in och ställer en politiskt fråga på t.ex Nordfront, så kommer det inlägget som svarar på frågan mest korrekt enligt Nordfront bli mest uppröstat.
Ställer jag samma fråga på ett AFA forum så kommer ett helt annat svar bli mest uppröstat.
På Flashback är det lite annorlunda, då Flashback har besökare från alla delar av spektrumet, oavsett om det handlar om politik eller rent av kunskap om ett specifikt ämne.