2017-10-20, 17:48
Medlem
twockos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampsson
Narcissist med psykopatiska drag månne? Jag vill tro att en tvättäkta psykopat hade nekat in i det sista eller varit betydligt mer konsekvent i sina uttalanden

En släng av hybris efter över 30 år i Tv-branschen är knappast ovanligt. Jag hörde en historia om Gunnar Björnstrand som utspelar sig under 60-talet på ett tåg. Ingen trevlig kille direkt, tydligen. Finns nog mer eller mindre smickrande historier om många av våra s.k "kändisar".
2017-10-20, 17:50
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NorthernAngel
I detta fall diskuterade jag rättsväsendet inte Timell

Rättsväsendet i en tidigare totalitär stat som just upplösts i folklig resning gentemot ledaren. Knappast en jämförelse att göra mot den häxjakt som råder i en demokrati som tappat kompassriktningen.

Jag har inget till övers för Timell som sådan, men detta vansinne som pågår nu där enskilda ska slaktas för sådant som påståtts ha hänt för flera år sedan är ren och skär anarki.
Senast redigerad av HerrGickhan 2017-10-20 kl. 17:53.
2017-10-20, 17:53
Medlem
Jag kanske är lite "late to the party" nu, men kan någon redovisa exakt vad han anklagas för? Det jag har läst om är att han ska ha tagit sin hand innanför nån bruds trosor plus ha tagit på någons rumpa när han stod bakom henne i kö. Vill helt enkelt veta ifall detta är allt eller om det finns mer.
2017-10-20, 17:54
Medlem
Dr.Katis avatar
Ska ha viftat med kuken också! https://www.metro.se/artikel/folkk%C...surd-situation
2017-10-20, 18:00
Medlem
Nexus-6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Jag kanske är lite "late to the party" nu, men kan någon redovisa exakt vad han anklagas för? Det jag har läst om är att han ska ha tagit sin hand innanför nån bruds trosor plus ha tagit på någons rumpa när han stod bakom henne i kö. Vill helt enkelt veta ifall detta är allt eller om det finns mer.

Kolla Aftonbladet. Listan verkar rätt lång!
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rasande-Rose
Här är Timells Superutskällning som alltså ska illustrera mobbningen. Det är förstås inte hela bilden och egentligen så är det ju sextrakasserierna han anklagas för som är intressanta, inte att han dragit något blatteskämt och skriker mesigt med pipröst "jag åker hem!! Jag vill ha skoj på jobbet!!"

Han verkar mest vara ganska labil,inte vad jag skulle kalla för mobbning. Men så finns ju vuxna karlar numera som inte kan ta en höjd röst utan att börja gråta.

Videon av utskällningen tycker jag har förstorats upp mycket, den speglar en man med ett hetsigt temperament som hamnar i en konflikt på jobbet och bakgrunden till konflikten framgår inte.

Jag tänker framför allt på "incidenten" (läs övergreppet) i badtunnan, på alla normala arbetsplatser i Sverige resulterar det agerandet som regel i ett omedelbart avsked följande arbetsdag. Att försöka tysta offret och erbjuda en löneförhöjning är förkastligt och visar på en fullkomlig brist på moral och etik samt sexistiska värderingar hos TV4's ledning.
Medlem
Profanitys avatar
Gå i terapi, orkar inte förklara den idiotin. Är folk seriösa eller trollas det?
Medlem
Detta är en kupp för att få bort Timell. Inget annat.
2017-10-20, 18:01
Medlem
tongzhis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Kati
Ska ha viftat med kuken också!
Vifta med en erigerad penis tyder på dålig hormonbalans och manlig svaghet, men då MT är på ålderns höst kanske det kan vara sant.
2017-10-20, 18:02
Medlem
PlutoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampsson
Damn. Jag hade kunnat betala "bigga" pengar för att se den reaktionen
Jo, det var lite speciellt.
Efter dagens förhandlingar passerade vi förbi svaranden i samspråk med dennes advokater, och den diskussionen verkade mycket livlig sett på lite håll. Advokaterna var kolugna dock...

Kan tänka mig att någon liknande (inre) reaktion inträffade för MT när polletten trillade ner och det var uppenbart att han inte hade någon som helst kontroll över situationen längre.
2017-10-20, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight
Då skulle pissfeminister veta att jag som kvinna är långt mycket värre än många män när det kommer till sliddjur och alla jävla grejer de blir "kränkta för", syltryggar!

Timell cuckar ur fullständigt nu.
Timell säger att han inte minns att han tafsat en kvinna på rumpan, men att det ändå stämmer därför att kvinnan säger att hon upplevt det.

Kan det bli mer nedsättande mot kvinnor eller framställaTimell som mer patetisk än så?
Ska han offra sig på altaret därför att en kvinna upplever/känner?

Eller så har han faktiskt tafsat henne på rumpan och minns det väl, men vågar inte stå för det som den syltrygg han är.
2017-10-20, 18:03
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NorthernAngel
Jag erkänner att vi kommer långt från Timell men alla stater har domstolar, åklagare och advokater. De tycker alla själva att de är rättsstater. Att Sverige är en rättsstat är subjektivt. Jag är övertygad om antalet våldtäkter, nedlagda utredningar om våldtäkter och straff som ungdomsvård för att man hittat på sin egen ålder efter en våldtäkt var avsevärt mindre i den totalitära staten Rumänien.

I gamla öst fanns nästan inga brott hos allmänheten. Staten styrde med järnhand. Vad jag påpekade var att det svenska rättsväsendet, hur uselt det än må förefalla, är långt bättre än folkdomstolar. I dagens samhälle vill folk straffa på sin känsla inte på juridiska grunder. Det är i princip liktydigt med lejongropen under förhistorisk tid.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in