Resultat:
0%
röster
2009-12-27, 18:56
Medlem
Filuren89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Jag vågar nog sticka ut hakan här och säga att du kommer aldrig att se skymten utav en sådan funktion på Flashback.

Men jag har rätt att ta upp det.
Citera
2009-12-27, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Jag vågar nog sticka ut hakan här och säga att du kommer aldrig att se skymten utav en sådan funktion på Flashback.

Thnx for sharing.....
Motiv till detta eller det kanske var mer på känsla?
Citera
2009-12-27, 19:01
Medlem
Abstruss avatar
Trådar skulle bli så otroligt mycket lättare att följa med Gilla-knapp. I stort sett alla trådar som hamnar under "heta ämnen" blir ju sönderspammade. Hjälper inte att RP:a då en moderator måste vara online och ha tid för att rensa.

epost72 menade att det var väldigt nativt att tänka så, https://www.flashback.org/showthread.php?t=798271 är ju ett praktexempel på hur bra en gilla-knapp hade kunnat fungera.
Citera
2009-12-27, 19:03
Medlem
Filuren89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abstrus
Trådar skulle bli så otroligt mycket lättare att följa med Gilla-knapp. I stort sett alla trådar som hamnar under "heta ämnen" blir ju sönderspammade. Hjälper inte att RP:a då en moderator måste vara online och ha tid för att rensa.

epost72 menade att det var väldigt nativt att tänka så, https://www.flashback.org/showthread.php?t=798271 är ju ett praktexempel på hur bra en gilla-knapp hade kunnat fungera.

Sant, tack äntligen folk som börjar hålla med mig! Det skulle underlätta något enormt om du frågar mig.
Citera
2009-12-27, 19:03
Medlem
Jag tror att det hade blivit för många Gilla/Ogilla tryckningar istället för konstruktiva inlägg där användare uttrycker sin specifika åsikt.

Men skulle man inte kunna ha en trial period under kanske två veckor? Skadar ju inte att pröva det för att sedan ha en omröstning där man ser vad majoriteten tycker.
Citera
2009-12-27, 19:06
Medlem
Kepatugos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abstrus

Ett bra exempel du lägger fram där, vet att på torrentsidor finns det ofta tack-knappar, som skulle funka exakt som gilla knapparna här tror jag, istället för att folk skriver "tack" eller "+1" och gör "Heta ämnen" missvisande så står det under posten vilka som hlåler med / tackar.
Citera
2009-12-27, 19:07
Medlem
Filuren89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheApocalypse
Jag tror att det hade blivit för många Gilla/Ogilla tryckningar istället för konstruktiva inlägg där användare uttrycker sin specifika åsikt.

Men skulle man inte kunna ha en trial period under kanske två veckor? Skadar ju inte att pröva det för att sedan ha en omröstning där man ser vad majoriteten tycker.

Låter riktigt bra med en trial. Vi kan ha hur mycket åsikter som helst, men vi kan aldrig förutse hur det blir i praktiken. Frågan är om knapparna endast hade ersatt kommentarerna med +1, eller om de hade ersatt alla svar i tråden? Jag tror de hade ersatt +1.
Citera
2009-12-27, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filuren89
Låter riktigt bra med en trial. Vi kan ha hur mycket åsikter som helst, men vi kan aldrig förutse hur det blir i praktiken. Frågan är om knapparna endast hade ersatt kommentarerna med +1, eller om de hade ersatt alla svar i tråden? Jag tror de hade ersatt +1.

Precis min meningen. Jag är skeptisk men inte dum i huvudet!

Varför inte pröva? Lika bra enligt mig då man hade sluppit +1 inlägg.
Citera
2009-12-27, 19:24
Medlem
Filuren89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheApocalypse
Precis min meningen. Jag är skeptisk men inte dum i huvudet!

Varför inte pröva? Lika bra enligt mig då man hade sluppit +1 inlägg.

Gillar din tankegång =) liknande min iallafall..
Citera
2009-12-27, 20:29
Medlem
abborrmasters avatar
om +1 ersätter folks inlägg så är nog de inläggen inte så mycket att ha ändå..
Citera
2009-12-27, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bajsnylle
Thnx for sharing.....
Motiv till detta eller det kanske var mer på känsla?

Bara en känsla...
Citera
2009-12-27, 21:14
Medlem
Kepatugos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abborrmaster
om +1 ersätter folks inlägg så är nog de inläggen inte så mycket att ha ändå..

Om gilla/ogilla ersätter folks +1/-1 så är inte deras inlägg heller så mycket att ha. Ändå så är det många som postar +1 hela tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in