Citat:

Ursprungligen postat av 
HerrGickhan

Barnsligt att understryka vilken diktatorisk människosyn du har som försvarar pöbelmentalitet? Knappast, men att du använder barnslig visar på nytt att du inte greppar helheten och inte förstår grunderna i ett demokratiskt system.
Jag försvara inga beteenden som gått över gränser för vad som är lämpligt. Däremot ställer jag mig inte i pöbelgruppen och hetsar. Timell verkar dock bekräfta att han gått över gränsen så det är väl inte så mycket att diskutera i det fallet. I #xxtoo-drevet tror jag det blir som i alla andra massrörelser, dvs urskillningslöst.

Så du anser att vårat så kallade demokratiska system fungerar gällande våldtäkter t.ex.?
Oanpassad klädsel räcker för att rättfärdiga våldtäkt, och därav är din syn sannerligen odemokratisk.
Tycker själv att blaskorna är patetiska, men i detta fallet en offentlig person som nyttjar sin status, och tjänar stora summor att vara just offentlig.
Förstår du sammanhanget offentlig person (kändis)-> allmänhet-> media?
Så ja, han förtjänar att hängas ut pöbelmässigt, och det räcker inte med att jag skyddar din rygg som sig bör i ditt demokratiska samhälle.